Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-05, 09:53
  #217
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molilla
Det är helt onödigt att ta hand om gamla, sjuka, handikappade och barn alltså.

Då förstår jag hur du tänker.
Uppenbarligen inte du...

Citat:
Ursprungligen postat av Mangosmoothie
Säg att en man på 25 år är med om en bilolycka och hamnar på en avdelning på sjukhuset där han är beroende av att undersköterskor, tvättar, duschar, byter sängkläder, sondmatar honom osv. Denna man kan omöjligt klara sig själv men när denna man är rehabiliterad så återgår han till sitt skattebetalande jobb. Är undersköterskors jobb inte samhällsnyttigt här heller?

Är mannen en parasit för samhället så fort han inte kan jobba en kort period (säg 1 år) och dra in skattepengar? Hade det varit bäst för samhället om han hade varit utan denna vård och dött?

Undersköterskor sysslar med basal omvårdnad, sjuksköterskor avancerad omvårdnad.

Ser fortfarande inte hur usk är ett yrke som skulle få samhället att stanna/katastrof.

Han hade knappast dött utan den där vården från usk och ja om vi kollar ur en samhällsnyttig synvinkel så är han det? Fram tills han börjar bidra till samhället...

Usk är däremot ett viktigt jobb ur ett humant perspektiv därför tycker jag denna diskussion är lite orättvis...
Citera
2015-07-05, 09:59
  #218
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Uppenbarligen inte du...



Ser fortfarande inte hur usk är ett yrke som skulle få samhället att stanna/katastrof.

Han hade knappast dött utan den där vården från usk och ja om vi kollar ur en samhällsnyttig synvinkel så är han det? Fram tills han börjar bidra till samhället...

Usk är däremot ett viktigt jobb ur ett humant perspektiv därför tycker jag denna diskussion är lite orättvis...
skulle vara roligt att se hur bra samhället klarar sig utan alla kvinnor.
egentligen borde kvinnor få betalt för att göra barn också
Citera
2015-07-05, 10:04
  #219
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
skulle vara roligt att se hur bra samhället klarar sig utan alla kvinnor.
egentligen borde kvinnor få betalt för att göra barn också

Vem har påstått det? Jag har bara räknat jobb som samhället kan klara sig utan utan att det blir katastrof... däribland även många mansdominerade jobb.
Citera
2015-07-05, 10:39
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Han hade knappast dött utan den där vården från usk och ja om vi kollar ur en samhällsnyttig synvinkel så är han det? Fram tills han börjar bidra till samhället...

Usk är däremot ett viktigt jobb ur ett humant perspektiv därför tycker jag denna diskussion är lite orättvis...

Han hade dött av infektioner om han hade bajsat direkt i sängen utan att någon bytte, malnutrition om ingen sondmatade honom osv.

Om man vill dra det så långt så hade ju ingen dött av att ingen jobbade inom transportsektorn heller, det är ju bara för alla invånare att åka direkt till olika bondgårdar och hämta sin egen mat som man förbereder själv från grunden.
Citera
2015-07-05, 13:00
  #221
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Öh nej? Du radade ju upp saker de får göra åt personer som är oförmögna att klara sig själva vilket jag sagt hela tiden... Vilket även gör detta yrke totalt onödigt och överflödigt för att ett samhälle ska fungera, men är ett trevligt inslag för de människor som behöver denna typ av vård.

Förlåt vet att jag skulle sluta skriva

Nåja godnatt!


Vi skulle få stänga alla sjukhus och vårdinrättningar utan uskor.

Anser du att läkare och sjuksköterskor är viktiga, vilket du påpekat tidigare, så anser du även att uskor är minst lika viktiga. Att du inte förstår detta är förvisso fascinerande men inget vi behöver gräva i.
Citera
2015-07-10, 20:26
  #222
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vi skulle få stänga alla sjukhus och vårdinrättningar utan uskor.

Anser du att läkare och sjuksköterskor är viktiga, vilket du påpekat tidigare, så anser du även att uskor är minst lika viktiga. Att du inte förstår detta är förvisso fascinerande men inget vi behöver gräva i.

Nej det är att du inte kunnat redogöra varför de är så viktigt som du vill påstå som är fascinerande inget annat...

Du har inte listat något som inte valfri SSK eller läkare kan göra som en USK gör...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback