Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-24, 14:59
  #169
Avstängd
cleasson.johanna86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perrabilfantast
Svenskar är ett ord som missbrukats till den grad att det numer saknar innebörd...det är samma med rasism och främlingsfientlighet eller islamofobi. Det är ord som betyder nada och inget alls.

Det finns människor kvar som är balanserade och kan se nyktert på samhällsutvecklingen. Dessutom så verkar ju skaran av oss öka istället för att minska...

De där orden betyder en hel del för icke SD.are men för en Sd.are kan jag förstå att de saknar innebörd. Det beror nog mer på hur man är som person och huruvida man är mottaglig för input från andra.
Citera
2019-10-25, 00:37
  #170
Avstängd
Emmis87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legogustav46
Det är faktiskt en åsikt som jag delar med dig. Jag är extremt trött på allt prat om nysvenskar och svenska IS resenärer. Det är svenska rånare i Danmark som visar sig vara etiopier i slutänden. Världen vore enklare om alla kunde vara nöjda med att människor har en etnicitet som man inte byter, inte sagt att man kan vara kurd och svensk medborgare.

Klart man kan vara kurd och svensk medborgare. Varför skulle inte det fungera?
Citera
2019-10-25, 10:43
  #171
Avstängd
legogustav46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmis87
Klart man kan vara kurd och svensk medborgare. Varför skulle inte det fungera?

Ja jag ser nu i efterhand att det saknas ett inte i texten...jag menar så klart inte sagt att man inte kan vara kurd och svensk medborgare....my bad!
Citera
2019-10-25, 10:56
  #172
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cleasson.johanna86
De där orden betyder en hel del för icke SD.are men för en Sd.are kan jag förstå att de saknar innebörd. Det beror nog mer på hur man är som person och huruvida man är mottaglig för input från andra.

Om du hade följt samhällsutvecklingen hade du nu vetat om att SD dels är ett av det största partierna men du hade även vetat om att KD och M och till viss del L för fram samma åsikter som SD gjort i alla tider. Numer kan du inte komma och säga att du vet nått om människors partillhörighet bara för att de är emot den regering som nu sitter....

Om vänsterskrikarna hade låtit blir att missbruka ordet rasist i alla lägen så hade det fortfarande funnits en någorlunda seriös debatt och integration och migrationen. Som det är nu är det ingen som längre
är intresserad av att lyssna på några känslostyrda gaphalsar utan ett enda sakligt argument.
Citera
2019-10-25, 11:04
  #173
Avstängd
cleasson.johanna86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perrabilfantast
Om du hade följt samhällsutvecklingen hade du nu vetat om att SD dels är ett av det största partierna men du hade även vetat om att KD och M och till viss del L för fram samma åsikter som SD gjort i alla tider. Numer kan du inte komma och säga att du vet nått om människors partillhörighet bara för att de är emot den regering som nu sitter....

Om vänsterskrikarna hade låtit blir att missbruka ordet rasist i alla lägen så hade det fortfarande funnits en någorlunda seriös debatt och integration och migrationen. Som det är nu är det ingen som längre
är intresserad av att lyssna på några känslostyrda gaphalsar utan ett enda sakligt argument.


Vänstern har kämpat länge för att svenska folket ska inse vinsterna med en human politik som omhändertar allas rätt, även asylrätten...Sedan hjälper det inte att borgerligheten bereder ut sig och det blir de ekonomiska vinsterna som blir viktigast...Det enda som snart enar människor är att samhället håller på att falla samman.
Citera
2019-10-25, 11:13
  #174
Avstängd
hadimohammed474s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmis87
Klart man kan vara kurd och svensk medborgare. Varför skulle inte det fungera?


Om kurder kan välja de skulle välja ett kurdistan men det inte går så är det medborgare i sverige.
Citera
2019-10-25, 11:14
  #175
Avstängd
hadimohammed474s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legogustav46
Det är faktiskt en åsikt som jag delar med dig. Jag är extremt trött på allt prat om nysvenskar och svenska IS resenärer. Det är svenska rånare i Danmark som visar sig vara etiopier i slutänden. Världen vore enklare om alla kunde vara nöjda med att människor har en etnicitet som man inte byter, inte sagt att man kan vara kurd och svensk medborgare.


Ja i kurdistan så säger man inte svenskar utan Is terrorist. De spelar ingen roll om de bott i sverige de är terrorister och ska dömas. Kurder vill vara kurder i vilket land som helst.
Citera
2019-10-25, 11:29
  #176
Avstängd
Emmis87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleasson.johanna86
Vänstern har kämpat länge för att svenska folket ska inse vinsterna med en human politik som omhändertar allas rätt, även asylrätten...Sedan hjälper det inte att borgerligheten bereder ut sig och det blir de ekonomiska vinsterna som blir viktigast...Det enda som snart enar människor är att samhället håller på att falla samman.


jag tror inte på dessa teorier om samhällskollaps. Det är kris som leder till utveckling och samhället kommer inta att kollapsa. Det är vi som är samhället och vi behöver styra dess utveckling i en riktning som gagnar dess medborgare. Det betyder inte att jag förnekar de problem som finns utan snarare att det finns en lösning på problemen men krisen behöver först uppstå...
Citera
2019-10-25, 11:39
  #177
Avstängd
legogustav46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hadimohammed474
Ja i kurdistan så säger man inte svenskar utan Is terrorist. De spelar ingen roll om de bott i sverige de är terrorister och ska dömas. Kurder vill vara kurder i vilket land som helst.

ja det är ju det mest logiska såklart...
Citera
2019-10-25, 16:30
  #178
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av legogustav46
ja det är ju det mest logiska såklart...


Det är bara i Sverige som det är galet alltså ...as usual....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback