Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-29, 12:46
  #1
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DN
– Vi erbjöd påven kokate för att klara höjden. Han har särskilt bett om att få tugga koka, så vi kommer att möta den Helige Fadern med kokablad, säger kulturminister Marko Machicao i en intervju med statlig tv.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/min...ugga-kokablad/

Påven ska alltså under statsbesök i Bolivia tugga kokablad. Denna önskan från påven kan ju ses både som en gest att anamma den lokala seden, samt ett narkotikapolitiskt utspel.
Men är det både och tror ni?
För ministern i fråga handlar det ju om narkotikapolitik, så klart, men tror ni påven också ser det så?
Citera
2015-06-29, 12:51
  #2
Medlem
CHI9s avatar
Jag tror mer det handlar om att finna gemenskap med den han besöker. Här i Sverige hade han väl antagligen velat ta sig en nubbe hallands fläder med statsministern
Ett narkotikapolitiskt utspel hade väl mer varit att åka till Holland och röka gräs. För mig veterligen så sker det ingen debatt angående om kokablad borde vara lagligt internationellt?
Citera
2015-06-29, 20:36
  #3
Medlem
Har katolska kyrkan haft någon officiell syn på narkotika?

Tror inte det ska ses som ett politiskt utspel. Vad har kyrkan att tjäna på att ta ställning i en såpass infekterad och känslig fråga?
__________________
Senast redigerad av Flashbackarna 2015-06-29 kl. 20:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback