Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-07-02, 14:50
  #37
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.304...l-fran-tiggare

"Enligt uppgifter skall två av grabbarna varit framme hos kvinnan och slitit i henne och stulit de pengar hon hade i en mugg.

Ytterligare två grabbar fanns i närheten och iakttog det hela. Efter stölden försvann pojkarna springande från platsen. "


Jaha då var det synd om slöddret igen.
Vad säger ni FB? False flag eller MENA-ungar?


Bagatellartat brott, varför nämns det ens i media?

Jag blev en gång bestulen på min cykel, värdet på denna var förmodligen betydligt högre än de småmynt tiggardamen blev bestulen på.
Inga tidningsrubriker alls blev det den gången!

Även om man räknar i arbetstid så tog det längre tid för mig att tjäna ihop till en ny cykel jämför med att tigga ihop 35kr eller vad det nu kan röra sig om.
Citera
2015-07-02, 15:35
  #38
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Bagatellartat brott, varför nämns det ens i media?

Jag blev en gång bestulen på min cykel, värdet på denna var förmodligen betydligt högre än de småmynt tiggardamen blev bestulen på.
Inga tidningsrubriker alls blev det den gången!

Även om man räknar i arbetstid så tog det längre tid för mig att tjäna ihop till en ny cykel jämför med att tigga ihop 35kr eller vad det nu kan röra sig om.

Du är säkert en vit man och då har du skuld i allt ont som sker även när det drabbar dig, förstår du inte det? Det här fallet är något helt annat.
Citera
2015-07-02, 15:54
  #39
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Bagatellartat brott, varför nämns det ens i media?

Jag blev en gång bestulen på min cykel, värdet på denna var förmodligen betydligt högre än de småmynt tiggardamen blev bestulen på.
Inga tidningsrubriker alls blev det den gången!

Även om man räknar i arbetstid så tog det längre tid för mig att tjäna ihop till en ny cykel jämför med att tigga ihop 35kr eller vad det nu kan röra sig om.

Det var en spännande logik. Du tror inte möjligtvis att tillvägagångssättet och hur det i sin tur påverkar brottsoffret också tas med i beräkningen när man ska avgöra hur grovt brottet är? Om en fattigpensionär som är på väg till ICA för att köpa bröd för sina sista slantar blir knivrånad så är det förstås fortfarande så att du utsatts för ett värre brott eftersom din cykel kostade mer än tio kronor? Då bör även det brottet vara en icke-händelse...
Citera
2015-07-02, 19:13
  #40
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Bagatellartat brott, varför nämns det ens i media?

Jag blev en gång bestulen på min cykel, värdet på denna var förmodligen betydligt högre än de småmynt tiggardamen blev bestulen på.
Inga tidningsrubriker alls blev det den gången!

Även om man räknar i arbetstid så tog det längre tid för mig att tjäna ihop till en ny cykel jämför med att tigga ihop 35kr eller vad det nu kan röra sig om.

Tror inte ens det inträffat. I så gott som alla fall där tiggare är inblandade så är det klanbråk om territorium. Det enda fallet som inte handlar om det är väl dom där raggarglinen som gasade på en tiggare?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback