Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-29, 00:58
  #1
Medlem
Coolermasters avatar
Hej.
Som rubriken antyder så luktar jag precis som spice gör när man röker det.
Det är enbart mina armhålor som luktar likt spice när jag svettas,undrar kort vad detta kan bero på,och vad jag ska göra åt det?

Någon annan som upplever liknande?
Tips och förslag uppskattas.

Mvh
Citera
2015-06-29, 02:01
  #2
Medlem
Det är inte att du luktar aceton?

Kolla in den här länken: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Keto...illst%C3%A5nd)

Sök även på Google efter "luktar aceton". Läs lite i ämnet. Det är nödvändigtvis inte något farligt; sannolikt är det också oberoende av att du har rökt tidigare. Jag tror att det här är något helt skilt från rökandet, även om lukterna är liknande.
Citera
2015-06-29, 02:44
  #3
Medlem
Coolermasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Det är inte att du luktar aceton?

Kolla in den här länken: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Keto...illst%C3%A5nd)

Sök även på Google efter "luktar aceton". Läs lite i ämnet. Det är nödvändigtvis inte något farligt; sannolikt är det också oberoende av att du har rökt tidigare. Jag tror att det här är något helt skilt från rökandet, även om lukterna är liknande.
Tack för länken,ska ta upp detta med vårdcentralen så får vi se vad som händer..
Setat och tänkt som fan ångestladdad gällande detta på sistone,oroad att man ställt till det med ett f.d spice bruk.

Trevlig kväll!
Citera
2015-06-29, 03:10
  #4
Medlem
Rätt skumt då du borde ha svettats ut allt för länge sedan, far och kolla upp dig
Citera
2015-07-11, 00:59
  #5
Medlem
Scraps avatar
Har du bett någon annan lukta på dina armhålor? Du kanske bara inbillar dig. Har svårt att tro att det kan komma plötsligt och sitta i efter två år.
Citera
2015-07-11, 23:39
  #6
Medlem
Tippar på att du inbillar dig. Våra hjärnor fungerar så, det är "snabbare" eller effektivare att koppla ett intryck till redan upplevda minnen.

Förmodligen är det någon liten del av spicedoften som dina armhålor kanske luktar av, och så kopplar hjärnan det till spice.
Citera
2015-07-12, 03:13
  #7
Medlem
blutzeugens avatar
Håller med dom två talarna ovanför. Har någon annan sagt att du luktar aceton? Om inte, inbillar du dig nog bara.
Citera
2015-07-12, 05:05
  #8
Medlem
Det är din lukt som fastnat för du har kännt lukten för ofta
Citera
2015-08-17, 21:03
  #9
Medlem
spice är rent skit och gör att man ser rynkig ut. så det stämmer nog att du börjar dofta vid för mycket bruk....
Citera
2015-08-17, 21:40
  #10
Medlem
hahahahaa sjukaste jag läst.. kan nt va spicerelaterat iallaf....
Citera
2015-11-05, 02:56
  #11
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Ja efter jag brukat koks i Asien när jag bodde där....riktig koks, 60-70%. Så 1g räckte från 21:00-06:00.
Inget bakpulver som i SWE mao. Men OT.

Men efter jag skärpte mig.....så tyckte jag sedlar, både i Asien, flera länder, och väl hemma i Sverige lukta koks....under något år minst.

Hjärnan kopplar....säger inte det är ditt fall...men skulle kunna vara så.
Men uppsök läkare, även om vården suger.
Och du kommer få en missbrukarstämpel, om du ej redan har en.


Inte för jag tror dom kommer ta prover på ditt armsvett (vilket iofs vore den bästa lösningen att hitta resultat). Men du får nog någon korkad förklaring, och frågan om du är deprimerad, och vill ha antideppressiva eller dyl.

Men så jag upplevt vården. Noll hjälp, bara stjälp. Sök privat, om du har råd.

Lycka till!
Citera
2015-11-07, 00:55
  #12
Medlem
zammas avatar
Menar du att du luktar aceton. Orkar inte kolla tillbaka för att se om du bekräftade det. För i så fall. Handla av någon annan eller gör om gör rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback