Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-28, 22:29
  #1
Medlem
Hej allesammans.

Jag är förnärvarande utan mobil, och behöver verkligen en.

Jag som alltid vill ha det senaste väntar på Galaxy Note 5 som kommer i September.

Jag funderar på att beställa tex en iPhone 6 / galaxy S6 med Telias föräskring som man får fritt i 3 månader.

Och sen när dessa 3 månader har passerat så är förhoppningsvist Galaxy Note 5 ute.

Kommer jag då kunna ringa Telia och hitta på något? För jag har ju försäkringen. Tex säga att min telefon blivit stulen?

Låter det som en bra ide? Kommer det ens funka tro? Jag vill ju ha Galaxy Note 5an som kommer ut i September, men är i behov av en telefon idag.

Vad tycker ni?
Citera
2015-06-29, 04:06
  #2
Medlem
För att försäkringen ska gälla så behöver det vara samma märke, därför får du välja en Samsung.
Däremot så kommer troligtvis försäkringsbolaget neka dig eftersom Samsung S6 fortfarande är såpass ny, uppbyten sker främst om telefonen inte säljs längre. Om de skulle godkänna det så kommer du få lägga pengar mellan beroende på kostnaden för Note 5. Vet inte om du har tagit med det i beräkningen men telefonen du plockar ut nu kommer vara obrukbar eftersom den stöldstängs samt att du kommer ha en självrisk på 750kr.
Citera
2016-08-16, 10:48
  #3
Medlem
Tråden är 1 år gammal men jag chansar att fråga ändå.
Om man ska utnyttja försäkringen måste man betala de 750 kr i självrisk direkt i butik eller kan man få det på sin räkning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback