Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2015-07-18, 04:30
  #109
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Jag tror t.ex. inte att politiken skulle bli mer rationell och verklighetsförankrad om Sverige enbart styrdes av manliga miljöpartister.

Nej, och särskilt inte om karlar som du skulle ha någon makt. Men du ska få ett hundkex för att du rättat in dig i ledet, och förstått att nu är det vi kvinnor som håller i ordförandeklubban.

Tråden bör också observera det faktum att majoriteten av landets karlar Faktiskt själva tycker att dom är sämre ledare än oss. Så vi har alltså ett mandat för det feministiska Sverige vi bygger.
Citera
2015-07-18, 10:07
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Nej, och särskilt inte om karlar som du skulle ha någon makt. Men du ska få ett hundkex för att du rättat in dig i ledet, och förstått att nu är det vi kvinnor som håller i ordförandeklubban.

Tråden bör också observera det faktum att majoriteten av landets karlar Faktiskt själva tycker att dom är sämre ledare än oss. Så vi har alltså ett mandat för det feministiska Sverige vi bygger.
Högmod går före fall. Sverige väg till arabisk ramdstat får räknas som colarerall damage i läroprocessen? En ganska lättsinnig syn du har.,
Citera
2015-07-18, 16:20
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Västvärldens med katastrofala invandringspolitik tror Jag är ett resultat av kvinnornas inträde i politiken. Missförstå mig rätt, kvinnor är lika kompetenta som män och dessutom mer prestigelösa (vilket oftast är ett plus) och är tex ofta bättre företagsledare än män (såvida det är inte ett kvinnodominerat företag). Men när det gäller invandringspolitik saknar många kvinnor helt verklighetsuppfattning. Desto fler de har blivit inom politiken och som statstjänstemän, desto mer har de naturligtvis påverkat många av de feminiserade män som befolkar riksdagen och statliga organ. Vad gäller kvinnorna tror jag inte att de kan hjälpa det, att det sitter i generna. Information kan dock hjälpa till. Börjar bli lite bättre nu, men se hur långt det har gått

Det är min hypotes, kan ju förstås vara en kausalitet utan korrelation..
Det där är ju inte en absolut sanning. Möjligen är de sant för Fnysington et consortes. Andra kan ha en annan syn på saken.
Citera
2015-07-18, 16:20
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Kvinnor är mer blödiga och känslosamma än män, vilket ställer till det med verklighetsförankringen och logiken.
Dt gick ju åt helvete för 500 år sedan när enbart män bestämde. Det var nya krig hela tiden. Det ska vara 50% män och 50 % kvinnor.
__________________
Senast redigerad av karlrove100 2015-07-18 kl. 16:22.
Citera
2015-07-18, 16:46
  #113
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlrove100
Dt gick ju åt helvete för 500 år sedan när enbart män bestämde. Det var nya krig hela tiden. Det ska vara 50% män och 50 % kvinnor.


Nej åt helvete med 50/50 tramset. Kompetens är vad som gäller. Vid skurhinken eller på bilverkstaden spelar det mindre roll, där får gärna kvinnorna ta över.

Varför finns det så få kvinnliga, taxichaufförer, byggnadsarbetare, elektriker, sjömän, metallarbetare? Varför måste alltid kvinnor vara chefer eller befäl?
Citera
2015-07-19, 04:28
  #114
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Varför finns det så få kvinnliga, taxichaufförer, byggnadsarbetare, elektriker, sjömän, metallarbetare? Varför måste alltid kvinnor vara chefer eller befäl?

Där kan jag hålla med dig, att vi kvinnor ständigt har pressen på oss att bli chefer och tjäna mer än karlarna. Ibland orkar man inte leva upp till alla dessa krav, och om sanningen ska fram har jag ibland längtat efter att bli en vanlig hemmafru. - Min karl får givetvis dra in stålarna till hushållet.
Citera
2015-07-19, 08:01
  #115
Medlem
glimmandes avatar
En väldigt naturlig utveckling sett till de områden som kvinnor och män söker sig till.

Om man tittar på utbildningar i statsvetenskap och liknande så är den kvinnliga dominansen total. Ungefär på samma sätt som män dominerar inom tekniska utbildningar. Så har det varit under decennier. Leder såklart långsiktigt till att de yrken som rekryterar ifrån dom utbildningarna tids nog reflekterar studentunderlaget.

Kommer inte leda till någon större förändring. Sverige gick åt helvete när män var i majoritet och kommer fortsätta gå åt helvete nu när vi har kvinnor i styret. Mina fördomar säger mig att vi genom den ökande andelen kvinnor kommer få in en större andel av nyvänsterister på maktpositioner då kvinnor i högre grad än män är auktoritetstroende och åsiktsmässigt etablissemangskopierande.
Citera
2015-07-19, 08:24
  #116
Medlem
-
__________________
Senast redigerad av Fnysington 2015-07-19 kl. 08:35.
Citera
2015-07-19, 08:26
  #117
Medlem
soligts avatar
Gör om och gör rätt säger jag till dom då.
Citera
2015-07-19, 14:18
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Nej åt helvete med 50/50 tramset. Kompetens är vad som gäller. Vid skurhinken eller på bilverkstaden spelar det mindre roll, där får gärna kvinnorna ta över.

Varför finns det så få kvinnliga, taxichaufförer, byggnadsarbetare, elektriker, sjömän, metallarbetare? Varför måste alltid kvinnor vara chefer eller befäl?
Ja men kvinnor är ju lika kompetenta så därför bör det vara 50/50 ungefär.
Citera
2015-07-19, 16:44
  #119
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
En väldigt naturlig utveckling sett till de områden som kvinnor och män söker sig till.

Om man tittar på utbildningar i statsvetenskap och liknande så är den kvinnliga dominansen total. Ungefär på samma sätt som män dominerar inom tekniska utbildningar. Så har det varit under decennier. Leder såklart långsiktigt till att de yrken som rekryterar ifrån dom utbildningarna tids nog reflekterar studentunderlaget.

Kommer inte leda till någon större förändring. Sverige gick åt helvete när män var i majoritet och kommer fortsätta gå åt helvete nu när vi har kvinnor i styret. Mina fördomar säger mig att vi genom den ökande andelen kvinnor kommer få in en större andel av nyvänsterister på maktpositioner då kvinnor i högre grad än män är auktoritetstroende och åsiktsmässigt etablissemangskopierande.

Ju fler makthavare som är kvinnor, ju mer våld släpps fram.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback