Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-28, 15:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Här är en street view från Källängsvägen 35 Om det är just Nr 35 så är det ju ganska lätt att se vilka som bor där sedan.

En granne som heter Annika uttalar sig i Expressen om att det är lite obehagligt och att benen darrar lite, denna Annika skall bo i huset där mannen har hittats död och gör man då en koll så upptäcker man att där bor en som heter Annika på Källängsvägen 35, så det är kanske rätt adress då.

http://www.expressen.se/nyheter/man-...ts-pa-lidingo/
Citera
2015-06-28, 16:15
  #14
Medlem
Wajis avatar
Luktar någons slags av hämnd. Någon som har ett kriminellt förflutet på adressen?
Citera
2015-06-28, 16:19
  #15
Medlem
Stormkrashs avatar
Jag bor i närheten det bor helt klart allmänt suspekt folk på Näset alltså polacker, ryssar och ester där det inte är ovanligt att 2-3 män delar lägenhet som något sorts tillfälligt uppehälle medans de kommer hem och parkerar sina bilar en tisdag 03:30, vilket säger mig att det rör sig om mer än vanligt hantverk som diverse andra ur samma kategori ägnar sig åt.

Sen finns det en del alkisar och utbytesstudenter som huserar här också men de verkar helt harmlösa, det är mitt intryck. Bara en observation ifrån en boende i området.
Citera
2015-06-28, 16:21
  #16
Medlem
Verkar vara 6 lägenheter i huset? Finns folk folkbokförda på alla utom nr 1102... Och på 1001 och 1101 verkar det bara vara en person boende i vardera. Ena en kvinna och andra en man.
Citera
2015-06-28, 17:06
  #17
Medlem
Citat:
Det är avspärrat en 50-100 meter från platsen. Keolis trafik ska tydligen ha blivit påverkad av det. En stor avspärrning är bra, för om den är för liten först så kan det vara svårt att utvidga den sen och bevis kan hinna förstöras, säger Näverberg.
Expressens reporter på plats, Eric Emanuelsson, berättar att polisen upprättat någon form av ledningscentral inom det avspärrade området.
– Och det är mycket folk som står runt avspärrningarna, det är nog många som undrar vad det är som händer, säger han.
En person vid avspärrningarna säger att hela situationen är otäck.
– Det är väldigt skrämmande det som har hänt. Det här är väldigt lugnt område. Jag har bott här i flera år och har aldrig varit med om något liknande, säger personen, som bor i närheten.
SL får efter order från polisen i nuläget inte stanna sina bussar i området.

http://www.expressen.se/nyheter/man-...ts-pa-lidingo/
Citera
2015-06-28, 17:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Någon har tydligen skrivit ett meddelande i blod på väggen... Vad står det tro?

Ja exakt, det är väl det som är mest intressant faktiskt.
Citera
2015-06-28, 17:18
  #19
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M88
Verkar vara 6 lägenheter i huset? Finns folk folkbokförda på alla utom nr 1102... Och på 1001 och 1101 verkar det bara vara en person boende i vardera. Ena en kvinna och andra en man.

En av personerna fyllde år igår. Kanske en fest i natt som spårade ur? (Vild gissning.)
Citera
2015-06-28, 17:33
  #20
Medlem
Va nyss och kikade lite i området. Fortfarande stora avspärrningar, bussarna får inte köra upp på näset öht.
Torget avspärrat en bit där de står 2 polisbilar parkerade. Poliserna säger inte speciellt mycket.

Att det skulle röra sig om nr 35 verkar väldigt troligt. Avspärrningen börjar vid husknuten på nr 23, sträcker sig över vägen till nr 28 sen vet jag inte om den slutar vid 35 eller om avspärrningen sitter längre bort.
Citera
2015-06-28, 17:41
  #21
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Tydligen så har Mannen mördats med en morakniv enligt senaste nytt.
Citera
2015-06-28, 17:45
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Tydligen så har Mannen mördats med en morakniv enligt senaste nytt.

Var kommer informationen ifrån?
Citera
2015-06-28, 17:52
  #23
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippelt
Var kommer informationen ifrån?

Expressen skriver om detta

http://www.expressen.se/nyheter/man-...ts-pa-lidingo/

Citat:
Enligt uppgifter till Expressen ska det funnits något skrivet med blod på väggen.
– Jag kommer inte kommentera det. Det här avvek från ett vanligt dödsfall, det är allt jag kan säga, säger Albin Näverberg.
Enligt uppgift till Expressen ska mannen ha mördats med hjälp av en morakniv.
– Oavsett vad jag vet och inte vet går jag inte ut med mer, säger Albin Näverberg.
I övrigt är polisen förtegen om händelsen.
– Vi måste utreda det här först, säger Albin Näverberg.
Citera
2015-06-28, 18:05
  #24
Medlem
Citat:
På eftermiddagen berättar Peter Magnusson, yttre befäl på platsen att brottsrubriceringen nu ligger på mord.
– Vi driver en förundersökning som just nu ligger på brottsrubriceringen mord.
Men Magnusson kan inte gå närmre in på varför man i nuläget utreder händelsen som mord.

http://www.expressen.se/nyheter/man-...ts-pa-lidingo/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback