Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-28, 14:50
  #1
Medlem
Hotshot Rookies avatar
Jag har suttit väldigt många dagar och kvällar och verkligen snöat in mig på tanken att allting är så mycket större i universum och har mer kopplingar till varandra än vad vi tror.
Alla energier man känner från människor, natur, djur osv osv.
För att inte tala om som rubriken lyder, magkänslan. Är det någonting jag har så är det stark magkänsla.
Magkänslan visar sig jämt vare sig det gäller att träffa nya personer, nya miljöer, nya arbeten, olika spelsammanhang och ja you name IT!
När jag får en bra magkänsla är det som att tusentals energier kommer och samlar sig som en slags kraft i kroppen och viskar lite lätt: Kör! Åt andra hållet när magkänslan är dålig, allt känns som att det försvinner ur kroppen och det bara skriker stop, fel och nej. Som en klump i magen och halsen men ändå tomt. Självklart som en vanlig människa har man inte alltid gått på magkänslan men på senare år så har man lärt sig att lita på den mer och mer.

Hur kommer sig detta fenomen ? Hur kan man annars känna på sig vissa saker om det inte är för att energierna försöker hjälpa dig?
Det kan vara ett första möte med en person som man vet noll om och aldrig mött förut men så förklarar ändå magkänslan om man ska hålla sig borta eller ej..
Vad tror ni?
Citera
2015-06-28, 14:55
  #2
Medlem
morpdeuss avatar
Om du inte insett att detta är en tråd för psykologi-delen så har du inte kommit särskilt långt i ditt tänkande.
Citera
2015-06-28, 14:59
  #3
Medlem
Hotshot Rookies avatar
Då är det bara för mod att flytta den
Citera
2015-06-28, 17:30
  #4
Medlem
Jag är kanske unik; men denna vittberyktade "magkänsla" som många talar om, och som verkar ha blivit något av ett modebegrepp på sista tiden, den lider jag icke av. Den enda känsla jag haft i magen är av obehag då jag ätit något olämpligt. Annars sitter mina känslor i huvudet, och jag är fullt medveten om vad de orsakas av.
Citera
2015-06-28, 19:20
  #5
Medlem
Toohfans avatar
Hej,
Jag har oxå väldigt starkmagkänsla, rätt elr fel, nej gör ite det är farligt... osv osv... magkänslan talar ständigt om för mig vad jag bör göra...

ibland stämmer även mina drömmar på dessa känslor,
jag kan ha haft känsla 1 dag innan o sen drömt om det samma natt om en sak som handlar om samma sak... följer jag inte det blir det så som min magkänsla talat om redan...

visst följer/lyssnar inte på magkänsla alltid men ibland t.o.m stämmer min magkänsla på folk t.e.x som jag varken ser/sett ansiktet på men, bara via ett telefon/facebook elr annat samtal...
känslan talar om) om nåt är positiv elr negativt...

jag tror det kanske beror på att man har väldigt bra kontakt med sig själv o sina känslor, lite som divine kontakt med ditt inre...

?
__________________
Senast redigerad av Toohfan 2015-06-28 kl. 19:24.
Citera
2015-06-28, 20:00
  #6
Medlem
Magkänlsan är baserad på mänskliga processer som för de flesta är för svåra att tänka i tanke eller inte ens går att tänka i tanke. T.ex. kunskapen att läsa kroppspråk och ansiktsuttryck är självklar för de flesta även fast man inte alltid tänker på att man gör det.
Citera
2015-06-28, 20:22
  #7
Medlem
Toohfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qn
Magkänlsan är baserad på mänskliga processer som för de flesta är för svåra att tänka i tanke eller inte ens går att tänka i tanke. T.ex. kunskapen att läsa kroppspråk och ansiktsuttryck är självklar för de flesta även fast man inte alltid tänker på att man gör det.

Du har så fel.. det är skillnad när sinnet talar om för dig o lämnar ett avtryck i form av känsla och HELT annorlunda när en känsla uppenbarar sig från roten.
Citera
2015-06-28, 20:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toohfan
Du har så fel.. det är skillnad när sinnet talar om för dig o lämnar ett avtryck i form av känsla och HELT annorlunda när en känsla uppenbarar sig från roten.
Vad menar du med en känsla som uppenbarar sig från roten?
Citera
2015-06-28, 21:28
  #9
Medlem
Toohfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qn
Vad menar du med en känsla som uppenbarar sig från roten?

intern sanning...
roten: när det känns ända lååångt in från svanken...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback