Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-28, 11:36
  #1
Medlem
Hej! Jag är en kille på 18 år som innan min 18 års dag aldrig tidigare druckit, förutom cider 1 gång. Första gången jag druckit mig berusad var på min 18 års dag, och sen dess har jag känt sug och tänkt/längtat efter mer alkhol under dygnets samtliga 24 timmar. Detta sug har jag haft sedan dess, dag ut och dag in. Varje gång jag ser en festbild, alkohol eller hör order supa/kröka så får jag en fruktansvärd ångest samt sug. Äter för tillfället både Kampral (Aotal) samt Naltrexon mot detta sug, men det lindrar inte suget efter att decka. (som dock har sitt ursprung från bakomliggande depression).
Hur som helst, hur normalt är det att man som ung människa blir fast vid alkohol vid första tillfället? Hade förståt om det var kokain jag testat, men alkohol känns så overkligt. Värt att veta är att jag har en fabror med alkolism, samt tidigare haft ett datorspelsberoende, så beroendegenerna finns ju där.

Har druckit ca 1-2ggr/vecka i 7 månaders tid och varje gång så jag druckit har jag inte kunnat sluta
__________________
Senast redigerad av Snuspatte 2015-06-28 kl. 12:07.
Citera
2015-06-28, 11:41
  #2
Medlem
loliravers avatar
Om du bara har konsumerat alkohol en gång är du inte direkt alkoholist, konsumera alkohol ett par gånger till så märker du säkert att det funkar bra lite då och då.
Citera
2015-06-28, 11:52
  #3
Medlem
uh-huhs avatar
Om du bara har druckit en gång så är det inte konstigt att du vill festa fler gånger,fortsätt sup du kommer att tröttna på det för eller senare
Citera
2015-06-28, 11:54
  #4
Medlem
Jag har druckit ca 1-2ggr /vecka och varje gång jag börjat dricka har jag inte kunnat sluta
Citera
2015-06-28, 11:55
  #5
Medlem
OnTheWeeds avatar
Känner igen mig i det du skriver, dock med Cannabis.
Efter jag hade rökt första gången var det allt jag kunde tänka på, ruset var så magiskt och skönt.
Jag tror mer att det är ett sug på det ''okända'' du känner. Testa sup några gånger till så kommer det inte vara så speciellt längre.
Citera
2015-06-28, 12:37
  #6
Medlem
AlmaBerlinWalterss avatar
Detta som du beskriver, kan hända. Man kan bli fast vid första försök.
Jag råder dig att sluta dricka. Du har missbrukarmentalitet.

Alma Berlin
Citera
2015-06-28, 16:20
  #7
Medlem
bumbaclot.s avatar
Det kan helt klart hända att man blir psykiskt beroende efter första gången, och om det är så som du skriver att du tänker på alkohol 24/7 så låter ju inte det så bra. Hur gammal är du nu? Kanske är det så att du vill dricka för att det fortfarande är relativt nytt för dig, eller så är det så att du är psykiskt beroende av alkohol.

Sen att du skriver ''Hade förstått om det var kokain jag testat, men alkohol känns så overkligt.'' Alkohol är (till skillnad från vad de flesta Svenssons anser) faktiskt en väldigt tung drog, det är MÅNGA som blir beroende och abstinensen alkisar får av alkohol kan faktiskt i extrema fall döda dem. Alkohol förstör liv, splittrar familjer och tar väldigt många liv varje år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback