Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 19:08
  #457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Inget fel på sibylla väl ? deras burgare smakar godare än både donkens eller max burgare gör, var dock så längesen jag åt en sibylla burgare att jag glömt hur dom smakar nuförtiden haha..

Skojar du? Jag påstår inte att McDonalds eller Max gör fantastiskt goda hamburgare, och jag avskyr Max mer än McDonalds. Vidriga burgare. Men Sibylla är ju helt klart sämst. De har ju "fulkött" med brosk, senor och skit. Dessutom smakar det verkligen inte gott. Så jag skulle knappast påstå att Sibyllas hamburgare är godast. Jag undviker Sibylla som pesten.
Citera
2017-03-30, 18:57
  #458
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Skojar du? Jag påstår inte att McDonalds eller Max gör fantastiskt goda hamburgare, och jag avskyr Max mer än McDonalds. Vidriga burgare. Men Sibylla är ju helt klart sämst. De har ju "fulkött" med brosk, senor och skit. Dessutom smakar det verkligen inte gott. Så jag skulle knappast påstå att Sibyllas hamburgare är godast. Jag undviker Sibylla som pesten.
Fulkött har de absolut inte, dock högst andel tillsatser, potatismjöl, potatis, kryddor, vatten, salter etc. Ca 80-82 % kött.
Högst kötthalt har Burger King.
Citera
2017-03-30, 19:11
  #459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fulkött har de absolut inte, dock högst andel tillsatser, potatismjöl, potatis, kryddor, vatten, salter etc. Ca 80-82 % kött.
Högst kötthalt har Burger King.

Max har ungefär samma kötthalt som Sibylla. Både Burger King och och McDonalds hävdar att de har 100 % nötkött.
Citera
2017-03-30, 22:29
  #460
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Max har ungefär samma kötthalt som Sibylla. Både Burger King och och McDonalds hävdar att de har 100 % nötkött.

Det har dom också. Finns ingen anledning varesig att krångla till det ytterligare eller att ljuga. Dessutom är det ju ganska uppenbart om du faktiskt provar produkterna. Max och Sibylla smakar precis som vad det är - sämsta sortens fryspuckar med helt fel konsistens. Prova gärna själv. Börjar du blanda i mjöl och skit i dina hamburgare kommer du få samma konsistens.

Max vinner dock fortfarande över Sibylla på KO eftersom Sibylla valt att ytterligare försämra sin produkt genom att blanda i ~30% senor.
Citera
2017-03-30, 23:15
  #461
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Det har dom också. Finns ingen anledning varesig att krångla till det ytterligare eller att ljuga. Dessutom är det ju ganska uppenbart om du faktiskt provar produkterna. Max och Sibylla smakar precis som vad det är - sämsta sortens fryspuckar med helt fel konsistens. Prova gärna själv. Börjar du blanda i mjöl och skit i dina hamburgare kommer du få samma konsistens.

Max vinner dock fortfarande över Sibylla på KO eftersom Sibylla valt att ytterligare försämra sin produkt genom att blanda i ~30% senor.
Och vilken källa har du för det påståendet? Eller drog du den ur röven?
Citera
2017-04-01, 20:54
  #462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goatboy
Frågan är väl varför det gått så fruktansvärt dåligt för sibylla!

Reklam, reklam, reklam. Tror man annat är man extremt naiv.
Citera
2017-04-01, 21:53
  #463
Medlem
Goatboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Reklam, reklam, reklam. Tror man annat är man extremt naiv.


En otroligt vidrig smak ger väl mindre kunder = mindre pengar = mindre reklam ?
Citera
2017-04-02, 12:52
  #464
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Reklam, reklam, reklam. Tror man annat är man extremt naiv.

Vad fasen menas med det? Dålig reklam? Bristen på reklam?

Det är knappast reklamen som skadar Sibylla, och som har lett till att det har gått så dåligt för Sibylla. Det är snarare antalet missnöjda kunder som klagar på maten, och de vill både undvika att gå dit och varna andra för att äta hos Sibylla. Minskande kundunderlag beror på annat än bara reklam liksom.
Citera
2017-04-02, 13:54
  #465
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Vad fasen menas med det? Dålig reklam? Bristen på reklam?

Det är knappast reklamen som skadar Sibylla, och som har lett till att det har gått så dåligt för Sibylla. Det är snarare antalet missnöjda kunder som klagar på maten, och de vill både undvika att gå dit och varna andra för att äta hos Sibylla. Minskande kundunderlag beror på annat än bara reklam liksom.

Klart bristen av reklam påverkar.
Nog finns det folk som skulle äta mer på sibylla om de blev matade med reklam alltid.
Citera
2017-04-02, 14:36
  #466
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Klart bristen av reklam påverkar.
Nog finns det folk som skulle äta mer på sibylla om de blev matade med reklam alltid.
Om Sibylla började laga mat likt alla nya hipsterställen och sen gjorde reklam med detta budskap hade det blivit kunder.
Citera
2017-04-02, 15:08
  #467
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Om Sibylla började laga mat likt alla nya hipsterställen och sen gjorde reklam med detta budskap hade det blivit kunder.

Absolut.
Men reklam påverkar och kunderna hade blivit fler oavsett.
Citera
2017-04-02, 15:42
  #468
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Klart bristen av reklam påverkar.
Nog finns det folk som skulle äta mer på sibylla om de blev matade med reklam alltid.

Är det någon särskild typ av reklam som du tänker på? Jag får till exempel hem reklam från Sibylla i brevlådan. Den typen med rabattkuponger. Om det får mig att äta mer på Sibylla? Nej, för jag gillar fortfarande inte deras mat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback