Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-28, 04:48
  #1
Medlem
Unikos avatar
Hej!

Vill först inflika att jag för ett år sedan under lite över ett halvår hade njursten. Käkade långt över Rekommenderad dos av mediciner.

Okej, så. Jag har haft någon form av migrän i en vecka (lagt sig för det mesta nu) och tyckte det var skumt. Tänkte att jag får härda ut så försvinner det. Nu har jag även börjat känna av smärta i njuren. Det känns främst när jag typ hukar mig ned, sitter och ligger. Som grädde på moset har jag även känt klåda på kroppen och igår märkte jag en kluns med utslag på ryggen. Vad kan allt detta handla om? Tänkte inte så mycket på njuren först, kunde ju varit någon mindre sträckning från jobbet men nu är jag relativt övertygad att det är njuren det smärtar i.


Mina njurar var inte i toppskick o samband med njurstenen och gick heller inte på några undersökningar när jag väl blev av med stenarna förra året.
Citera
2015-06-28, 07:11
  #2
Medlem
Sök läkarvård genast! Klådan är ett tecken på att njuren inte jobbar som den ska och urea och gifter som normalt rensas ut av njurarna istället åker runt i kroppen. Sök hjälp nu! Det kan finnas risk för att om du går obehandlad att du får genomgå dialyser och i slutändan transplantation.
Citera
2015-06-28, 10:05
  #3
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yogamysan
Sök läkarvård genast! Klådan är ett tecken på att njuren inte jobbar som den ska och urea och gifter som normalt rensas ut av njurarna istället åker runt i kroppen. Sök hjälp nu! Det kan finnas risk för att om du går obehandlad att du får genomgå dialyser och i slutändan transplantation.


Det låter ju väldigt intressant.... Jag kan dessvärre inte göra något förrän imorgon av vissa anledningar.
Citera
2015-07-01, 03:55
  #4
Medlem
Mayahexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Det låter ju väldigt intressant.... Jag kan dessvärre inte göra något förrän imorgon av vissa anledningar.
Har du sökt hjälp? Hur gick det?
Citera
2015-07-04, 21:02
  #5
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahex
Har du sökt hjälp? Hur gick det?

Tjena!

Ringde 1177 och kollade och det var skyndsamt till akuten som gällde. Väl där fick man vänta ett antal timmar som de flesta vet. Sedan fick jag ligga i ett nedsläckt rum i kanske 2 timmar pga. migränen som jag trodde skulle ta kål på mig. Lite prover som blod och urin lämnades och ska in på en full kontroll av njurar snart.
Citera
2015-07-06, 04:55
  #6
Medlem
Bra att du sökte hjälp! Uppdatera gärna hur det går för dig framledes!
Citera
2015-07-07, 00:42
  #7
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yogamysan
Bra att du sökte hjälp! Uppdatera gärna hur det går för dig framledes!

Will do! Tack för rådet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback