Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-29, 12:27
  #25
Medlem
Valaskjalfs avatar
Socialdemokratin har blivit ett politiskt självändamål.
Genom massinvandringen så skapar man artificiella problem, problem som inte vi i Sverige inte vill ha, eller någonsin förknippat med ett nordiskt samhälle. (S) lägger därmed grunden för en extremt cynisk låtsaspolitik, vars enda syfte är att bibehålla socialdemokratiska maktstrukturer, in i det längsta.

(S)-politiken är en fortsättning på skolpojken Reinfeldt:s nationella utbytesprogram av den svenska befolkningen. För inte faaan kommer (S) att hitta tillbaka till fornstora glansdagars optionssiffror, när man så genomgående och konsekvent visar upp ett klassiskt socialdemokratiskt överförmyndarförakt mot den vanlige medborgaren.

Varför skall man som svensk rösta på ett parti som bygger hela sin politik på att befästa makten genom att destabilisera samhället med invandring? Vad är egentligen SAP?
Somaliska Arbetarpartiet? Syrianska Arbetarpartiet? Shiamuslimska Arbetarpartiet? Sunnimuslimska Arbetarpartiet?

Jag vet inte var man har haft fingret när man pejlat av samhället, men man har i alla fall inte haft det i vädret. Löfvén känns inte trovärdig, och inte heller de sossekärringar som stått för partiets ideologiska inriktningen.
Socialdemokraterna sjunger på sista versen, sötebrödsdagarna är över.
Citera
2015-06-29, 12:44
  #26
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen

[...]

Att SD har många s.k. rötägg i spec kommunpolitiken är inte så konstigt. Det är mänskligt att inte klara av att bli så illa bemött både i lokalpress och av ortsbefolkning. Äggkastning och färgsprayade bostäder. Någon har tom mist sitt jobb eller fått avgå från sin fackförening. Hela familjer drabbas av detta.
Så länge detta får pågå i detta " demokratiska" Sverige, så länge får vi nog finna oss i det urval som finns att vilja ställa upp som SD-politiker.


Det beror ju naturligtvis på vad som visas i media. SD är nog ganska timida egentligen.
(S) däremot genomlider en monumental identitetskris. Vad som inte framgår så tydligt i media är att Socialdemokratin formligen kryllar av kommunalpolitiska rötägg. Det ingår liksom som en fundamental del i den politiska skolningen och uppfostran att bete sig som ett omvänt kinderägg. Jävligt mycket yta, men ruttet innehåll.
Det här är en socialdemokratisk uppvisningssport, här är man ledande i landet.
__________________
Senast redigerad av Valaskjalf 2015-06-29 kl. 12:50.
Citera
2015-06-29, 13:12
  #27
Medlem
Vänstern och Socdem har hånat och spottat och speat , Ja hela 7-klövern, på SD så mycket nu, och SD har i dag fått ytterligare en bra O-siffra, " rekord igen", så svenska väljare röster mer och mer på detta bespottade parti.

Hur skulle S nu kunna vända blad när både Löfven och Magdalena Andersson är så överens om att SD är ett NYFACISTISKT parti? Så kan de ju inte förlora ansiktet inför alla. Och detta gäller hela högen. Jag tror att Löfven hellre skulle dö än erkänna att Sverige tar på sig för mycket. Han erkände visst att det var lite ansträngande när han talade i EU. Men då tog han nog i, för här hemma finns det ingen ansträngning.

Så om S och V vill bevara något för framtiden skulle de nog bekänna färg och skämmas. De skulle nog vinna på detta. Liksom SD vinner på ju mer de utsätts för. Vi kanske skall vara glada så länge S och V inte har kommit på detta. Prestigeförlusten skulle övergå till vinst. Tror jag.
Citera
2015-06-29, 13:31
  #28
Medlem
Jag är liksom TS en vänstermänniska som gått över till SD.
Men jag ser inget fel i vänsterns politik. De kör faktiskt den vänsterpolitik de ska göra. Det är samma sak med borgarna.
Det som hänt är att vi nått en punkt där invandringen har fått fokus av den enkla anledningen att den blivit ett problem.
För de etablerade partierna så är inte det ett problem för dem o deras väljare.
Ta den typiske Moderaten. Det blir enklare med en Moderat än Sosse, även om liknelsen även finns där.
Den typiske Moderaten är en välbärgad man ( Inte rik ) som lever sitt liv i småvillaområdet. Han har sina lån att amortera på o går till jobbet, varje dag där han möter andra i samma situation.
Enda gången han kommer i kontakt med invandringens baksida är när han gnäller över skatterna då det är invandrarnas fel.

De som ser problemen är vi andra. Jag som gammal gråsosse har lämnat villaidyllen o bor nu, självvalt i en komunägd lägenhet. Området i sig är lugnt. Men mina skygglappar försvann när jag kom i kontakt med invandrare o då på ett ställe man inte kan gå undan.
Kan intyga att invandrare är överrepressenterade på ställen man bor på en period utan att valt det själv.
Nu har komunen gett tillstånd till ett utbildningscenter i källaren till en fastighet i området.
Det är en jäkla massa manliga muslimer som invaderar området under konstiga tider för att utbilda sig medan deras fruar o barn leker gökungar i lekparkerna.
Inte nog med att de kommer sent så de kör som idioter o sedan springer till sina utbildningar. Mina två, välskötta bilar har numer ett flertal dörruppslag som de fått på den fria parkeringen.

Nu är mina personliga problem med dem rätt små. Men inte heller detta ser man i småvillaidyllen.

En annan aspekt på de etablerade partiernas flathet är deras väljarunderlag. Många invandrare har faktiskt rösträtt eller är på väg att få. De flesta av dem rösta på Sossarna tack vare Monas Pizzateknikerklappande. Är inte lätt för ett parti att föra en negativ invandringspolitik när deras väljare är just invandrare.
Citera
2015-06-29, 17:30
  #29
Medlem
Däri ligger kanske självbevarelsedriften."Låt oss vurma för så många invandrarröster som möjligt. I nästa val har många nya fått rösträtt. Vi tar vara på det. Gamsvenskarna betalar skatterna."

Vi får väl höra Löfvens tal från Almedalen i kväll. Det blir en hel del till lärarna. Om detta nu kan bättra på lärarutbildningen. I övrigt är det nog samma visa att vi som har det så bra skall taga hand om andra som " flyyyr för siina liiv".
Citera
2015-06-30, 10:42
  #30
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Däri ligger kanske självbevarelsedriften."Låt oss vurma för så många invandrarröster som möjligt. I nästa val har många nya fått rösträtt. Vi tar vara på det. Gamsvenskarna betalar skatterna."

Vi får väl höra Löfvens tal från Almedalen i kväll. Det blir en hel del till lärarna. Om detta nu kan bättra på lärarutbildningen. I övrigt är det nog samma visa att vi som har det så bra skall taga hand om andra som " flyyyr för siina liiv".

Jag tror att de tänker fel där, invandrarna förstår /kommer att förstå att om de röstar på sossarna och massinvandringen består så kommer de nuvarande invandrarna att komma i kläm först av alla, deras framtid förstörs också så de kan inte tänka -det var bussigt av sossarna att släppa in oss låt oss rösta på dem som tack (trots att vi förstör för oss själva då)
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2015-06-30 kl. 10:49.
Citera
2015-06-30, 22:34
  #31
Medlem
Jag brukar lyssna på " Ring P1", och inte sällan hör man där en invandrad som klagar på att Sverige tar emot för många invandrare. Dessa, som är invandrare, brukar få tala mer ostört om detta förbjudna ämne än om det hade varit en med icke-brytning, dvs den vi kallar Svensk. De blir avbrutna på en gång. Så Du Enydrion har nog rätt i detta till en hel del.

Men likväl får S och de andra vältalande om att " alla skall ha rätt att bli omhändertagna här i Sverige som vi har det så bra", ganska många Somaliaröster på det snacket.
Citera
2015-07-01, 14:43
  #32
Medlem
Citat:
Torbjörn Tännsjö är professor i praktisk filosofi vid Stockholms universitet och veteran inom Vänsterpartiet. Under en diskussion med Per Bauhn som arrangerades av Timbro beskrev han sin vision för det framtida Sverige.

– Man kanske borde öppna våra gränser helt enkelt. Alla som vill får komma hit, sade Tännsjö.

Priset för öppna gränser för invandring från tredje världen är att välfärden för svenskar avskaffas – men det är värt det eftersom det skulle ”maximera välbefinnandet i världen”, hävdar Vänsterpartisten. – Vi kan inte samtidigt behålla vår välfärdsstat för oss. Det kommer bli en drastisk sänkning av levnadsvillkor och sociala villkor i vårt eget land. Jag är benägen att tro att det är det vi bör göra faktiskt.

...

http://petterssonsblogg.se/2015/06/0...ri-invandring/

Torbjörn Tännsjö, 57:17 in i klippet:
Citat:
”Jag tror att man skulle få en väldig backlash också
När det gäller våldsutövande och så, om man släppte på dom här jämlika ambitionerna som vi har idag och öppnade våra gränser. Risken är väl att man kan tvingas medge att det är ett pris vi tvingas betala då, då får vi väl känna oss mer otrygga och bli ihjälslagna ibland, men det är ändå värt priset.”
https://www.youtube.com/watch?v=mWfUrEqowUc#t=3478

(FB) Vänsterpartist vill avveckla välfärden – edra åsikter?




Wikipedia:
Citat:
Timbro är en marknadsliberal tankesmedja och ett bokförlag baserat i Stockholm. I sin nuvarande form grundades Timbro 1978 av Sture Eskilsson och Svenska Arbetsgivareföreningen, SAF, en föregångare till Svenskt Näringsliv.
Timbro:
Citat:
Timbro finansieras av Stiftelsen Fritt Näringsliv, som 2003 bildades av Svenskt Näringsliv och Näringslivets Fond.

2011-01-13 skrev Markus Uvell (VD Timbro, 2010 - 2014) följande på Newsmill:
Citat:
Jag är övertygad om att den som - liksom jag - vill att Sverige ska vara ett samhälle med många olika kulturer och religioner sida vid sida, måste överge idealen om social och ekonomisk likriktning. Ett land som välkomnar kulturell och etnisk olikhet måste också acceptera ökande skillnader i ekonomiska och sociala förhållanden. Det kommer att bli stökigt, konfliktfyllt och svårkontrollerat. Det kommer säkert att kallas både orättvist och "osvenskt". Men sådan är mångfalden, skriver Markus Uvell, VD Timbro.

Vänsterpartiet och Svenskt Näringsliv verkar ha samma mål...
Citera
2015-07-01, 16:14
  #33
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Torbjörn Tännsjö, 57:17 in i klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=mWfUrEqowUc#t=3478

2011-01-13 skrev Markus Uvell (VD Timbro, 2010 - 2014) följande på Newsmill:

Vänsterpartiet och Svenskt Näringsliv verkar ha samma mål...
Vidriga människor. Tännsjö är helt otroligt motbjudande. Men vem vill rösta på sån skit?

Vänstern har definitivt förlorat sin självbevarelsedrift - på alla sätt.
Citera
2015-07-01, 16:41
  #34
Medlem
Den politik som vänstern och socialdemokraterna står för kallar jag för svenskvänsterpolitik, det är någon underlig opurtinistisk hybrid som är ensam i sitt slag i världen. Den liknar inte den vänsterpolitik som man hittar i andra länder utan den är något helt annat.

Titeln finns kvar men innehållet är något helt annat...
Citera
2015-07-01, 16:53
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
[...]En annan aspekt på de etablerade partiernas flathet är deras väljarunderlag. Många invandrare har faktiskt rösträtt eller är på väg att få. De flesta av dem rösta på Sossarna tack vare Monas Pizzateknikerklappande. Är inte lätt för ett parti att föra en negativ invandringspolitik när deras väljare är just invandrare.

Detta är en lögn rakt igenom.

Förmodligen så känner du inte speciellt många invandrare i Sverige, för om du hade gjort det så hade du vetat att invandrare ogillar invandrare. Begreppet "invandrare" står inte för någon form av gemensam etnicitet eller folkgrupp utan folk som flyttar till ett annat land. Dom kommer från olika ställen i världen med olika kulturer, värderingar och åsikter.

De flesta av dessa är nationalistiska av sin natur och vet dessutom om att fler invandrare till Sverige kommer att drabba dom själva i längden i form av lägre bidrag etc. Dessutom är etniska konflikter mycket större och mer vardagligt neröver vilket dom tar med sig hit.

De flesta invandrare röstar inte alls på socialdemokraterna.
Citera
2015-07-01, 17:02
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Detta är en lögn rakt igenom.

Förmodligen så känner du inte speciellt många invandrare i Sverige, för om du hade gjort det så hade du vetat att invandrare ogillar invandrare. Begreppet "invandrare" står inte för någon form av gemensam etnicitet eller folkgrupp utan folk som flyttar till ett annat land. Dom kommer från olika ställen i världen med olika kulturer, värderingar och åsikter.

De flesta av dessa är nationalistiska av sin natur och vet dessutom om att fler invandrare till Sverige kommer att drabba dom själva i längden i form av lägre bidrag etc. Dessutom är etniska konflikter mycket större och mer vardagligt neröver vilket dom tar med sig hit.

De flesta invandrare röstar inte alls på socialdemokraterna.
Då är vi inte överens.
Mina slutsatser har jag fått av att sitta i fängelse med flertalet invandrare som lekte hejarklacksledare under valrörelsen o hotade med stryk om vi inte röstade på S. Det var spiken i kistan för mig att rösta SD för andra gången.
Likaså såg jag en väljarundersökning under valrörelsen som styrker min teori.

Jag har inte skrivit att invandrare gillar andra invandrare. Så vart du fick det ifrån är för mig en gåta. Hjärnspöken eller röster?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback