Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-27, 22:44
  #1
Avstängd
Forestmans avatar
Enligt källor ska en Jesper Söder strida mot IS i Syrien. Är han ett troll eller hjälte. För mig låter det blaha blaha.

https://www.facebook.com/jesper.soder.9
__________________
Senast redigerad av Memnok 2022-03-26 kl. 12:20. Anledning: Flyttar ämne
Citera
2015-06-27, 22:47
  #2
Medlem
OnTheWeeds avatar
Har flera gemensamma vänner med honom irl och om man kollar genom hans facebook verkar det knappast vara troll.
Vad får dig att tro att det är ett troll? Hade själv åkt ner och hjälpt till om jag visste hur jag skulle gå tillväga.
Citera
2015-06-27, 23:04
  #3
Avstängd
Forestmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnTheWeed
Har flera gemensamma vänner med honom irl och om man kollar genom hans facebook verkar det knappast vara troll.
Vad får dig att tro att det är ett troll? Hade själv åkt ner och hjälpt till om jag visste hur jag skulle gå tillväga.
Nu skrev ju jag troll eller HJÄLTE i TS. Ja om du känner för att åka dit så är ju det din sak. Vad en till namnet etnisk svensk har där att göra tycker jag är intressant.

Skulle han och du förhindra fortsatt massinvandring så vi slipper ett fullödigt inbördeskrig i Sverige så vore det väldigt bra. Vilka idéer har ni? Du vill ju också åka dit och kriga. Berätta!
Citera
2015-06-27, 23:21
  #4
Medlem
OnTheWeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Nu skrev ju jag troll eller HJÄLTE i TS. Ja om du känner för att åka dit så är ju det din sak. Vad en till namnet etnisk svensk har där att göra tycker jag är intressant.

Skulle han och du förhindra fortsatt massinvandring så vi slipper ett fullödigt inbördeskrig i Sverige så vore det väldigt bra. Vilka idéer har ni? Du vill ju också åka dit och kriga. Berätta!
På vilket sätt skulle vi förhindra fortsatt massinvandring?

Jag vill inte åka dit och kriga. Jag vill åka dit för att hjälpa folk. Här hemma sitter jag med ångest och självmordstankar och gör verkligen ingen nytta för någon levande individ överhuvudtaget.
Jag skulle må gott utav att säkra en väg från minor, etc, så att byn återigen kan ''leva'' trots de skador och förluster dom redan fått utstå.
Sen om jag skulle knäppa någon ISIS-medlem under tiden så skulle jag ändå se det som en vinst.
Citera
2015-06-27, 23:22
  #5
Medlem
praps avatar
Hjälte! Fler västerlänningar borde åka ner till till MÖ och hjälpa kurderna att försvara sig mot Islamiska staten.
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Enligt källor ska en Jesper Söder strida mot IS i Syrien. Är han ett troll eller hjälte. För mig låter det blaha blaha.

https://www.facebook.com/jesper.soder.9
Varför skulle det på nå't sätt vara negativt (eller "troll" som du uttrycker det) att strida mot IS?
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Vad en till namnet etnisk svensk har där att göra tycker jag är intressant.
Vad hade britterna och jänkarna här i Europa att göra när Hitler hade ockuperat nästan hela kontinenten? Tänk hur världen, och framför allt hur Europa hade sett ut idag om Patton och Montgomery hade delat ditt tankesätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Skulle han och du förhindra fortsatt massinvandring så vi slipper ett fullödigt inbördeskrig i Sverige så vore det väldigt bra.
Jag tror inte att det finns något annat mer effektivt sett att sänka invandringen på än att skjuta IS-fascister, då de flesta flyktingar som kommer hit har flytt ifrån IS i norra Syrien och norra Irak. Jag förstår mig inte på er sverigedemokrater ibland, ni säger er vara mot islamism. Men då och då uttrycker ni er på ett sådant sätt så att det verkar som att ni försvarar islamisters våldsamma betéende, dock bara när det sker i MENA.

Citera
2015-06-27, 23:58
  #6
Medlem
OnTheWeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
När det gäller andra världskriget så var inte det ett religionskrig med tro och gudar involverat. Detta har vi nu. Därför är jag intresserad av hur pojken som åkt dit tänker. Varför göra något sådant när man inte behöver men jag får ju enbart otrevliga svar tillbaka. Att vi förr eller senare har flyttat krigshärdarna hit till Sverige och därmed också krigen, ja det har vi ju redan sett. Handgranater i Malmö, skjutningar i Stlm och Gbg. Bara en tidsfråga innan det eskalerar.
Som Flaskkork skrev - Han klarar inte av att se människor lida och försöker göra nått åt det
Citera
2015-06-28, 00:01
  #7
Avstängd
Forestmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskkork
Skojar du med mig kör du SD kortet och tar fram offer koftan? "min mamma är avliden" alltså du fattar inte att jag inte menade ordagrant bara att din syn är lite väl borta från verkligheten...
Jag kör ingen offerkofta, min mor var 84 år då hon avled. Helt naturligt att människor dör. Det kommer du också att få uppleva under din livstid att nära anhöriga avlider. Nu var det ju DU som drog upp det hela, och jag berättade hur det förhöll sig. Jag kanske inte skulle få göra det heller? Du har heller INGEN som helst aning om mina politiska värderingar, så avstå från att sätta sådana etiketter på mig. Förövrigt står jag för de åsikter jag framfört. Om du inte gillar dessa är det snarare ditt problem än mitt. Men dra fan inte in min döda mor i det hela. Har du inga andra argument så håll käften istället!
Citera
2015-06-28, 00:04
  #8
Medlem
praps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
När det gäller andra världskriget så var inte det ett religionskrig med tro och gudar involverat. Detta har vi nu.
Vad har religion med saken att göra? Det som folk behöver veta är att Islamiska statens tillvägagångssätt till makt är minst lika förtryckande och våldsamt som det tillvägagångssättet som nazisterna som terroriserade Europa på 30- och 40-talet var.
Citat:
Därför är jag intresserad av hur pojken som åkt dit tänker. Varför göra något sådant när man inte behöver
Han tänker förmodligen på så sätt att om inte någonting görs mot IS så kommer fler människor att dö och fler länder bli attackerade/ockuperade.
Citera
2015-06-28, 00:12
  #9
Avstängd
Forestmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prap
Vad har religion med saken att göra? Det som folk behöver veta är att Islamiska statens tillvägagångssätt till makt är minst lika förtryckande och våldsamt som det tillvägagångssättet som nazisterna som terroriserade Europa på 30- och 40-talet var. Han tänker förmodligen på så sätt att om inte någonting görs mot IS så kommer fler människor att dö och fler länder bli attackerade/ockuperade.
Ok, då vet vi det. Vilken tur. Så nu är IS saga all genom hans insats. Låter bra det. Vem skickar pressreleasen till massmedia?
Citera
2015-06-28, 00:21
  #10
Medlem
TheBusters avatar
Finns det fler svenskar än honom som är nere som inte har direkt anknytning till konfliktområdet?
Citera
2015-06-28, 00:46
  #11
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Finns det fler svenskar än honom som är nere som inte har direkt anknytning till konfliktområdet?

Skulle väl gissa på 20-40 personer ungefär som inte är kurder. Källa en jag känner där nere.
Citera
2015-06-28, 00:47
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prap
Hjälte! Fler västerlänningar borde åka ner till till MÖ och hjälpa kurderna att försvara sig mot Islamiska staten.
Varför skulle det på nå't sätt vara negativt (eller "troll" som du uttrycker det) att strida mot IS?
Vad hade britterna och jänkarna här i Europa att göra när Hitler hade ockuperat nästan hela kontinenten? Tänk hur världen, och framför allt hur Europa hade sett ut idag om Patton och Montgomery hade delat ditt tankesätt.
Jag tror inte att det finns något annat mer effektivt sett att sänka invandringen på än att skjuta IS-fascister, då de flesta flyktingar som kommer hit har flytt ifrån IS i norra Syrien och norra Irak. Jag förstår mig inte på er sverigedemokrater ibland, ni säger er vara mot islamism. Men då och då uttrycker ni er på ett sådant sätt så att det verkar som att ni försvarar islamisters våldsamma betéende, dock bara när det sker i MENA.


IS är muslimer, inte facister. Fascister är politiskt och IS är religöst.

Kleta inte ihop det där nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback