Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-06-30, 14:30
  #61
Medlem
Nu kommer efterkonstruktionerna och lögnerna för gubbstrutten. Han har blivit informerad om att det är ett brott att plåga ihjäl djur. Han är lagom kaxig nu!

Denne fege och ynklige gubbe som ger sig på grannen, (kvinna) och ett barn.

Överallt finns dessa vidriga gubbar som tror att de bestämmer! När jag var ung trodde jag dessa gubbslem skulle dö ut, men det fylls på med nya hela tiden, och varje grannskap plågas av dessa gubbar som tycker allt angår dem.

När de anser sig plågade av grannens kanin blir det en liten diktator som utdömer dödsstraff. Men här är det en skithög som skulle visa att det är han som bestämmer. Det har nog inte så mycket med kaninen att göra, det var kaninen som blev offer för denna ogrundade ilska vi ser överallt där gubbar går lösa.
Citera
2015-06-30, 14:36
  #62
Medlem
P04s avatar
Det bör rimligen kunna handla om en ringa skadegörelse.

Först tänkte jag att det inte kunde stämma, han måste ha snubblat över kaninen i tron att den skulle fly när han sprang mot den. Sedan insåg jag att det handlar om stockholmare. Allt är således möjligt, och båda parter är sannolikt skyldiga till allt och lite till. Hoppas de gör upp med blankvapen.
Citera
2015-06-30, 15:03
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rensplugg
-Jag arbetade inte mig upp på toppen av näringskedjan för att bli vegetarian.

Så med det sagt, människan står över djuren. Sedan kan jag nog hålla med om att det sker med lite ansvar som vi andra människor har missbrukat å det grövsta.
Du lär väl inte ha bidragit ett skit till evolutionen mer än på sin höjd sänka intelligensnivån? Tror att det går lite långsammare än så när det gäller evolutionen än en generation. Men fortsätt du att drömma din lallare
Om nu människan står över naturen, då är det väl människans ansvar att se till att de som är försvarslösa ska skyddas? Annars vore det fritt fram att sparka på barn också, för barn kan vara djäkligt jobbiga ibland.
Citera
2015-06-30, 15:05
  #64
Medlem
https://www.google.se/search?hl=sv&s...42.haJ5ycord6M
tycker för övrigt inte att denna typen av kanin ser så djäkla snabb ut. Lägg därtill att det är en tamkanin, alltså inte rädd för människor, ja då är det inte orimligt att man hinner sparka till den
Citera
2015-06-30, 19:40
  #65
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Säger inte att det inte har hänt. Men låt oss stoppa upp lite:

Vi har en man som är 60 år och vi har en vädurskanin.
Alltså en människa som är 60 år och därmed ganska långsam. Än mindre pendla med sitt ben så snabbt för att kunna träffa en kanin.

Sedan har vi en kanin som är ganska snabb för att kunna träffa med en spark. Även av en som är hälften så ung som gärningsmannen.

Nej; detta låter konstigt.

Alma Berlin

Instämmer. Även om (dvärg)vädurkaniner är de mest tama och naivt aningslösa kaninerna, så reagerar de instinktivt med flyktberedskap om en främmande människa agerar aggressivt och förbereder en attack. Det är i det närmaste omöjligt för en människa att få närkontakt med en kanin som inte vill ha närkontakt.
Citera
2016-04-19, 02:23
  #66
Medlem
kato85s avatar
Fram Med Namnet!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback