Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-28, 20:35
  #13
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre217
Nja, helt toppen är det ju inte men det kanske är en övergångsfas då man ibland måste bryta ner lite för att bygga något bättre?

En intressant video som jag postat visar på hur Barbara Spectre talar om en stor transformation av Europa som måste äga rum för att Europa ska överleva. Tidigare så tolkade jag det enbart som att ifall inte Europa underkuvar sig judars ledande roll så kommer det att utplånas på pin kiv, men i dagsläget ser jag på det med nya ögon där det kanske verkligen krävs en ändring för att rädda Europa, och judar tar osjälviskt på sig den otacksamma rollen?

Jag förstår inte riktigt vad vi skall räddas ifrån, men det klarnar väl kanske senare.

https://www.youtube.com/watch?v=k2Vq_e2Z1ug

Jo, men det är ju där skillnaden mellan generalen och en menig kommer in i sammanhanget. Om det är så att enbart judar har motivation och förmågan att rädda världen, kan det inte vara så att de i dagsläget bejakar sin särart just för att viljan till ansvar inte ska försvinna vilket ju kan hända om de blir som andra som ofta inte ser saker i globalt perspektiv?

I den välkända videon med Barbara Spectre så talar hon aldrig om varför det är så viktigt att Europa blir multikulturellt. Kan du förklara varför det är så viktigt att Europa ska bli multikulturellt? Vi skulle massimportera araber pga arbetskraftsbrist pga 40 talisterna pensionerade sig men det visade sig vara en lögn. Massinvandringen är världens vinst och klirr i kassan, men det visade sig också vara en lögn. Det finns en känd video med Sarkozy där han beordrar folk under ett tal i ett universitet att rasblanda. Förklaringen varför det är så viktigt att rasblanda uteblev. Dessa eviga lögner gör det inte lättare för mig att lita på judar.

Generalens uppgift är att skicka soldater in i döden pga någon agenda som någon annan har hittat på så liknelsen är bra, kanske inte som du har tänkt.

Eftersom vi är inne på judars roll i massinvandringen, varför är det så svårt att förklara de enorma fördelar med den? Hade de varit något positivt och konkret hade det inte varit några problem alls.


Du litar på judar men du skriver samtidigt att du egentligen inte förstår deras agenda.
Jag förstår deras agenda och mitt uppvaknande anser jag vara en viktig del av att förstå vad som händer nu och i historien.
2015-06-28, 22:39
  #14
Medlem
IngmarBergmans avatar
Jag har under fetmarkerade stycken förklarat min syn på det här:

Citat:

(FB) Svenskarna behöver definiera sitt öde

Jag tror det är produktivt att försöka förstå judarnas verksamheter som 1) på ett manifest/medvetet plan drivet av en genuin övertygelse om att man håller på att rädda mänskligheten 2) att detta på ett omedvetet plan hela tiden hänger ihop med judarnas rätt till särart, makt och utvaldhet (detta är den egentliga motivationen, men jag tror inte judarnas begriper det själva) 3) att alla dessa projekt i praktiken har visat sig katastrofala för jordens folk och därför måste stoppas till varje pris.

Juden är blind inför sin egen etnocentrism, han projektera den alltid på andra. Detta tror jag är viktigt att förstå om man vill uppfinna strategier för att stå emot hans ränkor. Att utgå från att allt är drivet fram av ren, högst medveten, ondska -- tror jag i de allra flesta fall inte stämmer. Judens etnocentrism är mer komplex.
2015-06-29, 09:58
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre217
Jo, men det är ju där skillnaden mellan generalen och en menig kommer in i sammanhanget. Om det är så att enbart judar har motivation och förmågan att rädda världen, kan det inte vara så att de i dagsläget bejakar sin särart just för att viljan till ansvar inte ska försvinna vilket ju kan hända om de blir som andra som ofta inte ser saker i globalt perspektiv?
Detta påstående bygger på den talmudiska propagandan om att judarna skulle vara ett utvalt folk medan icke-judars enda syfte på jordelivet är att lyda dem. Som sagt, många tänkte som du innan jude-bolsjevikernas revolution i Ryssland och glömde att tänka till en extra gång. Sedan var det för sent. De lyckades nämligen också övertala en betydande del av befolkningen med vilseledande propaganda. Du tycks leva efter mentaliteten att judarna på något sätt måste ha rätt, men kan inte riktigt sätta fingret på hur.
__________________
Senast redigerad av Anders-Lundgren 2015-06-29 kl. 10:02.
2015-06-29, 21:12
  #16
Medlem
MrFishboys avatar
Ta det i tråden dedikerad för det: (FB) Stora tråden om judefrågan

Hänglås..

/Moderator
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback