Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-26, 21:51
  #1
Moderator
Siegfrids avatar
Här diskuterar vi Sverigedemokraternas insatser i årets Almedalsvecka.
Partiets egen dag är onsdag 1/7.
Jimmie Åkesson talar kl 19.

Länkar till ett antal intervjuer med Åkesson et consortes finns i detta inlägg:
(FB) Sverigedemokraterna i Almedalen 1/7 2015

Åkessons tal kan avnjutas live kl 19 här: http://www.svtplay.se/video/3050577/...-i-almedalen-3
__________________
Senast redigerad av Siegfrid 2015-07-01 kl. 17:43.
Citera
2015-06-26, 21:59
  #2
Medlem
Jag undrar va han ska prata om...

Det är Judarnas fel! ups... fel person

Det är invandrarnas fel!
Citera
2015-06-26, 22:02
  #3
Medlem
Sixts avatar
SD är nog det parti med bäst utgångsläge inför Almedalen. Opinionssiffror som ligger i topp, en svag regering samt en tydligare politisk roll för SD i och med DÖ. Jag vill minnas att Åkesson höll ett hyfsat tal förra året. Vi får se om han återigen kan leverera den inspiration som behövs för Sverige i detta svåra läge.
__________________
Senast redigerad av Sixt 2015-06-26 kl. 22:09.
Citera
2015-06-26, 22:57
  #4
Medlem
Är det en offensiv och politiskt stark vital partiledare vi får se från Almedalen så är himlen gränsen.

Opinionen har svängt och en förkrossande majoritet medelväljare älskar såsom alltid att rösta på en vinnare.Tidpunkten är ganska exakt nu.

Med en verklig röstmässig opinion på över 20 procent så ligger skördefältet öppet för de ytterligare procent som tar SD till 30 procent och som gör partiet till Sveriges största.

Jag förväntar mig en mycket stor publik vid Åkessons tal samt att denne levererar som det vore 2008.

ALDRIG förr har alla förutsättningar varit så gynnsamma såsom de nu äro.

Åkesson har alla chanser att casha in på vad som kan vara 2015 års enskilt viktigaste dag i partipolitiken.

Give em hell Jimmie.
Citera
2015-06-26, 23:18
  #5
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag håller med. SD kan på Almedalen 2015 definiera sig som Sveriges viktigaste och starkaste parti. Svensk politiks epicenter helt enkelt.
- Kanske störst publik på Almedalen?
- Snuddar att bli Sveriges största parti, och är i mycket kraftig tillväxt.
- Definierar i princip alla politiska frågor, som andra partier bara har att förhålla sig till.

Tänk om man hade vetat att man skulle få uppleva detta, då runt 2005-2006 när jag på allvar fick upp ögonen för SD och de låg runt 2-3%.
Citera
2015-06-27, 00:19
  #6
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
SD är nog det parti med bäst utgångsläge inför Almedalen. Opinionssiffror som ligger i topp, en svag regering samt en tydligare politisk roll för SD i och med DÖ. Jag vill minnas att Åkesson höll ett hyfsat tal förra året. Vi får se om han återigen kan leverera den inspiration som behövs för Sverige i detta svåra läge.


Jag ser framemot det väldigt mycket, skulle varit väldigt kul o se om han lyckas med ett lika bra tal som förra året, väldigt mycket klockrena saker han tog upp.

Här har ni somvill se talet igen från 2014:

https://m.youtube.com/watch?v=Fqq6Jz8uNr0
Citera
2015-06-27, 00:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskkork
Jag undrar va han ska prata om...

Det är Judarnas fel! ups... fel person

Det är invandrarnas fel!
Det är Reinfeldts fel...och förtjänst.
Citera
2015-06-27, 00:41
  #8
Medlem
Mer än talet är jag intresserad av hur Svt och andra statliga och halvstatliga kamporganisationer..flåt mediaaktörer ska behandla SD och Jimpan - det har alltid varit uselt och nedlåtande, men det är nya tider nu, så det kan bli mycket intressant, och till och med en gnutta sakpolitik. Jag hoppas också att SDs representanter under Almedalen får möjlighet, och har förmågan, att gnida lite salt i medias stora blödande invandringspolitiksår.

Man behöver bara, som ett mantra, upprepa volymer.
Citera
2015-06-27, 00:48
  #9
Medlem
AlfaQhards avatar
Efftersom det rör sig om ca 200 ziggenare i Visby alone som man säger, tror jag de kommer gå bra för dem. Specielt när ziggenare från hela Sverige drar dit för att raffa åt sig pengar från rika Stockholmare kan det komma upp i säkert 500 ziggenare i stan.

Det kommer hjälpa deras tal och få folk till sin sida.
Citera
2015-06-27, 07:54
  #10
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ännu en toppnotering för Sverigedemokraterna i Aftonbladet/Sverige tycker.

I juni noteras partiet för sin högsta siffra någonsin – 17,9 procent.

I morgon inleds Almedalsveckan på Gotland. Den senaste väljarbarometern för juni visar att flera av landets riksdagspartier är i stort behov av att lyckas under politikerveckan.

I dag är det egentligen bara Sverigedemokraterna som har anledning att jubla.

Jimmie Åkessons parti fortsätter att tåga uppåt i opinionen och har nu gått framåt med fem procent sedan valet i september.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article21033295.ab

Intressant att journalisten som skriver om en väljarundersökning inte förstår skillnaden mellan procent och procentenheter. Om SD hade ökat 5% sedan valet hade det inte funnits särskilt stor anledning att jubla. Nåväl, det ser bra ut inför Almedalen för SD.
Citera
2015-06-27, 08:43
  #11
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article21033295.ab

Intressant att journalisten som skriver om en väljarundersökning inte förstår skillnaden mellan procent och procentenheter. Om SD hade ökat 5% sedan valet hade det inte funnits särskilt stor anledning att jubla. Nåväl, det ser bra ut inför Almedalen för SD.
Du kan inte begära att journalister skall avvara tid från värdegrundskurser och HBTQ-certifiering för att lära sig sådana oviktiga saker som räkning eller kanske till och med matematik.

Är det någon som kommer att försöka kuppa Sverigedemokraternas dag? Hur gick det för Schyman förra året?
Citera
2015-06-27, 09:17
  #12
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Du kan inte begära att journalister skall avvara tid från värdegrundskurser och HBTQ-certifiering för att lära sig sådana oviktiga saker som räkning eller kanske till och med matematik.

Är det någon som kommer att försöka kuppa Sverigedemokraternas dag? Hur gick det för Schyman förra året?

För ett år sedan låg det officiella väljarstödet för SD fortfarande på 5,7%. Utifrån det kunde man fortfarande hävda att SD var irrelevanta om man kunde mobba dem lite som man ville. Schyman gjorde väl sitt bästa förra året för att stjäla uppmärksamheten, men det gick väl så där. F! är i mångt och mycket överspelade som politisk trend.

Just nu är SD det hetaste inom svensk politik och det kommer nog märkas ganska tydligt i politiker- och medieträsket i Almedalen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback