Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-28, 10:32
  #13
Medlem
Excultums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vet inte varför du tror att en smal person skulle äta 4000 kcal. Själv är jag 188cm på 95 kg (mest muskler) och jag skulle gå upp runt 0.5-1kg fett i veckan på 4000 kcal trots mitt ansträngande jobb och träningspass.
Det finns redan en tråd och om du skulle anstränga dig så hade du kommit på hur lätt det är att äta 3000 kalorier. Men du försöker väl inte ens och utan läser en massa skit från likasinnade som inte heller tar tag i sina problem.

Jag tycker fortfarande att det bästa för dig är att bege dig på upptäcksfärd till en mataffär.

Jag gör det också, men tänkte ändå att det hade varit bra att få lite mer konkreta tips från er Flaskback-experter. Folk uppskattar vänlighet och en hjälpsam intention.
Citera
2015-06-28, 10:41
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excultum
Jag gör det också, men tänkte ändå att det hade varit bra att få lite mer konkreta tips från er Flaskback-experter. Folk uppskattar vänlighet och en hjälpsam intention.

Ska visa min vänlighet och länka dig tråden från länksamlingen som berör detta ämnet:

Axons 10 bästa tips för viktuppgång!
(FB) Axons 10 bästa tips för viktuppgång!

Har för mig det ska finnas en ännu större tråd och den låg där tidigare, men admins har tagit bort den från länksamlingen.
Citera
2015-06-28, 12:50
  #15
Medlem
Excultums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ska visa min vänlighet och länka dig tråden från länksamlingen som berör detta ämnet:

Axons 10 bästa tips för viktuppgång!
(FB) Axons 10 bästa tips för viktuppgång!

Har för mig det ska finnas en ännu större tråd och den låg där tidigare, men admins har tagit bort den från länksamlingen.

Tack, ska läsa igenom hela tråden.
Citera
2015-07-16, 11:37
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excultum
Jag styrketränar och genomgår en bulk just nu. När man bulkar så är det som bekant viktigt att ligga på ett dagligt energiöverskott för att kunna gå upp i vikt. Men ibland kan det vara kämpigt att trycka i sig tillräckligt många kalorier på en dag för att komma upp i tillräcklig hög mängd, och ibland kan man behöva en liten extra "push" för att snabbt få sig lite extra kalorier innan slutet av dagen.

Detta är ingen "har ni bra tips på matrecept"-tråd, utan jag söker efter tips på smidiga kaloririka och nyttiga matvaror man kan enkelt kan konsumera för att nå de där extra kalorierna. Jag vill inte grisbulka och trycka i mig massa chips och godis för att få i tillräckligt med energi.

Således söker jag inte efter förslag som "pasta", "ris" o.s.v. som man äter till middag och lunch, utan småsaker som man kan stoppa i sig antingen som mellanmål eller bara som något extra.

Sesamfrön är ett väldigt bra exempel på en "bulk-cheat" som jag väljer att kalla det. Dessa rackare innehåller 650 kcal (och dessutom 23g protein) per 100g, och det är väldigt enkelt att stoppa i sig några matskedar om man behöver de där extra hundra kalorierna.

Olivolja är ett annat tips jag har fått, även om det kanske inte är så gott att dricka som det är om man inte blandar det med något. Men det innehåller 135kcal per matsked vilket är väldigt bra.

En enstaka medelstor avakado innehåller 320kcal och är väldigt nyttig.

25 g cashewnötter innehåller 144kcal, även det väldigt bra och lätt att stoppa i sig som mellanmål/snacks.

Ni förstår nu säkert vad för slags "Bulk-cheats" jag söker efter, så kom gärna med tips! Nyckeln är att hitta enkla, nyttiga, (helst billiga) energirika produkter som man inte behöver äta stora kvantiteter av.


Okej, jag lägger mig pa minst 4000kcal om dagen aret runt... för att fa det att funka sa dricker jag blandannat 2-3l rödmjölk, över 1000 kalorier bara det, sedan käkar jag nötter, salta jordnötter är cirkus 600kcal/100g, sedan brukar jag hälla i mig kvarg sent pa kvällen, där brukar jag hälla i grädda o socker haha, dessutom brukar jag äta 4 bananer om dagen... Efter det behöver du inte käka sa mycket... Och nej jag är inte tjock, 7-8% kroppsfett, 188cm 88kg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback