Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-26, 05:46
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Och hörde nyss Stefan Löfven hylla beslutet men alla vet vilket land som ändå kommer att stå med svarte Petter som vanligt. T.ex säger Ungern bestämt nej och bara jag som tror att vi som vanligt ska vara det "goda" föredömet och bäst i klassen?
Citera
2015-06-26, 05:52
  #2
Medlem
Bewnhurs avatar
Jag kan tänka mig att England, Frankrike, Tyskland och Sverige är de som kommer att ösa på.

Andra länder kommer knappast att försöka öka flyktingmottagandet, snarare så kommer vi nog se ett par länder som antingen håller samma nivå eller minskar mottagandet då de vet att det finns länder som inte kommer att säga nej.
Citera
2015-06-26, 07:17
  #3
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Jag kan tänka mig att England, Frankrike, Tyskland och Sverige är de som kommer att ösa på.

Andra länder kommer knappast att försöka öka flyktingmottagandet, snarare så kommer vi nog se ett par länder som antingen håller samma nivå eller minskar mottagandet då de vet att det finns länder som inte kommer att säga nej.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21028200.ab

"Storbritannien, Irland och Danmark har olika typer av undantag och behöver inte delta"

Så England kan du räkna bort. Skulle tro att Sverige och Tyskland delar på dessa guldklimpar.
Citera
2015-06-26, 07:31
  #4
Medlem
Ydalirs avatar
Man blir förtvivlad på allt nonsens.

Först anser Sverige, i likhet med bland andra Tyskland och Österrike, att reglerna skulle vara bindande för att få effekt.

Sedan när det inte blev bindande säger landets stadsminister att uppgörelsen är positivt, som något helt nytt, ett genombrott:

– Medlemsländerna säger att vi vill frivilligt bidra, säger Stefan Löfven.

I AB:s artikel står det därefter "Den nyckel som EU-kommissionen tidigare föreslagit, som bygger på att asylsökande ska fördelas mellan länderna efter deras ekonomiska styrka, folkmängd, arbetslöshet och tidigare mottagande, gäller inte längre. Nu ska länderna själva tala om hur många de kan ta emot."

Löfvens uttalande ställt mot Sveriges hållning innan överenskommelsen måste väl innebära en katastrof för alla utom tydligen Löfven själv. Citatet från AB understryker väl detta!
Citera
2015-06-26, 07:49
  #5
Medlem
cavvemans avatar
Så med andra ord är det ingen skillnad från förra veckan/månaden/året/seklet då det också var frivilligt med mängden kvotflyktingar man vill ta emot. Så vad består överenskommelsen egentligen av? Att bekräfta att man tycker likadant som man tyckte hela tiden
Citera
2015-06-26, 07:57
  #6
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Jag kan tänka mig att England, Frankrike, Tyskland och Sverige är de som kommer att ösa på.

Andra länder kommer knappast att försöka öka flyktingmottagandet, snarare så kommer vi nog se ett par länder som antingen håller samma nivå eller minskar mottagandet då de vet att det finns länder som inte kommer att säga nej.

Jag tror faktiskt Belgien är värre än de länder du nämner. Engelsmännen har haft en del debatt kring att asylsökande kan utnyttja EU-länder med mindre hårdare regler för att sedan flytta till England så fort de får PUT i det EU-landet. En del länder tar emot fler i viss mån därför att det är dit folk söker sig. Till skillnad från Sverige, så är "de tre stora", inte minst Storbritannien, attraktiva även för de mer arbetsbenägna och välutbildade från Asien, då britterna ändå ligger väldigt bra till när det gäller t.ex. framstående universitet (även om USA dominerar helt inom det området), när det gäller löner för högutbildade och överhuvudtaget ses dessa länder som mer centrala och utvecklade än ett land som Sverige. Dessutom söker sig många invandrare, inte minst klanfolk, till de EU-länder där deras släkt/klan redan finns. Det finns i Sverige kvarter/gårdar i vissa bostadområden där en och samma klan dominerar bland de boende. Sverige är drömmålet om du är analfabet eller outbildad, om du vill få en livstidsförsörjning utan att behöva arbeta, om du är en grov brottsling, terrorist eller krigsförbrytare på flykt undan rättvisan, eller om den islamistorganisation, kriminella organisation eller ditt lands underrättelsetjänst vill få in en fot i EU och Schengen.

Förvisso har just de länder du nämner haft samma problem med postmarxism och PK-hegemoni, men ländernas regeringar har åtminstone dödförklarat multikultireligionen och i vilket fall ger de asyl till endast en bråkdel så många i relation till befolkningsstorleken jämfört med Sverige. Det innebär dock inte att framtiden inte ser oviss ut för även dessa redan på grund av den demografiska förändring som har skett hittills under betydligt fler årtionden än i Sverige.

Det lite komiska, i förhållande till vad som hörs i den svenska statspropagandan kring EU och flyktingmottagande, är så klart att Sverige i hög grad bidrar till att andra EU-länder ställer sig än mer tvekande till att ta emot asylsökande och berörda PK-länder har allt mer avsagt sig mångkultursreligionen. Och detta endast utifrån det lilla som sprids utomlands kring konsekvenserna av den svenska asylpolitiken, som t.ex. "Husbykravallerna" som svensk ljugmedia nu råkade rapportera om tack vare den tidiga medverkan av vänsterextremister inom svensk ljugmedia och i skattefinansierade verksamheter (som därför har tillgång till ljugmedia), har säkert haft en inverkan på andra EU-länder. Enbart denna enstaka incident, som tack vare svensk ljugmedias rapportering även rapporterades utomlands, gjorde att det skrevs en del artiklar i europeisk press om de problem som invandringen från Afrika och Mellanöstern medför. Inte minst läste jag ett par artiklar som nämnde den höga levnadsstandard de boende hade i området, att arbetslösheten var relativt låg och att Sverige är en av jordens mest generösa välfärdsstater, samt pekade på att det inte direkt stödjer vissas teorier om att samma slags utveckling, som även kan ses i andra europeiska länder som har tagit emot många invandrare från nämnda världsdelar, skulle gå att lösa genom beslut inom det ekonomiska området (t.ex. ökade anslag, mer bistånd, jobbprojekt o.s.v.). I Finland, där Sverige har mer av den tyngd som svenskarna själva föreställer sig att de har utomlands, medan man på de flesta håll inte bryr sig värst mycket om vad som sker i Sverige, gick självaste statsministern ut i samband med de s.k. Husbykravallerna och pekade på dem som ett varnande exempel på hur det kan gå även i det egna landet om man inte tillåter en öppen och pragmatisk debatt om asylpolitiken och för en oansvarig politik.

Det krävs ingen större fantasi för att föreställa sig vad det skulle ha för inverkan om andra EU-länder, inte minst befolkningarna i andra EU-länder, fick klart för sig att de s.k. Husbykravallerna inte var en enskild händelse, utan faktiskt snarare var hur det i genomsnitt ser ut i Sverige varje dag som en ren konsekvens av Sjuklöverns asylpolitik. Det var våldsammare kravaller (två oberoende av varandra i Tensta under en och samma natt) helgen innan de s.k. Husbykravallerna och t.ex. har det bränts upp fler bilar och bränts ned fler byggnader under senaste månaden i Norsborg (förort till Stockholm i Botkyrka kommun) än på alla håll tillsammans under de s.k. Husbykravallerna. Och då har det givetvis brunnit som vanligt i de vanliga förorterna i Stockholm, i de vanliga delarna av Malmö o.s.v. Samma sak med om andra EU-länders folk blev på det klara med att Sverige nu har ett stort antal bostadsområden där räddningstjänsten måste vänta på poliseskort för att kunna gå in och att deras fackförbund kräver stridsutrustning på grund av de otaliga fall av där deras medlemmar träffas av flygande stenar, flaskor m.m., blir misshandlade, blir attackerade med kniv eller beskjutna. Att den (som alla svenska myndigheter) politiskt detaljstyrda svenska polisen väljer att ofta lämna dessa områden och lämna dem i de kriminellas våld för att "inte söka konfrontation" lär inte ha så lite att göra med att undvika sammandrabbningar som förmodligen skulle till slut rapporteras i svensk gammelmedia och därmed eventuellt även utomlands.

På grund av ovanstående vore det i allra högsta grad i Europas intresse att resten av Europas folk får ett klarare grepp om hur illa situationen faktiskt är i Sverige idag på grund av den förda asylpolitiken. Jag tror ärligt att det skulle utan någon som helst tvekan ha konsekvenser för andra länders folkopinioner, inte minst en del västeuropeiska länders befolkningar, med tanke på vad en enskild - i det stora hela ganska trivial - händelse hade för inverkan. Tänk er bara vilka slutsatser andra länders folk skulle dra av att den svenska asylpolitiken har lett till att anlagda bilbränder, anlagda skolbränder m.m. har ökat med väldigt många hundratals procent i Sverige på en relativt kort tid, att Sverige har hundratals anlagda skolbränder varje år, medan EU-länder med ungefär lika stor befolkning, som t.ex. Grekland, endast har ett par enstaka anlagda skolbränder varje år. Eller att Sveriges kostnader för anlagda skolbränder nu är högre än USA:s totala kostnad för anlagda skolbränder, trots att USA har en 30 gånger större befolkning. Om man som svensk vill försöka påverka genom att skriva saker, oavsett om det är för att vilja skydda EU/Europa, eller om det är för att EU eventuellt ska börja sätta press på Sverige (jag fortsätter att undra om inte Sveriges asylpolitik med att ge kreti och pleti asyl utan att kontrollera vilka de är verkligen inte är ett brott mot Sveriges åtagande att skydda EU:s yttre gränser?), så skulle jag rekommendera att försöka hitta olika sätt för att sprida liknande information till resten av EU, istället för att lönlöst försöka kommentera skriverier från svenska regimmedlemmar, regimlojala politruker eller svensk ljugmedia på nätet, då dessa i vilket fall skiter fullständigt i det och dessutom ofta censurerar det (om det nu ens går att kommentera till att börja med). Jag skulle inte utesluta att det kanske skulle kunna visa sig värt att inte bara kontakta utländsk massmedia, utan även andra EU-länders nationella och inom EU aktiva politiker. Kanske inte minst i de länder som står Sverige nära (de andra nordiska länderna), de länder som är häftigt emot den svenska politiken (som t.ex. Ungern), eller de länder som länge har gått åt samma håll som Sverige, men där en del politiker nog börjar tvivla på allt som gjorts och sagts, men skulle behöva något konkret för att ta upp ämnet.

Sedan används väl denna EU-fråga som skenmanöver av svenska regimen och svensk ljugmedia, då den (så vitt jag har förstått, då jag faktiskt inte har den här gången tagit del av info direkt från EU) väl handlar om att andra EU-länder ska underlätta bördan för de sydliga EU-länderna när det gäller att ta emot asylsökande och behandla deras ansökningar? Det har rimligtvis absolut ingenting att göra med att "hjälpa bördan" för Sverige, som helt frivilligt delar ut permanent uppehållstillstånd till höger och vänster utan nödvändiga kontroller och utan några bevisliga asylskäl, eftersom andra EU-länder inte kommer att göra det, även om de skulle ta emot fler asylsökande. Faktum är att jag fortfarande undrar om Sveriges asylpolitik med att ge alla jordens terrorister, brottslingar, krigsförbrytare m.fl. asyl och en ny identitet verkligen är förenligt med att skydda EU:s yttre gränser? Om inte, så borde det kanske vara dags att börja uppvakta resten av EU om att de ska se till att Sverige följer överenskommelserna?

I vilket fall är det komiskt när regimmedlemmar och regimtroende svenskar yrar om att andra EU-länder ska ta mer "ansvar", då ta ansvar lär innebära exakt motsatsen till vad Sjuklöverregimen sysslar med i den mån andra EU-länder inte har som målsättning att förstöra det egna samhället, begå kulturellt och genetiskt självmord, störta landet i kaos och ökad fattigdom, öka våldet, sociala oron och etniska motsättningar, stödja terrorism och folkmord o.s.v.
__________________
Senast redigerad av Europe 2015-06-26 kl. 08:02.
Citera
2015-06-26, 08:18
  #7
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydalir
Man blir förtvivlad på allt nonsens.

Först anser Sverige, i likhet med bland andra Tyskland och Österrike, att reglerna skulle vara bindande för att få effekt.

Sedan när det inte blev bindande säger landets stadsminister att uppgörelsen är positivt, som något helt nytt, ett genombrott:

– Medlemsländerna säger att vi vill frivilligt bidra, säger Stefan Löfven.

I AB:s artikel står det därefter "Den nyckel som EU-kommissionen tidigare föreslagit, som bygger på att asylsökande ska fördelas mellan länderna efter deras ekonomiska styrka, folkmängd, arbetslöshet och tidigare mottagande, gäller inte längre. Nu ska länderna själva tala om hur många de kan ta emot."

Löfvens uttalande ställt mot Sveriges hållning innan överenskommelsen måste väl innebära en katastrof för alla utom tydligen Löfven själv. Citatet från AB understryker väl detta!

Haha, läste samma och tänkte exakt samma som dig också.

Man går in med inställningen att ändra något, men ingenting ändras. Och han är nöjd.

Rubriken på artikeln borde vara "EU överens om att man inte behöver ta emot flyktingar, om man inte vill".

Frågan är om Stefan är riktigt jävla korkad eller om han tror att alla andra är korkade?
Citera
2015-06-26, 08:59
  #8
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Jag kan tänka mig att England, Frankrike, Tyskland och Sverige är de som kommer att ösa på.

Andra länder kommer knappast att försöka öka flyktingmottagandet, snarare så kommer vi nog se ett par länder som antingen håller samma nivå eller minskar mottagandet då de vet att det finns länder som inte kommer att säga nej.
Frankrike och England kan du ju garanterat räkna bort. Befolkningen i england har tvingat till sig en omröstning om EU-medlemskapet och i Frankrike går front national fram och tar över totalt för närvarande.
Citera
2015-06-26, 10:37
  #9
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Och hörde nyss Stefan Löfven hylla beslutet men alla vet vilket land som ändå kommer att stå med svarte Petter som vanligt. T.ex säger Ungern bestämt nej och bara jag som tror att vi som vanligt ska vara det "goda" föredömet och bäst i klassen?


Det finns inget sådant beslut EU är inte överens. http://www.dn.se/nyheter/varlden/het...n-pa-toppmote/
Bland annat Ungern totalvägrar. Alla som har något i skallen förstår ju att när de 40 000 fördelats kommer ca 600 000 som kommer i år också att fördelas enligt samma fördelningsnyckel.
Citera
2015-06-26, 10:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Haha, läste samma och tänkte exakt samma som dig också.

Man går in med inställningen att ändra något, men ingenting ändras. Och han är nöjd.

Rubriken på artikeln borde vara "EU överens om att man inte behöver ta emot flyktingar, om man inte vill".

Frågan är om Stefan är riktigt jävla korkad eller om han tror att alla andra är korkade?
Frivillig kvotering.......och Löfven är nöjd......Jag tror inte Lövfen är någon intellektuell gigant.
Citera
2015-06-26, 11:03
  #11
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Frivillig kvotering.......och Löfven är nöjd......Jag tror inte Lövfen är någon intellektuell gigant.

Han har lärt sig att den politiska propagandan är det viktigaste verktyget för en ledande minister. Inte illa pinkat att inse det av en svetsare.
Citera
2015-06-26, 11:25
  #12
Medlem
Drapåtrissors avatar
Visst måste fanskapet slå sig för bröstet och hålla masken inför galleriet. Men vad är det för skillnad mot hur det var innan? Att vi redan går på knäna med en katastrofal överbeläggning och astronomiska utgifter väger ingenting framöver. Bara hur rikt ett land är räknas. Så som EU:s redan som tidigare största avfallsplats för all världens avskrap så får vi fortsätta att bita i det sura äpplet och som det heter öppna våra hjärtan och den alltid outsinliga och heliga kassakistan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback