Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-07, 16:30
  #37
Avstängd
honungsrostade slår verkligen allt, de kan man inte sluta äta
Citera
2018-11-08, 21:13
  #38
Medlem
De torrrostade jordnötter med havssalt från smiling är jätte goda + eko och fairtrade ) Annars är honungsrostade goda.
Citera
2018-11-09, 23:59
  #39
Medlem
carminaburanas avatar
Jag saknar estrella heta beer nuts, fan vad fina de var. Sist jag såg dem var för ca 5 år sen.
Citera
2018-11-10, 06:30
  #40
Avstängd
Skruven66s avatar
Heter dom Crusties?
Nån röd påse på Lidl som jag köper, bästa tycker jag.
Lite chili crunchy nötter, nåt överdrag på vanliga jordnötter skulle jag tro.
Sväljer man ner med Freeway Cola framför dumburken samtidigt som att man låter reklamen veta vad den går för, skäller ut den.
Eller byter kanal.
Citera
2018-11-10, 06:33
  #41
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berting
Nu är ju flera av mina favoritnötter inte jordnötter, men hoppas det går bra ändå.

Cashew, paranötter, vita kinesiska jordnötter utan olja, och så vanliga "svenska" jordnötter. Jordnötter med kryddblandning dock utan socker, salta mandlar glaserade i saltlösning, rostade mandlar. Valnötter kan vara gott nån gång ibland också. Ja, lägger till pistagenötter också.

Pinjenötter?
Citera
2018-11-10, 06:42
  #42
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Jag brukar köpa Ica Basics saltade jordnötter. Det är inte så noga med smak och konstisens eftersom man ofta brukar vara så full när man äter dem att man inte direkt smakar mer än att man tuggar på en salt massa. Det absolut viktigaste är att priset är lågt eftersom nötter ofta är dyra. Ica Bascis nötter är överkomliga i pris och ligger i en jättepåse så det räcker länge.

Rekommenderas.
Citera
2018-11-10, 06:42
  #43
Medlem
Honungsrostade är riktigt goda.
Citera
2018-11-10, 17:09
  #44
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Honungsrostade är riktigt goda.

De är riktigt jäkla bra. En perfekt blandning mellan sött och salt som träffar precis där den ska. Känns sjukt onyttigt bara, massor av salt och gissningsvis massor av socker. En påse på 200 gram går åt obehagligt snabbt.
Citera
2018-11-19, 03:00
  #45
Medlem
Bertings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus
Pinjenötter?

Ja visst kan jag lägga till pinjenötter. Jag har smakat dem men väldigt längesedan och kommer ej ihåg smaken exakt men har för mej att de är tunna, avlånga och spetsiga i ändarna.
Citera
2018-11-20, 11:09
  #46
Avstängd
sealion80s avatar
estrellas helt klart. Kanderade lösvikt är annars också gott.
Citera
2018-11-20, 15:34
  #47
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Gillar inte jordnötter i övrigt, men honungsrostade jordnötter är olagligt goda.
Citera
2019-04-06, 19:35
  #48
Medlem
Tycker fortfarande Lidls Alesto är mest prisvärda och goda av vanliga saltade. Testade torrostade av märket Favorit häromdagen, de var också helt ok sett till priset, lite väl oregelbunden storlek bara (var dock längesedan jag testade OLWs/estrellas men misstänker de inte är mycket bättre..).
Nån som har tips på riktigt bra torrostade?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback