Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-14, 22:55
  #505
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliPeppers
Jao det krävs att du skriva om det så kommer det på förstasidan

Jag tycker serien är bra, framförallt när man följer Pablo Escobar. Även sista säsongen där Matias Varela är med och gör en grym skådespelarinsats bland annat är riktigt bra. Men om det är i klass med The Wire och The Sopranos? Det krävs nog lite mer i mina ögon i alla fall

Har du sett Narcos: Mexico? Jag tycker den serien också är sevärd, inte alls lika bra som Narcos med Pablo Escobar och hans vänner och fiender men ändå okey. Tyvärr tröttnade jag på Mexico och hade längre paus innan jag valde att se klart det.

Mexico var slätstruken. Ovärdig.
Förstår inte varför de inte fortsatte med originalet.
Säsong 3 avslutades väldigt bra när Pena står och ser på att de fraktar kokain med båt. Som givet med en förlängning där.
Citera
2019-08-15, 11:06
  #506
Medlem
ChiliPepperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Mexico var slätstruken. Ovärdig.
Förstår inte varför de inte fortsatte med originalet.
Säsong 3 avslutades väldigt bra när Pena står och ser på att de fraktar kokain med båt. Som givet med en förlängning där.

Kanske, inte med Pena i så fall för då vore det en återupprepning eftersom s3 börjar med att han säger "Nä jag har slutat" "JO KOM DET BLIR KUL!" "okey då" och slutar med "Jag har slutat". Det var kanske det enda jag tyckte var lite löjligt med säsongen.

Men slutet är bra men det säger ju också att kriget mot kokainet aldrig kan ta slut, tycker också det var bra att de ville göra en serie om Mexikos karteller men allt kunde ha blivit mycket bättre.
Citera
2019-08-15, 11:11
  #507
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliPeppers
Kanske, inte med Pena i så fall för då vore det en återupprepning eftersom s3 börjar med att han säger "Nä jag har slutat" "JO KOM DET BLIR KUL!" "okey då" och slutar med "Jag har slutat". Det var kanske det enda jag tyckte var lite löjligt med säsongen.

Men slutet är bra men det säger ju också att kriget mot kokainet aldrig kan ta slut, tycker också det var bra att de ville göra en serie om Mexikos karteller men allt kunde ha blivit mycket bättre.

Men grejen är att han kanske blev så förbannad, att han vill med ännu en gång..
Lov att hoppas på en sådan fantastisk serie.
Citera
2019-08-15, 12:05
  #508
Medlem
ChiliPepperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Men grejen är att han kanske blev så förbannad, att han vill med ännu en gång..
Lov att hoppas på en sådan fantastisk serie.

Kanske, kanske inte, tror alla tolkar blicken olika.

Det får gärna hoppa fram något år om det ska bli en fortsättning. Att man kanske följer vad som händer i USA på andra sidan gränsen än just på vägen till gränsen.
Citera
2019-09-16, 08:52
  #509
Medlem
Säsong 1 och 2: Galet bra serie tycker jag. Jag tror den håller för att ses om också! Finns nästan bara bra att säga om denna serie. Älskar tempot och de verkliga bilderna som visas ibland med berättarrösten. Jag tror att de verkliga händelserna tillförde mycket till serien.

Säsong 3 var också bra, men inte lika spännande. Men också mycket bra.

Narcos Mexico säsong 1vet jag inte riktigt om jag tycker att en är dålig eller okey. Tycker inte han från Mexico som har huvudrollen var speciellt rolig som polis. Denna säsong var svår att orka se igenom och jag har 30min kvar på sista avsnittet. Men jag orkar bara se 5 minuter i taget ungefär. Det säger väl lite. Det är nästan bara drama denna säsong. Den hade nog hållit bättre om den varit några få avsnitt lång bara.
Citera
2019-11-03, 10:28
  #510
Medlem
Har börjat titta på föregångaren till Narcos nu. Jag vill också starkt rekommendera den. Även den är hittills 9/10.
Den är långsammare i berättandet vilket egentligen gör den mer intressant för man får följa mer i detalj hur de olika karaktärerna tänker och vad de gör.
Han som spelar Pablo Escobar verkar göra en bättre tolkning också.
Jag har 95 avsnitt kvar att se. Ska dra ut rejält på denna serien. Vill inte att den ska ta slut.
Citera
2019-11-03, 10:31
  #511
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Har börjat titta på föregångaren till Narcos nu. Jag vill också starkt rekommendera den. Även den är hittills 9/10.
Den är långsammare i berättandet vilket egentligen gör den mer intressant för man får följa mer i detalj hur de olika karaktärerna tänker och vad de gör.
Han som spelar Pablo Escobar verkar göra en bättre tolkning också.
Jag har 95 avsnitt kvar att se. Ska dra ut rejält på denna serien. Vill inte att den ska ta slut.

Vad heter den? Tänker du på "Pablo Escobar: El patron del mal"?
Citera
2019-11-03, 10:42
  #512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vad heter den? Tänker du på "Pablo Escobar: El patron del mal"?

Yes precis. Jag kom inte ihåg vad den hette när jag skrev inlägget. Den finns med svensk text på något ställe och även Netflix.
Citera
2019-11-03, 11:12
  #513
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Yes precis. Jag kom inte ihåg vad den hette när jag skrev inlägget. Den finns med svensk text på något ställe och även Netflix.

Jag började faktiskt att se den efter säsong 1 av Narcos. Såg endast fem avsnitt. Men jag minns den som väldigt bra.
Citera
2019-11-03, 16:01
  #514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag började faktiskt att se den efter säsong 1 av Narcos. Såg endast fem avsnitt. Men jag minns den som väldigt bra.

Tusen gånger bättre än Narcos. Det är Colombias egen version, inte någon jänkarproduktion som har en angloamerikansk hittepå-polis i huvudrollen för att dra in mera pengar till serien.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback