Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-06-30, 13:38
  #73
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Ja hör här nu grabbar skall pappa tala om hur saker och ting funkar... Kolla gärna in Sonic Highways (dokumentär på svt om Foo Fighters och deras musikaliska eskapader...) hursomhaver är dom ner till Austin, Texas och intervjuar Willie Nelson, typ 77 år gammal. Helt jävla skärpt. Extremt god fysisk form.

Mannen har rökt på varje dag sen typ 50-talet......
Det är ingen som på allvar påstår att alla tar stor skada av det (bortsett från staten). Däremot hittar du desto fler som förnekar skador och negativa effekter öht. Sanningen ligger såklart någonstans mellan de två.
Citera
2015-07-02, 17:58
  #74
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunam
Men hur han beter sig i en grupp har vi ingen aning om, och vi vet heller inget om han psykiska hälsa.

Min mormor blev 100 år gammal och hon rökte cigaretter i över 80 år. Vad säger det om cigaretter? Inte så mycket.

Jag är inte över social i en grupp men är jag inte nere eller uttråkad så anser jag mig som rolig och social, när det kommer till brudar av den sexigare kvalitén har jag mycket att jobba på dock. Inte ens när jag är packad har jag nått att säga ibland. Vet inte om det kan ha med rökat att göra. Är jag pårökt blir jag mindre socialare dock och nojig över vad man ska säga eller säger. Kanske hade man haft lite lättare för att snacka med brudar om man slutar röka det vet jag inget om men i grund och botten tror jag bara det har att göra med att man inte hängde med brudar när man var mindre, typ i skolan och skit. Har alltid varit ett gäng grabbar.
Citera
2015-07-02, 18:35
  #75
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Förstår verkligen inte nånting av det du skriver haha.
Du generaliserar väldigt korkat.
Dom flesta? Tror du att du känner varenda en eller?
Jag vet personer som röker 5g på en dag och lever helt normala liv men deras hjärna är ju inte speciellt utvecklad.
Leva väl som rökare gör man aldrig oavsett.

Att du inte förstår mitt inlägg säger mig om dig, än det gör om mig. Ja, dom flesta. Jag känner mig ganska säker när jag säger att vanliga arbetande brukare varken har tid eller lust eller möjlighet att röka en 5a om dagen, då måste du ju börja på morgonen och röka från att du vaknar tills du somnar. Bara missbrukare som gör det, stabila 'vanliga' människor har inte möjlighet att röka så mycket.

Leva väl som rökare kan du självklart göra, men som du själv skriver, röker man en femma om dagen så blir man inte särskilt utvecklad som person, då man får lägga all sin tid på att röka. Det kräver balans, en vardag med intressen, där Cannabis gör vissa kvällar trevligare.
Citera
2015-07-02, 22:09
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Jag är inte över social i en grupp men är jag inte nere eller uttråkad så anser jag mig som rolig och social, när det kommer till brudar av den sexigare kvalitén har jag mycket att jobba på dock. Inte ens när jag är packad har jag nått att säga ibland. Vet inte om det kan ha med rökat att göra. Är jag pårökt blir jag mindre socialare dock och nojig över vad man ska säga eller säger. Kanske hade man haft lite lättare för att snacka med brudar om man slutar röka det vet jag inget om men i grund och botten tror jag bara det har att göra med att man inte hängde med brudar när man var mindre, typ i skolan och skit. Har alltid varit ett gäng grabbar.
Jag vet inte heller, men något som jag vet är att många får såna problem av att röka mycket Cannabis. Men i ditt fall så kan det mycket väl bero på att du har hängt mycket med killar.
Citera
2015-07-05, 00:46
  #77
Medlem
Har rökt under dom flesta åren under tonåren är nu 18 och har varit ren i ca 3 veckor. från jul till nu 3 veckor tbx har jag lagt kanske 20lax+ på weed och bruning, En 5a räkte knappt en kväll. Har inte insett själv att jag har befunnit mig i ett beroende, men har insett nu att marijuana inte är ofarligt och att det inte alls är bra för dig. säger bara till alla som lider av någon slags av ångest att aldrig börja, det kommer förvärra symptomen och du kommer tillslut inse att du har framkallat OCD. det hände mig iallafall. säger inte att alla drabbas av negativa konsekvenser av rökat, men är du som jag och har missbrukar bettende och ångest så ska du aldrig börja med något. Det kommer förgöra dig i slutändan, oavsett om det är weed eller heroin så går det att bli beroende av det. Fuck ALLA droger. gör inget nytta i slutändan. jag kommer kanske röka en gås i framtiden när jag vet att jag kan hantera det utan att bli fast i det. peace
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback