Citat:
Ursprungligen postat av
ledstripe
Hej!
Skulle uppskatta om någon kunde ge mig råd efter följande scenario.
Jag har sedan Februari 2012 jobbat på en kundservice, när kontoret öppnade i min stad. I dagsläget är vi cirka 200 kommunikatörer anställda på min ort. Jag i dagsläget 19000 i grundlön (klev in på 17500), därefter har jag år efter år gjort goda resultat och även blivit belönad med priset årets säljare 2012 och 2013. Jag har dessutom blivit använd av andra teamledare när de håller teammöten etc där jag får tala försäljning och peppa andra.
Nu denna sommar har jag även fått rollen som sommarcoach, dvs att jag lyssnar på de andra kommunikatörernas samtal och ger dem tips/trix och diverse synpunkter. Detta är dessutom något som jag dokumenterar och skickar till deras chefer.
Nu till problemet:
Jag är den på kontoret som kanske presterat bäst gällande försäljning, har jobbat längst. Dock sitter jag med en lön som är lägre än vad de nyanställda får. De kommer alltså in med mycket lägre erfarenhet om branschen och jobbet, som jag dessutom får coacha och utvecklas.
Var ligger logiken i att jag skall ha en lägre grundlön än dessa? Är jag mindre värd för företaget? Tydligen inte eftersom jag får diverse förtroendeuppdrag stup i kvarten.
Hur tycker ni att jag skall göra för att framföra min åsikt, och dessutom driva igenom en ändring? Årets lönerevision är redan avslutad. Men något bör väl gå att ordna?
Du skriver att ni haft lönerevision. Då har ni väl förhandlat om lönen? Varför frågar du då FB om varför din lön ligger på den nivå den gör, du har ju diskuterat frågan med chef vid lönerevision???