Citat:
Käften, snyltarkärring.
Vi har jämnställdhet i Sverige och då har man det fullt ut och inte 50-tals könsroller där menlösa kvinnor ska bli försörjda, få högre levnadssstandrd och där klimatet på krogen är likadant som på 50-talet och ingen tjej bjuder upp.
Män kommer även få gå ut i krig som vanligt om det skulle bli något i framtiden och kvinnor slipper.
Vi har jämnställdhet i Sverige och då har man det fullt ut och inte 50-tals könsroller där menlösa kvinnor ska bli försörjda, få högre levnadssstandrd och där klimatet på krogen är likadant som på 50-talet och ingen tjej bjuder upp.
Män kommer även få gå ut i krig som vanligt om det skulle bli något i framtiden och kvinnor slipper.
Vad i hela friden hände här?
Jag kan inte se hur det där kan vara ett svar på det jag skrev. Könsroller - Pyttsan. Det får patrasket ha för sig själva. Jag gillar, och ogillar individ som individ.Om jag väljer att leva tillsammans med någon som har sämre ekonomiska förutsättningar, så har jag aktivt valt så. Förmodligen gillar jag person i fråga så pass, att jag vill att båda ska ha det fint ställt. Jag vill se till min sambos bästa. Det är väl rimligt? Etikettera och slänga med ord som jämställdhet, kan du göra med någon annan. Det passar sig inte att jag, som är kvinna, älskar vapen, sex, spel, arbete för inkomst och kampsport, typiskt manligt? Lyckost dig som inte är partner till mig! Jag bryter nog mot så många idealregler, att stilpolisen snart griper mig, med mitt långa blonda hår och min enormt feminina stil. Ledare och krönikörer, tillsammans med reportrar, politiker och flera kan få jonglera med häftiga ord som genus, feminism, jämställdhetsbonus, hen och "DÖ" - men jag håller gärna sån skit utanför mitt förhållande, till min likasinnade svenska man.
Förövrigt finns det en risk att även jag blir inkallad att försvara vårt rike, om så krävs. Jämställdhet