Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 21:53
  #1
Medlem
Qaas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=KSOMa7U7Tng

Citat:
Vi hade bestämt oss redan i vintras att vi skulle fara på en fiske resa till den sjön, eftersom vi visste att den har levererat stor fisk på sistone.

När vi började packa visste vi att vi skulle få en stor fisk, det var vi 100 på. När vi anlände till stället packade vi båten, tankade och fixade alla saker redo.

Första turen började segt, vi hade trollat i ungefär 2 timmar innan första nappet. Det var ingen storlek på fisken, dom låg omkring 2,5kg. Vi fick ungefär 10st första dagen största var 3,3kg och 84 cm.
Andra dagen var ännu segare, jätte dåligt med hugg, 4st fiskar allmänt dåligt. (förutom vädret)
När vi hade trollat i ungefär 5 timmar då beslöt vi oss för att fara hem, men vi kom överens att vi skulle trolla en sista gång över grynnan som var 3 m djup. Och då får vi den största tänk bara gäddan 14,09kg 123cm lång. Bådas dröm kom i uppfyllelse.
Tack för att ni har läst, gilla, dela och prenumerera för att vi kommer lägga upp mera filmer på denna kanal.
Stort grattis till Jonathan Salomonsson ( Fiskaren) Joel Salomonsson (Landade fisken och körde båten)
Citera
2015-06-23, 21:56
  #2
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Såg det här på Facebook flera gånger idag. Riktigt härligt! Största gäddan jag kommit i kontakt med låg på 9,5kg och 110 centimeter, och då var det min bror som fick den.
Citera
2015-06-23, 22:21
  #3
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skebokvarnsvagen
Såg det här på Facebook flera gånger idag. Riktigt härligt! Största gäddan jag kommit i kontakt med låg på 9,5kg och 110 centimeter, och då var det min bror som fick den.

Haha, det är alltid brodern som får cred

Men vilka jävla citatmaskiner, Jonte o Joel
Citera
2015-06-24, 00:41
  #4
Medlem
Finns de på 13 kg och mer i den sjö jag bor vid i norr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback