Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 20:17
  #1
Medlem
Extreme75s avatar
Hej.
Jag har ett irriterande problem på min iMac mid 2011 Yosemite 10.10.3, och problemet ligger i mitt trådlösa tangentbord.
Helt plötsligt när jag skriver så verkar det som att jag kommer åt någon tangent som byter till nästa rad och får det skrivna att hoppa tillbaks när jag klickar på back-tangenten.

Att byta rad gör man med enter-tangenten längst bort till höger och dit når inget finger av misstag.
Det måste vara någon annan tangent som byter rad mitt i en mening, men jag kan inte klura ut vilken. Det är fruktansvärt irriterande.
Viken tangent gör detta och kan jag bocka ur funktionen under inställningar.

Tack på förhand.
Citera
2015-06-24, 12:48
  #2
Medlem
Extreme75s avatar
Är det ingen som kan svara på mitt inlägg och ge mig tips hur jag kan bocka ut tangent som tycks byta rad när jag skriver. Själv har jag ingen aning om vilken tangent det kan vara. Förmodligen trycker jag ner två tangenter samtidigt.
Det är väldigt irriterande att se att jag helt plötsligt skriver på nästa rad fast den innan bara är fylld till hälften.
Tack.
Citera
2015-06-24, 19:55
  #3
Medlem
ganglere2s avatar
Jag tycker att det mer låter som om något är fel än att det skulle vara en slags funktion på någon tangent, men men. Kan det inte vara glapp, fel med tangentbordet?
Citera
2015-06-24, 20:02
  #4
Medlem
Extreme75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag tycker att det mer låter som om något är fel än att det skulle vara en slags funktion på någon tangent, men men. Kan det inte vara glapp, fel med tangentbordet?

Tack för att du försöker hjälpa mig med problemet.
Nej något glapp eller batteriproblem tror jag inte att det är. Jag funderar på om jag aktiverat F1-F2 eller Ctrl+F7 som får en viss tangent att byta rad. Jag vill inte testa med risk att helt förstöra funktionerna.
Jag tror fortfarande att jag trycker ner två tangenter samtidigt och den kombinationen gör att radbyte aktiveras. Frågan är bara vem av alla tangenter som gör detta.
Tack.
Citera
2015-06-29, 13:11
  #5
Medlem
Control + P, N, och O gör saker som kan stämma in på det du skriver.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback