Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 18:51
  #1
Medlem
Ska ut o luffa på tåg i sommar och snål som man är har man planerat att mesta äta bröd, ost o skinka i en månad. Är det farligt på något vis?
Citera
2015-06-23, 18:53
  #2
Medlem
Snålheten bedrar visheten åter igen.
Citera
2015-06-23, 18:57
  #3
Medlem
Så länge du har förstått att mackan endast är ett ställe att lägga påläggen på som i tur är det man äter. Alltså, proppa i dig större delar skinka och ost än macka så är det nog inte ens att anses som jätteonyttigt.

Jag kan bara näringskost i grova drag men mackor har jag koll på och många människor har fått för sig att det är brödet man ska bli mätt på. Det är fel.
Citera
2015-06-23, 19:04
  #4
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labeled
Så länge du har förstått att mackan endast är ett ställe att lägga påläggen på som i tur är det man äter. Alltså, proppa i dig större delar skinka och ost än macka så är det nog inte ens att anses som jätteonyttigt.

Jag kan bara näringskost i grova drag men mackor har jag koll på och många människor har fått för sig att det är brödet man ska bli mätt på. Det är fel.
Det stämmer! Edward Blom förespråkar ost i groteska mängder ts; https://www.youtube.com/watch?v=qkdYC8L4Fn0
Citera
2015-06-23, 19:06
  #5
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Inte om du bara ska sitta och slappa på tåg.
Citera
2015-06-23, 20:59
  #6
Medlem
patriot8s avatar
Varför inte kombinera med lite grönsaker, frukter, nötter etc? Det är lätt att göra det både nyttigare och godare utan att för den skull kosta på det allt för mycket. Använd grövre bröd förövrigt, mycket bättre än vitt bröd/siraps limpa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback