Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2015-06-30, 21:12
  #97
Medlem
Rastplatsen vid Peppared (E6) stängs i närmare en vecka för att städa upp efter tiggarna:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ular-rastplats

Citat:
Läsare som hört av sig till GP säger att rastplatsen, mittemot Torrekullamotet på E6, bommats igen eftersom EU-migranter campar där så att turister och långtradarförare inte kommer åt den.
Citera
2015-06-30, 22:52
  #98
Medlem
dxdps avatar
Påverkas inte särskilt mycket, då jag inte befinner mig inne i centrum där de mest befinner sig i min stad. De sitter utanför matbutiken jag handlar i, och det påverkar mig inte särskilt mycket. Visst, det är ingen trevlig syn -- men det är inget som påverkar mig särskilt mycket.

Faktumed är att jag brukar ge en av tiggarna utanför butiken en cigarett om jag har på mig (har tyvärr dragit på mig den ovanan igen). Inte för att vara snäll, han tror säkert att jag gör det av välvilja. Det gör jag inte, jag gör det för att jag vet att han kommer att röka cigaretten ganska snart efter han fått den. Med tanke på hur skitnödiga folk är kommer den där cigaretten han röker garanterat göra att ett antal personer som annars hade tänkt skänka pengar undviker att ge. På så vis hoppas jag att de enstaka cigaretterna jag givit honom gör att han netto får mindre pengar.

Det som påverkar mig är att jag förut kanske 1-2 gånger i månaden åt på stan eller tog en kaffe. Det gör jag inte längre. Anledningen är att de gånger jag gjorde det gjorde jag det själv, och ville sitta i lugn och ro och läsa en bok till maten eller fikat. Att bli avbruten av en huckelkärring när man läser är inte trevligt och inget som borde tolereras. Därför har jag numer alltid en färdigrätt hemma för att slippa stanna på stan och äta. Slänger hellre i mig den hemma och läser efter istället för att sitta i lugn och ro och äta och läsa på stan. Om jag absolut måste ha något på språng går jag in på en mindre närbutik/bensinmack och köper en färdig macka.
Citera
2015-07-15, 15:26
  #99
Medlem
Rasande-Roses avatar
Nu försvinner svenskars jobb också, på grund av de onda, sluga zigenartiggarna:

http://www.friatider.se/foretag-med-...nd-av-tiggarna
Citera
2015-07-15, 16:20
  #100
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Strandtjuvar blir allt vanligare.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/se...-strandtjuvar/
Citera
2015-08-14, 14:31
  #101
Medlem
Jag bor tyvärr granne med det stora lägret på sorgenfri/industrigatan i Malmö och jag kan säga att hela området är negativt påverkat av tiggarna. Förpestar faktiskt!
Dom är ÖVERALLT! I våra källare och soprum, det har aldrig varit så stökigt och äcklig i vårt miljörum som
Det har blivit sen några grannar började släppa in tiggare .alla stängsel blir uppklippta och får lagas konstant. På st Pauli kyrkogården stjäls vattenkannor och skrindor, det tvättas kläder där och bajsas överallt och lyktor från gravar försvinner. Mycket av detta har jag sett med egna ögon då jag cyklar igenom varje dag.
Min syster bor tyvärr ännu närmare än jag och hon har fått måla om sin lägenhet efter att hon glömde fönstret öppet när hon åkte på semester semester, hela taket i hennes etta var svart pga allt eldande i lägret.
Utanför affärerna är dom helt gränslösa numera och går till och med på små barn som har några mynt, min son är två och min grannes dotter är sex och dom hade fått växel när vi hade handlat handlat, dom sprang ut genom dörren och vi ser inifrån hur en tiggare går fram till dom och tar sexåringen på armen och säger något varpå båda barnen lägger sina mynt koppen, jag och min granne blev naturligtvis lagom glada och barnen fick tillbaka vartenda öre.
Jag har länge gett pengar och försökt hjälpa och haft långt tålamod men nu är det bara för mycket!
Dom förpestar verkligen området!!
Citera
2015-08-14, 21:25
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TashS84
Jag bor tyvärr granne med det stora lägret på sorgenfri/industrigatan i Malmö och jag kan säga att hela området är negativt påverkat av tiggarna. Förpestar faktiskt!
Dom är ÖVERALLT! I våra källare och soprum, det har aldrig varit så stökigt och äcklig i vårt miljörum som
Det har blivit sen några grannar började släppa in tiggare .alla stängsel blir uppklippta och får lagas konstant. På st Pauli kyrkogården stjäls vattenkannor och skrindor, det tvättas kläder där och bajsas överallt och lyktor från gravar försvinner. Mycket av detta har jag sett med egna ögon då jag cyklar igenom varje dag.
Min syster bor tyvärr ännu närmare än jag och hon har fått måla om sin lägenhet efter att hon glömde fönstret öppet när hon åkte på semester semester, hela taket i hennes etta var svart pga allt eldande i lägret.
Utanför affärerna är dom helt gränslösa numera och går till och med på små barn som har några mynt, min son är två och min grannes dotter är sex och dom hade fått växel när vi hade handlat handlat, dom sprang ut genom dörren och vi ser inifrån hur en tiggare går fram till dom och tar sexåringen på armen och säger något varpå båda barnen lägger sina mynt koppen, jag och min granne blev naturligtvis lagom glada och barnen fick tillbaka vartenda öre.
Jag har länge gett pengar och försökt hjälpa och haft långt tålamod men nu är det bara för mycket!
Dom förpestar verkligen området!!

Men alltså har ni inte nån form av grannsamverkan och kan kontakta kommunen ifråga om alla problem ni har. Ni ska ju inte behöva leva med en kåkstad med allt vad det innebär framför näsan. Bara det här att konstant elda i tättbebyggt område måste ju vara förbjudet.
Citera
2015-08-15, 00:29
  #103
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Men alltså har ni inte nån form av grannsamverkan och kan kontakta kommunen ifråga om alla problem ni har. Ni ska ju inte behöva leva med en kåkstad med allt vad det innebär framför näsan. Bara det här att konstant elda i tättbebyggt område måste ju vara förbjudet.

Förbjudet om du är svensk.

Ja absolut. Definitivt. Anmälan och dryga böter blir följden om du eldar.



Förbjudet om du är zigenartiggare?

Oh nej. Det går alldeles utmärkt. Bara att köra på. Ingen säger något. Ingen vill bli stämplad som rasist. Det är bara att skrattande elda vidare.
Citera
2015-08-15, 00:59
  #104
Medlem
Jaså, svennar gömmer sig.. intressant..

Förr i tiden blev jag bara sur när ni försökte ösa eran egon med hur fattiga andra länder var och hur givmilda ni var bla bla bla. Nu får ni bita på det sura äpplet och visa eran sanna natur.
Citera
2015-08-15, 10:47
  #105
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Mycket slit för ingenting.
Så känns det för odlarna i Johannelunds 
koloniträdgårdar som varje sommar drabbas av tjuvar som tar deras grödor och blommor.
http://www.mitti.se/tjuvar-stjal-pa-kolonilotterna/
Citera
2015-08-19, 10:52
  #106
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Antal livsmedelsbutiker som begränsar sin kontantutbetalning för pantkvitton ökar i Stockholms innerstad. Anledningen till kontantbegränsningen är för att panthanteringen har ökat.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...nsning-pa-pant
Citera
2015-08-19, 10:55
  #107
Avstängd
53280s avatar
Undra hur fort dom här toaletterna kommer bli ockuperade och användas som duschrum av ziggisarna. Undra om den har en ZyklonB module , så man kan rensa toaletten på pundare och andra icke önskvärda element. :-)

I dag invigde Stockholm stad en självstädande toalett på Hornsbergs strand. De närmaste tre åren kommer den att få sällskap av ytterligare drygt 60 toaletter runt om i staden.


http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...tech-toaletter
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback