Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-23, 11:20
  #1
Medlem
Flashshits avatar
Taget från svt.se:

"De senaste åren har det blivit tuffare klimat för öppet homosexuella i Husby. Enligt de som drabbats beror det på att det sociala trycket från religiösa fundamentalister ökar.

Per Pettersson bor i Husby och har under den senaste tiden känt att attityden hårdnat mot honom som öppet homosexuell.

– Jag har inte haft några problem med att gå hand i hand med pojkvänner tidigare, men för ett par år sedan så började det hända konstigheter. Först började folk kasta in rönnbär och småsten på min balkong, och i samma veva var det några ungar som började sjunga "små bögarna är lustiga att se" till melodin på små grodorna. Och lite senare samma höst så var det någon som slängde in en smällare på balkongen också, säger Per Pettersson."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...-i-hart-klimat


Frågeställning:

Det jag absolut ALDRIG har förstått, är varför tex. homosexuella, troende kristna (svenska kyrkan), feminister nästan undantagslöst är bland de största förespråkarna för en öppen invandring från de muslimska länderna i MENA-regionen?

Nu skall jag inte påstå att just Per Pettersson i inslaget ovan, är / har varit positiv till multikultitjafset men chansen är extremt stor att även han i alla fall för något år sedan var en ivrig förespråkare.

Är dessa grupper (gay, kristna, feminister) av människor självdestruktiva, eller är dom bara rent ut sagt dumma?
Förstår dom inte att de människor med de kulturmönster och värderingar som existerar i muslimska länder, som dom gör allt för att få hit till Sverige, kommer att ge sig på just de grupper som dessa godhjärtade dårar tillhör?

I inslaget ovan konstaterar Per Pettersson att så fort han skaffat sig ett jobb och fått råd, så skall han flytta från Husby. Jag kan nästan garanterat att han varit med och röstat för att införa vansinnet, och nu vill han inte ta del av det?

Vad är det som fattas dessa människor? Varför beter de sig som de gör? Varför röstar de som de oftast gör? Förstår de inte konsekvensen av sina egna handlingar?

Allt detta är för mig en gåta! Någon som förstår de mekaniker som får dessa grupper att bete sig som de gör?
Citera
2015-06-23, 11:27
  #2
Medlem
Bollregs avatar
Många homosexuella röstar faktiskt på SD just pga den islamska invandringen.

(FB) SD populäraste partiet bland HBT-personer på gaysajt (Sammanfogade ämnen //mod)
__________________
Senast redigerad av Bollreg 2015-06-23 kl. 11:30.
Citera
2015-06-23, 11:42
  #3
Medlem
CHI9s avatar
Haha det där var ju ingenting. Varför skulle han sluta rösta på partit han står får bara för några blatteungar kastar rönnbär på hans balkong?
Behöver ju inte ha någon som helst koppling till hans sexuella läggning heller. Det är säkert bara snorungar som kastar random shit på någons balkong. Känns som att många homosexuella tror att folk alltid har deras sexuella läggning som motiv, när dem blir offer för något.
Sen kan jag ju inte hålla med om att detta är ett typiskt beteende hos invandrare. Mer ett typiskt beteende hos skitungar överlag. Jag kan definitivt se både svenska och utländska tonåringar sjunga på den låten, eller kasta småsten på hans balkong.
Citera
2015-06-23, 11:50
  #4
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Haha det där var ju ingenting. Varför skulle han sluta rösta på partit han står får bara för några blatteungar kastar rönnbär på hans balkong?
Behöver ju inte ha någon som helst koppling till hans sexuella läggning heller. Det är säkert bara snorungar som kastar random shit på någons balkong. Känns som att många homosexuella tror att folk alltid har deras sexuella läggning som motiv, när dem blir offer för något.
Sen kan jag ju inte hålla med om att detta är ett typiskt beteende hos invandrare. Mer ett typiskt beteende hos skitungar överlag. Jag kan definitivt se både svenska och utländska tonåringar sjunga på den låten, eller kasta småsten på hans balkong.
Stenkastning är nationalsport i mellanöstern, i princip varje nyhetsinslag som berör konflikter i den regionen kan man se stenkastande araber.
Bara för att de korsar landgränser så släpper de inte detta djupt rotade beteende.
Kultur och mentalitet. VHS bandet som inte passar här hos oss i väst.
Citera
2015-06-23, 11:55
  #5
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Stenkastning är nationalsport i mellanöstern, i princip varje nyhetsinslag som berör konflikter i den regionen kan man se stenkastande araber.
Bara för att de korsar landgränser så släpper de inte detta djupt rotade beteende.
Kultur och mentalitet. VHS bandet som inte passar här hos oss i väst.

Fast nu pratar vi ju om skitungar. Som med största sannolikhet är födda och uppväxta här. Du tror alltså att det är osannolikt att det kan ha varit svenska snorungar som kastat rönnbär på hans balkong? Och sjungit "skojiga" visor om homosexuella?
Snälla, man kan vara mot invandring hur mycket man vill, men visa nu att du inte är så partisk och trångsynt att du tror att detta enbart handlar om blatteungar? Det är definitivt ett vanligt beteende hos skitungar, både svenska och invandrare. Vem fan sjöng inte liknande visor som liten? Eller kastade snöbollar på fönsterrutor osv?
Klart som fan att det inte är blattebeteende han beskriver. Det är gammalt hederligt skitungebeteende, både svenskar och blattar emellan.
Citera
2015-06-23, 12:05
  #6
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Snälla, man kan vara mot invandring hur mycket man vill, men visa nu att du inte är så partisk och trångsynt att du tror att detta enbart handlar om blatteungar? Det är definitivt ett vanligt beteende hos skitungar, både svenska och invandrare.

Fast enligt artikeln:

"De senaste åren har det blivit tuffare klimat för öppet homosexuella i Husby. Enligt de som drabbats beror det på att det sociala trycket från religiösa fundamentalister ökar."


Vad du sjöng när du var liten får stå för dig själv..
Citera
2015-06-23, 12:20
  #7
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Fast enligt artikeln:

"De senaste åren har det blivit tuffare klimat för öppet homosexuella i Husby. Enligt de som drabbats beror det på att det sociala trycket från religiösa fundamentalister ökar."


Vad du sjöng när du var liten får stå för dig själv..


Jo visst, men de specifika saker han pratar om, att folk kastar rönnbär på hans balkong och sjunger visor om homosexuella är ju inte ett typiskt beteende av religösa fundamentalister.
Det må vara vad artikeln säger, men att kasta rönnbär och sjunga "retliga" visor är helt vanligt skitungebeteende. Inte invandrarbeteende.
Med det sagt, så säger jag ju inte heller att det var svenskar, eller invandrare. Menar bara att det inte är ett beteende som enbart faller in hos invandrare. Mer ungdomar överlag.
Citera
2015-06-23, 12:26
  #8
Medlem
FittJannes avatar
Det är en ständig "utmaning" att lösa nya konflikter mellan minoriteter. Se det som en "utmaning", inte ett problem.
Utmaningen ligger i att fostra våra nysvenskar till könlösa, lydiga drönare som resten av Svenska folket.

Så mitt råd till bögarna är att låsa in sig i sina lägenheter i väntan på bättre tider och ha ett blint förtroende för att Stefan Löfvens hjärngäng löser "utmaningen".
Citera
2015-06-23, 12:32
  #9
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Jo visst, men de specifika saker han pratar om, att folk kastar rönnbär på hans balkong och sjunger visor om homosexuella är ju inte ett typiskt beteende av religösa fundamentalister.
Det må vara vad artikeln säger, men att kasta rönnbär och sjunga "retliga" visor är helt vanligt skitungebeteende. Inte invandrarbeteende.
Med det sagt, så säger jag ju inte heller att det var svenskar, eller invandrare. Menar bara att det inte är ett beteende som enbart faller in hos invandrare. Mer ungdomar överlag.
Vilken tur att det finns "ungdomar överlag" som tråkar homofiler. Tänk om religiösa fundamentalister varit överrepresenterade i sådant beteende. Då hade vi ju behövt reagera på det. Nu slipper vi.
Din analys om "ungdomar överlag" är strålande.
Nä, nu tar vi "utmaningen" och ser till att "ungdomar överlag" skärper sig.
Citera
2015-06-23, 12:41
  #10
Medlem
erikp121s avatar
Inget ont som inte för något gott med sig.
Citera
2015-06-23, 12:41
  #11
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Vilken tur att det finns "ungdomar överlag" som tråkar homofiler. Tänk om religiösa fundamentalister varit överrepresenterade i sådant beteende. Då hade vi ju behövt reagera på det. Nu slipper vi.
Din analys om "ungdomar överlag" är strålande.
Nä, nu tar vi "utmaningen" och ser till att "ungdomar överlag" skärper sig.

Haha ni är för roliga. Du menar att det är ett allvarligt samhällsproblem att ungdomar kastar rönnbär på folks balkonger?
Snälla nån, den här killen har inte varit med om ett skit. Det finns folk som får sina rutor krossade helt oprovocerat. Han gråter för att folk kastar rönnbär på hans balkong, och tror att dem gör det för att han är bög.
Uppenbarligen är det bara en kille som ville gråta lite i media för att ungdomar beter sig som ungdomar. Religösa fundamentalister, jo jag har ju hört att dem brukar gå ut i gäng med en korg rönnbär och vandalisera, sedan hand i hand sjunga visor om homosexuella i takt till små grodorna.
Citera
2015-06-23, 12:54
  #12
Medlem
Bögarna är väl som kvinnorna, väldigt få röstar på SD och väldigt många vill ha in mer muslimer. Det är ju så jävla synd om muslimerna!!! In med dem till Sverige. Tills det drabbar de själva. Då flyr de. Men de fortsätter rösta på sitt Sverigehatande parti. Nu är ju allt frid och fröjd igen, jag bor ju inte bland invandrare, tänker de. In med muslimerna. Det är ju så synd om dem. Allt börjar om på nytt...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback