Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-22, 23:41
  #1
Medlem
Svenskares avatar
Så jadu, ge mig lite tips på sköna äventyr som jag kan företa mig:
Pilgrimsleder, bergsklättring, byggnader, slott, safari, ubåtsresor, etc... Var gärna personliga.
Citera
2015-06-22, 23:57
  #2
Medlem
hee4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Så jadu, ge mig lite tips på sköna äventyr som jag kan företa mig:
Pilgrimsleder
, bergsklättring, byggnader, slott, safari, ubåtsresor, etc... Var gärna personliga.

Du inleder denna din tråd postad i "Jakt, fiske och vildmark" med "Pilgrimsleder"? Kan du månne utveckla detta?
Citera
2015-06-23, 16:13
  #3
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Du inleder denna din tråd postad i "Jakt, fiske och vildmark" med "Pilgrimsleder"? Kan du månne utveckla detta?

Pilgrimsleder är vandringsleder med specifika religiösa mål. Exempelvis har vi en Pilgrimsled i Sverige som har målet Nidarosdomen i Norge. Andra kristna pilgrimsleder är vanliga ute i Europa. Antar att även muslimer, judar, hinduer etc även företar sig pilgrimsvandringar. Lederna är ofta mycket gamla med historiska landmärken längs vandringen. Vandring är väl rätt stort i denna delen av forumet, och tycker pilgrimsleder är en självklar del av detta.

Till TS, kanske testa våra svensk-norska pilgrimsleder till Nidarosdomen. Bjuder nog på en skön naturupplevelse med skiftande landskap. Har bara testet delen som går genom Dalsland. Riktigt fint.
__________________
Senast redigerad av Ålen 2015-06-23 kl. 16:16.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback