Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-22, 23:04
  #1
Medlem
DontWantWars avatar
Tjena installerade om datorn för någon vecka sedan, den va så jävla slö pga alla jävla program & filer jag hade. Tbx till ämnet, jag spelade WoW i cirka 10-15 min tills skärmen slocknade och datan bara startade om, har ingen aning om varför. När jag var inne för andra gången spelade jag i cirka 10-15 min igen, det va inga problem inget lag med spelet osv. Då helt plöstligt så kraschar spelet och min data flekt snurar typ 100000000 varv per sekund (överdrift jag vet) och lät som in i helvete, fick fucking panik, vågar inte spela WoW tror helt seriöst att datan kommer sprängas eller något. Vet någon vad problemet kan vara?
Citera
2015-06-22, 23:13
  #2
Medlem
chilla mannen allt är lugnt bree, troligen datorn som blir för varm därför den stänger av sig själv eller att fläkten börjar snea ur.

har du testat dammsugit datorn bror?
Citera
2015-06-23, 03:46
  #3
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agggorius
chilla mannen allt är lugnt bree, troligen datorn som blir för varm därför den stänger av sig själv eller att fläkten börjar snea ur.

har du testat dammsugit datorn bror?
Dammsuga runt processorn är alltid bra.
Citera
2015-06-24, 00:37
  #4
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Dammsuga runt processorn är alltid bra.

ja eller hur ännu en dator expert som ska ge bra råd, vill du paja din dator ja gör det.. använd bomullspinnar eller tryckluft på burk inte nån jävla dammsugare..
Citera
2015-06-24, 14:12
  #5
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja eller hur ännu en dator expert som ska ge bra råd, vill du paja din dator ja gör det.. använd bomullspinnar eller tryckluft på burk inte nån jävla dammsugare..
Men herregud, man dammsuger datorn på låg effekt. på dig själv
Citera
2015-06-27, 11:11
  #6
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Men herregud, man dammsuger datorn på låg effekt. på dig själv



Det är ju givetvis risken för statisk elektricitet som är problemet snarare än vilken effekt man använder på dammsugaren?
Citera
2015-06-28, 07:53
  #7
Medlem
Tycker folk överdriver när de gäller risken att dammsuga en dator. Visst finns risken för statisk elektricitet men jag har dammsugit mina datorer i 20 år och aldrig lyckats ha sönder nånting, inte heller någon jag känner har råkat ut för nånting.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback