Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-21, 22:25
  #1
Medlem
Inne på ny datorskärm och jag har en macbook med thunderbolt så därför lockar lite en begagnad eller ny thunderbolt skärm. Men den skärmen är ju ganska gammal i modellen och designen.

Kommer det komma någon ny appleskärm inom kommande tid?
Finns det några andra thunderboltskärmar värda att rekommenderas?
Citera
2015-06-22, 22:40
  #2
Medlem
stayblacks avatar
Köpte en för några månader sedan och blev absolut inte besviken, dock begagnad så jag landade på under 6000, skulle gjort om det vilken dag som helst.
Citera
2015-06-22, 23:14
  #3
Medlem
mstrhkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayblack
Köpte en för några månader sedan och blev absolut inte besviken, dock begagnad så jag landade på under 6000, skulle gjort om det vilken dag som helst.

Dock har jag sett att den använder två gen. gamla MagSafe-kontakten. Satt har man en nyare Apple-laptop så skiter det ju sig.
Citera
2015-06-23, 06:39
  #4
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mstrhkr
Dock har jag sett att den använder två gen. gamla MagSafe-kontakten. Satt har man en nyare Apple-laptop så skiter det ju sig.

Det finns en adapter för Magsafe-->Magsafe2. Lite surt att behöva lägga ut mer pengar, men lösning finns i alla fall: http://store.apple.com/se/product/MD...apter?fnode=51
Citera
2015-06-23, 13:53
  #5
Medlem
stayblacks avatar
Fick med adaptern vid beg.köpet, trodde faktiskt den ingick vid nyköp också.
Citera
2015-06-23, 15:29
  #6
Medlem
maenskligs avatar
Ny? Nej. Begagnad? För rätt pris.

Har ryktats om en ny Thunderbolt Display ganska länge nu, är nog bara en tidsfråga innan den dyker upp. Gissar på att nästa version får 4K/5K och Thunderbolt 3 med USB-C.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback