Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-21, 21:44
  #1
Medlem
Hej

Man har alltid fått höra att läsk/godis med allt socker sätter sig som fett på magen vilket jag förmodligen fått bevis på då jag det senaste året fått en lite rundare mage. Jag är 185 cm med 70 kilo (inte övervikt kan man tycka) men magen är iaffalal där som jag tänkte skulle få bort.

3 veckor sedan slutade jag med allt onyttigt, ingen pizza ingen läsk, godis, glass, etc etc och trodde där med att jag skulle börja tappa lite av fettet då jag under hela min uppväxt haft en ofantligt bra ämnesomsättning, kunde äta vad som helst och gick aldrig upp i vikt.

Men nu efter 3 veckor märker jag ingen skillnad över huvudtaget och började tänka på att strunta i avståndet från läsk då det ändå inte verkar hjälpa att sluta med det.

Du kanske nu tänker att jag då istället äter som en björn hela dagarna men nej

Varje dag äter jag förmodligen runt 1000 kalorier ibland mindre ibland 200 mer. Jag läste att man bör äta runt 2500 kalorier dagligen som vuxen man och 1500/dag för att gå ner i vikt.

Varför börjar då aldrig magen försvinna när jag "svälter"?
Citera
2015-06-21, 22:00
  #2
Medlem
Som du säkert läst förut. Det går inte att PUNKTförbränna fett.
Men vill du verkligen gå all in på att gå ner så kör 2 timmars promenad varje morgon sen kör nå pass på eftermiddag/kväll och om du har tiden så promenera en timme på kvällen också.

Var aktiv och drick inte juice och sånt som har sockerfällor.

tips är att mäta magen med måttband så ser du om du går ner!
Citera
2015-06-22, 08:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michailo
Hej



Men nu efter 3 veckor märker jag ingen skillnad över huvudtaget och började tänka på att strunta i avståndet från läsk då det ändå inte verkar hjälpa att sluta med det.

Du kanske nu tänker att jag då istället äter som en björn hela dagarna men nej

Varje dag äter jag förmodligen runt 1000 kalorier ibland mindre ibland 200 mer. Jag läste att man bör äta runt 2500 kalorier dagligen som vuxen man och 1500/dag för att gå ner i vikt.

Varför börjar då aldrig magen försvinna när jag "svälter"?

Förmodligen? Nej, förmodligen inte.. Du äter förmodligen mer än 1000 kalorier annars skulle du tappat vikt fort. Har du ens provat att räkna kalorier? Du vet, en vanlig pizza innehåller minst 1000 kalorier tillexempelt.
Citera
2015-06-22, 12:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michailo
Hej

Man har alltid fått höra att läsk/godis med allt socker sätter sig som fett på magen vilket jag förmodligen fått bevis på då jag det senaste året fått en lite rundare mage.

Nej, ett kaloriöverskott gör detta, om det sedan är från godis eller mat spelar ingen roll.

Citat:
Ursprungligen postat av Michailo
Varje dag äter jag förmodligen runt 1000 kalorier ibland mindre ibland 200 mer. Jag läste att man bör äta runt 2500 kalorier dagligen som vuxen man och 1500/dag för att gå ner i vikt.

Varför börjar då aldrig magen försvinna när jag "svälter"?

Som sagts, börja räkna dina kalorier.
__________________
Senast redigerad av Plopp123 2015-06-22 kl. 12:20.
Citera
2015-06-23, 10:07
  #5
Medlem
Saker som anses nyttiga (i den benämningen att det är bra fetter,vitaminer och mineraler m.m) kan även också vara SJUKT kaloririka! Avokado, olja, smör tillexempelt innehåller otroligt mycket kalorier som man kanske inte tänker på. Så räkna kalorier om du vill gå ner
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback