Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-26, 18:16
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepingBeauty99
Väldigt nyfiken på denna fråga.

Varför är du nationalist? Varför tycker du att du kan vara stolt över ditt land eller kultur? Varför tycker du att du är så t ex "svensk" när du kunde blivit född i vilket land som helst? Vad är t ex svensk kultur för dig? Tycker du att vi måste bevara våran svenska ras o vårt språk o vår kultur o isf varför? Tycker du att din kultur är bättre än andras kulturer, o vad beror det på?

Själv är jag inte nationalist, jag känner inte någon som helst stolthet för att jag råkade födas i detta land o jag känner inte någon extra gemenskap me andra människor för att de e svenskar. Jag e inte stolt över personerna som byggt upp Sverige eftersom att jag endast anser att man kan vara stolt över de bedrifter man själv gjort o inte andras. Jag ser mig knappt som svensk, utan mer som bara människa.

Jag är dock extremt intresserad av att förstå hur nationalister tänker så du kan väl skriva en fin liten text om de nedan⬇️⬇️

En neger förklarade det för mig: om alla handlar på allas bord är allt ok. Men om någon säger att: det som hamnar på mitt bord hamnar bara hos dem som är som oss, då går alla andra under. Och då är frågan: är juderiet sådant?

Om "alla" skiter i alla, så kommer lögnen att något vill någon annan att vinna. Det går säkert att beskriva matematiskt, om alla är egoister, så är social icke-egoism vinnaren, efter ett antal transaktioner har alla idioter blivit djur igen.

Det är juderiets antiupplysning.
__________________
Senast redigerad av vadjagvill 2015-09-26 kl. 18:24.
Citera
2015-09-26, 18:22
  #134
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jo.Låter inte dig sno det begreppet. Jag älskar landet Sverige alltså är jag nationalist. Oerhört stolt över vad vi åstadkommit. I framkant på det mesta jag anser vara av vikt.
Heja Sverige!

Jag tror du menar att du är en patriot, då du verkar älska Sverige oavsett hur det styrs och utvecklas.
En nationalist menar att det finns bra utveckling för ett land, och dålig, rätt och fel.
Det du nämner som positiva egenskaper hos Sverige, är det få nationalister som håller med dig om.
En patriot kan du vara dock, då nationalism utgår från nationalstaten vilket patriotismen inte gör.
Citera
2015-09-26, 22:21
  #135
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadjagvill
Du är varken nationalist eller patriot, bara en lismande krämare, som håller med den du pratade med sist. Idiot i tanken, föraktad av både byfåne och ryggrad. Du är ett lögnaktigt äckel.

Var någonstans håller jag med den jag kritiserade?
Tror du patriotism och nationalism alltid går hand i hand?
En patriot skulle kunna öppna landet för globalism och internationella frihandelsavtal bara för att det gynnar landets ekonomi.
En nationalist däremot, bör av naturliga skäl vara skeptisk mot sådana projekt och idéer då de bryter ned och nedmonterar landets säregna kultur och seder på sikt.

Jag måste säga att ditt plumpa sätt att skriva ger ett sken av att du en dag satt upp en sverigeflagga på väggen hemma, dunkat dig för bröstet och hävdat att du minsann är nationalist. Samtidigt som du glatt sänker tänderna i den amerikanska underhållningsindustrin, musiken och filmerna utan några som helst kritiska invändningar.
Men jag kan ha fel.
Du kanske bara var onödigt arg för tillfället. Det är lugnt, det kan hända alla.
__________________
Senast redigerad av LS2SB 2015-09-26 kl. 22:23.
Citera
2015-09-27, 09:49
  #136
Moderator
^Eazs avatar
Massivt OT Tjafsande raderat
/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback