Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 03:11
  #1
Medlem
Jag undrar vad vi gör här. Jag vet inte men vi har tid och energi. Det betyder att vi kan bygga saker. Borde vi inte bygga något monument?

Staten borde beordra oss att bygga en jättesak, kanske en älg eller något. Kanske en jäätte dalahäst eller något. Känns lite segt som det är.

Vad för monument borde vi bygga?
Citera
2015-06-20, 04:18
  #2
Medlem
En "universums dödsklocka". Alltså något sånt här.
Citera
2015-06-20, 04:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
En "universums dödsklocka". Alltså något sånt här.


haha. Nja kanske något mer påtagligt hade jag i tankarna. Den där klockan krävde ju uppenbart bara en persons energi. Jag tänkte vi kunde göra något lite mer spektakulärt.
Citera
2015-06-20, 04:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
haha. Nja kanske något mer påtagligt hade jag i tankarna. Den där klockan krävde ju uppenbart bara en persons energi. Jag tänkte vi kunde göra något lite mer spektakulärt.

Men den gjordes ju i ett datorspel, jag menar en storskalig replik, såklart! Fast, okej, vi kan bygga en älg.
Citera
2015-06-20, 04:44
  #5
Medlem
Monument till minne av alla tiggare. En XL 🍟 Läsk med skylten pengar vi kunde skänkt.
Citera
2015-06-20, 07:05
  #6
Medlem
Europes avatar
Sverige borde skapa jordens största staty över något annat lands historiska storhet (t.ex. en general, politisk ledare eller regent som brukar i första hand endast uppmärksammas i hemlandet, då det är begripligt att hylla även utländska storheter inom t.ex. vetenskap). Tänk er t.ex. att Sverige skulle under stort hemlighetsmakeri bygga ett enormt monument och en dag får t.ex. Finland reda på att Sverige har avtäckt jordens största staty föreställande Gustaf Mannerheim. Haja hur paffa de skulle bli... Eller ännu hellre något mindre östeuropeiskt lands mindre kända historiska storhet utan någon som helst koppling till Sverige. Det är inte bara att de skulle bli helt paffa och förbryllade, på sätt och vis är det hedrande, men samtidigt är det i stort sett omöjligt för dem själva att hylla sin historiska storhet lika pompöst, så på sätt och vis har de blivit brädade i att visa denne respekt.

Men visst, jag förstår ju att det är orealistiskt och om Sverige skulle någon gång avtäcka jordens största staty, så kommer det givetvis bli över en muslimsk zigenartiggare av obestämbart kön.
Citera
2015-06-20, 10:33
  #7
Medlem
Milford.Cubicles avatar
jo ett fint slott
Citera
2015-06-20, 10:56
  #8
Medlem
maceruss avatar
Jag undrar vad vi gör här. Jag vet inte men vi har tid och energi. Det betyder att vi kan skriva saker. Borde vi inte skriva något på flashback?

Staten borde beordra oss att skriva en redigt lång tråd, kanske som handlar om en älg eller något. Kanske en dikt om en enormt stor dalahäst eller något. Känns lite segt som det är att hålla på att bygga saker.
__________________
Senast redigerad av macerus 2015-06-20 kl. 11:01.
Citera
2015-06-20, 16:16
  #9
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
En "universums dödsklocka". Alltså något sånt här.
Varför skulle vi göra någonting sådant? Det är ju deprimerande.
Citera
2015-06-20, 16:36
  #10
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
Staten borde beordra oss att bygga en jättesak, kanske en älg eller något.
Det byggs redan en älg på cirka 50 meter i Arvidsjaur kommun.
Citera
2015-06-20, 17:34
  #11
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
Staten borde beordra oss att bygga en jättesak, kanske en älg eller något. Kanske en jäätte dalahäst eller något. Känns lite segt som det är.
Varför skulle staten vara tvungen att beordra oss för att göra saker, när vi helt enkelt kan sätta igång att göra saker när vi själva vill, var vi vill och hur vi vill?

Jag skulle vilja bygga något, form odefinierad, som var extremt hållbart och som man därför kan använda till praktiska saker också istället för något som bara ser fint ut. Tänk som en jättestor byggnad folk kan bo i, där det går att odla mat, ha rinnande vatten i och som inte går att bomba sönder. Det får dock gärna se ut som valfritt fint monument så man kan sneaka runt där inne utan att någon kan misstänka att man bor där.
Citera
2015-06-20, 19:15
  #12
Medlem
maceruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Varför skulle staten vara tvungen att beordra oss för att göra saker, när vi helt enkelt kan sätta igång att göra saker när vi själva vill, var vi vill och hur vi vill?
Vad är skillnaden egentligen -- i relation till frihet? Du nämner ju ordet "vill" så himla mycket.

På ett sätt så är trådskaparens ståndpunkt och speciellt justifieringen för ståndpunkten idiotisk, men varför den är det har inget att göra med vad vi "vill göra".

På ett annat plan så skulle jag föredra om hela samhället sket i allting och bara började bygga en gigantisk anka. Ännu bättre om hela mänskligheten släppte taget om allting, började spendera alla resurser tillgängliga för att bygga en överdrivet monstruös, astronomisk, kolossal anka för att sedan dö ut allihopa p.g.a. resursbrist. Det skulle lösa den mystiska filosofiska frågan om livets mening: Ankbygge. Det kanske är anledningen till varför "Gud" har placerat oss på jorden i första hand. Bygga en anka för att vi sedan ska dö ut. Gud kanske helt enkelt hatar oss och gillar ankor.

Ankjäveln frigjord skulle säkert bli stolt.

Visste ni förresten att ankor skiter, knullar och pissar ur samma hål? Vidriga djur. Undra om det finns många ankor med wet- och scatfetish. Det skulle fan vara logiskt ur ett evolutionärt perspektiv.
__________________
Senast redigerad av macerus 2015-06-20 kl. 20:14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback