Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 20:31
  #1
Medlem
Luftgevars avatar
Hej!

Var inne på ett forum som leakar diverse hacking program, och så laddade jag ner en Adfly Bot Clicker efter att noga studerat kommentarer som har ''Vouch'' och sagt att det funkar.

Så när jag laddade ner det sa Google Chrome att filen är skadlig för datorn, men den har sagt det förut också så jag sket i det och tryckte på Tillåt endå. När jag sen skulle öppna filen så fick datorn bluescreen direkt och jag blev skraj och stängde av datorn för att hyperventilera och förstå situationen.

Startade nu efter en timme sen det hände och gjorde en virus scan med Malwarebytes Anti Malware, som inte hittade något skadligt alls. Kan man verkligen lita på att det är fritt eller kan det vara någon keylogger eller annat som fortfarande är gömt??
Citera
2015-06-19, 20:55
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej!

Var inne på ett forum som leakar diverse hacking program, och så laddade jag ner en Adfly Bot Clicker efter att noga studerat kommentarer som har ''Vouch'' och sagt att det funkar.

Så när jag laddade ner det sa Google Chrome att filen är skadlig för datorn, men den har sagt det förut också så jag sket i det och tryckte på Tillåt endå. När jag sen skulle öppna filen så fick datorn bluescreen direkt och jag blev skraj och stängde av datorn för att hyperventilera och förstå situationen.

Startade nu efter en timme sen det hände och gjorde en virus scan med Malwarebytes Anti Malware, som inte hittade något skadligt alls. Kan man verkligen lita på att det är fritt eller kan det vara någon keylogger eller annat som fortfarande är gömt??


Allt är väl möjligt så kör de skannrar som finns på länkarna # 1-4 i detta inlägg - (FB) IE öppnar sig själv och spelar upp reklam - i felsäk.läge - eller backa tillbaka datorn .

Vad har du för skydd på datorn ?
Citera
2015-06-19, 21:44
  #3
Medlem
hasenfrasens avatar
Enklast är väl att rulla tillbaks ett snapshot på din virtuella maskin - för du har väl inte så mycket överskottstid att du meckar med okänt direkt i din fysiska dator?
Citera
2015-06-20, 09:47
  #4
Medlem
Luftgevars avatar
Får väl göra rollback då, fan vad jobbigt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback