Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 12:54
  #1
Medlem
Hej,
Jag har kikat på några olika bluetooth-högtalare det senaste, men har svårt att bestämma mig för vilken jag ska köpa. De som det står mellan är:

*Harman Kardon Go+ Play Wireless
*Harman Kardon Onyx Studio
*Loewe Speaker 2go
*Marshall Headphones Stanmore

Någon som har erfarenhet (bra eller dålig)av dessa högtalare och vill yttra sig om huruvida det är ett bra köp eller inte? Några jämförelser mellan högtalarnas ljudkvalité osv.? Vilken är bäst? Vilken bör jag köpa? Snälla, jag behöver hjälp med att bestämma mig!

Om ni har något förslag på någon högtalare som ni anser är bättre (i ungefär samma prisklass) så är det mycket välkommet.

// A
__________________
Senast redigerad av AstridMa 2015-06-19 kl. 13:48.
Citera
2015-06-19, 14:28
  #2
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstridMa
Hej,
Jag har kikat på några olika bluetooth-högtalare det senaste, men har svårt att bestämma mig för vilken jag ska köpa. De som det står mellan är:

*Harman Kardon Go+ Play Wireless
*Harman Kardon Onyx Studio
*Loewe Speaker 2go
*Marshall Headphones Stanmore

Någon som har erfarenhet (bra eller dålig)av dessa högtalare och vill yttra sig om huruvida det är ett bra köp eller inte? Några jämförelser mellan högtalarnas ljudkvalité osv.? Vilken är bäst? Vilken bör jag köpa? Snälla, jag behöver hjälp med att bestämma mig!

Om ni har något förslag på någon högtalare som ni anser är bättre (i ungefär samma prisklass) så är det mycket välkommet.

// A


Jag skulle säga "Harman Kardon Onyx Studio". Den har ett bra ljud.

Jag har inte lyssnat på Loewe dock.
Citera
2015-06-19, 14:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag skulle säga "Harman Kardon Onyx Studio". Den har ett bra ljud.

Jag har inte lyssnat på Loewe dock.

Tack så mycket för svaret? Får man fråga varför du tycker att Onyx är bättre än de övriga?
__________________
Senast redigerad av AstridMa 2015-06-19 kl. 15:03.
Citera
2015-06-19, 14:58
  #4
Medlem
Någon mer som har någon åsikt?
__________________
Senast redigerad av AstridMa 2015-06-19 kl. 15:02.
Citera
2015-06-20, 15:18
  #5
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstridMa
Tack så mycket för svaret? Får man fråga varför du tycker att Onyx är bättre än de övriga?

Främst ljudet. Sen tycker jag att den var smidig och skön pump i förhållande till ljudkvaliteten.
Citera
2015-06-22, 13:55
  #6
Medlem
Marshall Stanmore tycker jag låter helt okej och du kan hitta dom i drivor på Blocket efter att Telia körde en drive där man fick med en sådan billigt.

Skall du däremot ha bra ljud så skulle jag personligen rikta in mig på en separat förstärkare samt två vettiga högtalare till!
Citera
2015-07-10, 23:44
  #7
Medlem
Kan tipsa om en högtalare jag köpte idag, en Philips bt7500. Riktigt kraftfull och bra ljud. Vi pratar hifi ljud och ingen burkighet. Priset låg på runt 1500kr. Känner lite att Marshall spelar på namn och utseende, ge Philips en chans.
Citera
2016-08-02, 10:57
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Kan tipsa om en högtalare jag köpte idag, en Philips bt7500. Riktigt kraftfull och bra ljud. Vi pratar hifi ljud och ingen burkighet. Priset låg på runt 1500kr. Känner lite att Marshall spelar på namn och utseende, ge Philips en chans.
Tror oxå mkt på Ph-lips då
allt jag hanl av dem vrt bra kvalla---kasettband,freestyle, 2 st tv samt rakapp. När det gäll

blueth-högt kör jag med lågpr-märket "andersson" sen nägra år, mkt nöjd av med 2 nätansl högt
för 1200:- till datorn hemma. Har igt intr alls att bära runt på batteri-drivna högt till mobilen !
Citera
2016-09-09, 15:49
  #9
Medlem
Känns litr tjatigt då jag rekommenderade dessa i en annan tråd, men jag är supernöjd. http://www.ljudochbild.se/test/5-tra...-pro-addon-t12
Citera
2017-04-22, 23:27
  #10
Medlem
AlfaRomeo159s avatar
Hej,

Är det någon kunnig som kan tipsa om en bra, portabel högtalare? Prissklass 1500-3500kr. Bluetooth anslutning och även USB helst. Jag kan ingenting om sånt här så skulle behöva hjälp. "Bose SoundLink III Bluetooth Högtalare", denna verkar ju trevlig, men har egentligen ingen aning. Någon som kan ge tips?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback