Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-06-23, 12:50
  #25
Medlem
Bo ska enligt uppgift vara Ar*z S*bokroh.
*=a

Nu ser vi till att få fram namnet på GM också!
Citera
2015-06-23, 19:16
  #26
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Bo ska enligt uppgift vara Ar*z S*bokroh.
*=a

Nu ser vi till att få fram namnet på GM också!

Där har vi ju våran kulturberikare! Dom var ju enligt uppgift "kompisar" och då blev jag lite förvirrad över hur någon sticker kniven i en "kompis"? Men då har vi ju svaret.
Citera
2015-06-27, 09:04
  #27
Medlem
ruben.crocs avatar
Ingen som hört vem GM är?
PM om ni inte vill skriva ut namnet.
Citera
2015-06-30, 22:26
  #28
Medlem
Ingen som hört nåt nytt om detta.. ...??
Citera
2016-05-09, 21:37
  #29
Medlem
Har gjort lite research om knivdådet och kan konstatera att polisutredningen är slutförd och redovisad för Åklagarmyndigheten.
Vad jag vet har det ännu inte inkommit något åtal till tingsrätten men teoretiskt skulle det kunna komma när som helst nu. Brottsrubriceringen när den misstänkte satt häktad var grov misshandel, tydligen är det vanligt att mordförsök rubriceras om under utredningens gång.
Det namn på brottsoffret som någon skrivit här stämmer väldigt bra överens med uppgifterna i dagboksbladet. Den misstänkte gärningsmannen är straffad för några mindre allvarliga brott sedan tidigare.
Har ingen uppfattning om motiv till knivskärningen, men har faktiskt skrivit en artikel om fallet och även det andra knivdådet på samma torg en månad senare.
Artikeln finns publicerad på webbadressen jag nämner i slutet av inlägget här, som ni ombeds besöka för mer information. Har bland annat angett målnummer ifall ni vill undersöka det ena fallet på egen hand.

http://crimecentral.se/2016/05/09/an...sommaren-2015/
Citera
2016-05-10, 01:41
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterCrimecentral
Har gjort lite research om knivdådet och kan konstatera att polisutredningen är slutförd och redovisad för Åklagarmyndigheten.
Vad jag vet har det ännu inte inkommit något åtal till tingsrätten men teoretiskt skulle det kunna komma när som helst nu. Brottsrubriceringen när den misstänkte satt häktad var grov misshandel, tydligen är det vanligt att mordförsök rubriceras om under utredningens gång.
Det namn på brottsoffret som någon skrivit här stämmer väldigt bra överens med uppgifterna i dagboksbladet. Den misstänkte gärningsmannen är straffad för några mindre allvarliga brott sedan tidigare.
Har ingen uppfattning om motiv till knivskärningen, men har faktiskt skrivit en artikel om fallet och även det andra knivdådet på samma torg en månad senare.
Artikeln finns publicerad på webbadressen jag nämner i slutet av inlägget här, som ni ombeds besöka för mer information. Har bland annat angett målnummer ifall ni vill undersöka det ena fallet på egen hand.

http://crimecentral.se/2016/05/09/an...sommaren-2015/

Tack PeterCrimecentral! Blir att göra en beställning på målnumret. Om det inte är någon som hunnit beställa redan och kan lägga upp?
Citera
2016-10-27, 22:12
  #31
Medlem
Dags för en uppdatering.

Domen i målet föll förra veckan, 21-åringen dömdes till fängelse i åtta månader. Även offret som knivhöggs var åtalad för misshandel men han hävdade nödvärn och blev friad.

Jag kan inte se att lokaltidningen Norran har skrivit något om åtalet eller domen, har jag gått och blivit blind i någon mån? Varför har man försummat att skriva om ett så förhållandevis allvarligt brott?
Citera
2016-10-27, 23:27
  #32
Medlem
Västerbottensnytt eller nån av Umeåtidningarna hann kanske före?

Annars brukar ju Norran va halvkassa med uppföljningar. Inte sällan det blir som mest en liten notis, om ens det, i papperstidningen om åtal och dom...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback