Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-06-19, 19:40
  #25
Medlem
tigerrakets avatar
Du kan ju fortfarande råna apoteket på simpla varor. Men de använder ju som andra cashbox och kreditkort. Så några pengar är det heller inte tal om.

Hade du varit med för 10 år sedan så hade du kanske lyckats, nu för tiden ställer polis, länsstyrelse och liknande större krav på hur man förvarar saker och ting. Facket ser också att man gör arbetssituationen säkrare för deras anslutna apotekare.
Citera
2015-06-19, 23:01
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Okej... ja vi får se om jag lägger ner hela idén eller kommer på nåt smartare sätt. För jag ska råna ett apotek, så är det bara.
Någon som har nå smarta tips?
Vore det inte bara smartare att ge skolan en chans till?
Citera
2015-06-20, 15:52
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Vore det inte bara smartare att ge skolan en chans till?

Lägg av. Det ligger minst lika mkt spänningen i att göra det som att lyckas. Planera osv. På något sätt måste det gå genomföra utan att åka fast
Citera
2015-06-20, 16:18
  #28
Avstängd
limE86s avatar
Jag kom att tänka på en sak. Jag vet inte om du fick idén därifrån men på Efterlyst på TV3 om det var för två år sedan så var det en svart kille som gjorde nästan exakt likadant som du har tänkt göra och han fick med sig en hel del mediciner. Flydde senare på cykel eller om det var moped.
Om han åkte fast senare vet jag inte
Citera
2015-06-20, 16:20
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Lägg av. Det ligger minst lika mkt spänningen i att göra det som att lyckas. Planera osv. På något sätt måste det gå genomföra utan att åka fast
Klart det går. Det perfekta brottet kan inte polisen lösa. Men du har inte kunskapen till att begå det brottet.
Citera
2015-06-20, 17:24
  #30
Medlem
om du nu är så *censur* i huvudet att du tänker råna något eller någon så kan du väl iaf föröka se till att det finns så lite potentiella offer för händelsen.
skulle jag råna ett apotek så skulle jag för det första vara nykter, sen skulle jag stå och vänta på att den första i personalen kom dit innan öppning (den personen borde rimligtvis ha tillräckligt ansvar att ha tillstånd till att öppna upp skåp) mindre vittnen och färre folk som kan traumatiseras om du slår till innan dom öppnat.

men smartare är nog att låta bli, ta ett jobb och köp vad du vill på nätet.
personligen håller jag på att du åker dit men misströsta inte då det är ganska så roligt på kåken :P
__________________
Senast redigerad av mickell 2015-06-20 kl. 17:27. Anledning: glömde ett ord
Citera
2015-06-22, 16:42
  #31
Avstängd
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
om du nu är så *censur* i huvudet att du tänker råna något eller någon så kan du väl iaf föröka se till att det finns så lite potentiella offer för händelsen.
skulle jag råna ett apotek så skulle jag för det första vara nykter, sen skulle jag stå och vänta på att den första i personalen kom dit innan öppning (den personen borde rimligtvis ha tillräckligt ansvar att ha tillstånd till att öppna upp skåp) mindre vittnen och färre folk som kan traumatiseras om du slår till innan dom öppnat.

men smartare är nog att låta bli, ta ett jobb och köp vad du vill på nätet.
personligen håller jag på att du åker dit men misströsta inte då det är ganska så roligt på kåken :P

Sant, men jag tror ändå av någon anledning på Torpets idé. Tycker det är en ganska smart lösning, om man har nerver för det
Citera
2015-06-23, 10:47
  #32
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Jag har ett tag nu suttit och planerat att råna ett apotek på ett lite anorlunda sett.
Jag ska ha träningskläder på mig (som jag såklart ska bränna upp sen) mössa, någon form av halsduk eller liknande som täcker större delen av mitt ansikte.
Ta en kölapp för recept, sätta mig ner och vänta på min tur. När det blir min tur går jag fram till kassan så lägger jag fram ett dataskrivet Afyra papper där det står t ex;
Detta är ett rån
Fyll en kassa med
Morfin
Oxykontin
Buprenorfin
Xanor
Stesolid
Tramadol

Tänk inte ens tanken på att trycka på överfalslarmet för då skjuter jag dig och din kolega


Sedan går jag lungt ut och försvinner på cykel.
Jag kommer att välja ett apotek som det tar minst 15min för polisen att hinna dit.

Vad tror ni och vad tycker ni?

Det är en riktigt dum ide. Detta är varför: 1. ha bil om du ska råna. 2. Snabbt in snabbt ut är som tricket för att klara av ett rån.
Så slit up en pistol få alla att lägga sig ner och flytta receptionisterna från sina kassor. Sen tar du vad du vill ha och glider iväg SNABBT som fan.
Citera
2015-06-23, 11:16
  #33
Medlem
Du måste ha tag i den som har nyckeln till kassaskåpet vilket kommer att vara struligt och ta tid. Vanliga Apotek har knappt några tunga opiater i lager annat än möjligen några små-packet.
Ingen bra ide.
Citera
2015-07-01, 15:20
  #34
Medlem
hur tror ni det gick snubben? sitter han häktad vid det här laget och funderar på sina misstag?
nån som hört några nyheter om apoteksrån?
Citera
2015-08-14, 11:54
  #35
Medlem
champagne-showerss avatar
http://www.dt.se/dalarna/borlange/po...potekstjuvarna

Han kanske böt metod och lyckades 😂
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback