Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-19, 20:29
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero414
Det skulle nog göra susen, sen tror jag inte riktigt du kommer sova så länge som 9 timmar. Däremot ett par timmar utan problem. Sen kan du alltid ha en extra Xanor att ta när du vaknar om du känner oro för flygningen.


Flunisar kanske är ett bättre alternativ, alternativt stesolid? I kombination med stilnoct då. Vill helst bara sova bort merparten av resan.. Och jag vill INTE känna mig fucked flera dagar efter jag landat.. Men det kanske man inte gör på någon benso?
Citera
2017-12-23, 22:48
  #98
Medlem
storpungens avatar
Vid behov, utan tolerans: Stesolid 10-20 mg. Börjar normalt verka snabbt efter en halvtimme/timme och är muskelrelaxerande och ångestdämpande. Effekten sitter i ett bra tag också. Så blir plötsligt dom snorkiga flygvärdinnorna "trevligare" att titta på också.

Eller om man känner en sjuksköterska: 10 mg Stesolid intramuskulärt och en tablett 10 mg Stesolid. "Äsch, planet håller på och faller i en djuuuup luftgrop så allt åker upp i taket, men det struntar jag i"...
__________________
Senast redigerad av storpungen 2017-12-23 kl. 22:54.
Citera
2017-12-24, 00:22
  #99
Avstängd
KringExs avatar
Midazolam Intravenöst
Citera
2017-12-24, 18:01
  #100
Medlem
20mg stesolid
Citera
2018-01-15, 04:06
  #101
Medlem
Intressesmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Varför så många som blandar med alkohol? Bara dumt ku, särskilt om man inte har tolerans.

Har inte flygit på flera år. Hatar att flyga, är inte rädd för att nåt ska hända men det är en ovan situation för mig=får ångest. Om jag någonsin ska flyga igen (vilket jag vill då jag inte gillar Sveriges klimat) blir det nog rivotril eller ksalol. Har stesolid på lägsta dos utskrivet men det skulle inte räcka tror jag.

Men skulle inte rekomendera att blanda med alkohol. Första gången jag blandade en typ 5mg oxascand med öl slutade det i blackout och kaos. Skulle inte vilja uppleva det på ett flygplan. Idag med tolerans skulle jag dock inte ens känna av en sån liten dos. Men som nybörjare behöver man inte slänga i sig massa stark benso med alkohol, räcker med nån enstaka oxascand då ju.

Inga problem qttt blanda. Doch stilnoct och alkohol. det kan slå lite slints en smycket alkohol brukar jag inte få resor, somnar mest
Citera
2018-01-19, 08:55
  #102
Medlem
peta två Xanor 90 minuter innan flighten (1mg)... gå genom tullen.
Gå till baren och beställ en öl.
Sen ör du redo att flyga.
Sen kan du fylla på med en öl på flyget. Efter fyra timmar kan du fylla på med en tablett till.
Om du känner dej nojjig.

Fungerar varje gång.

Bra om du inte har en hyrbil
som väntar direkt efter
för du kommer vara skönt
flöddrig 🔆
Citera
2019-11-14, 15:10
  #103
Medlem
Oxascand, flygrädd!!!

Hej.
Mitt första inlägg!
Jag har fått en mindre hjärtinfarkt och en massa mediciner. Fått rådet att undvika alkohol vilket är min go to drog mot min paniska flygrädsla. 50cl whisky innan och drinkar och öl ombord räddar mig.
Nu "måste" jag undvika alkohol pga mediciner och min hälsa. Ska flyga till Thailand i morgon.
Fick oxascand 5mg utskrivet mot rädslan, en tablett morgon middag och kväll.
Min fråga är om det är en lämplig dos för att bli "iskall"?
Vi pratar om panisk kallsvettig "släpputmigrädsla"
Någon med erfarenhet av liknande problem eller med doseringstips/råd, gör/gör inte typ?
Har egentligen ingen erfarenhet av benso mer än thailändsk valium och alkohol (slutade med att jag vaknade upp på hotellet med en arg fru för att jag tydligen inte fått boarda (megalucka))
Jag är 54år 187cm/117kg.
Jo jag vet att droger tar olika...
__________________
Senast redigerad av Zingo65 2019-11-14 kl. 15:12. Anledning: Tillägg
Citera
2019-11-14, 15:20
  #104
Medlem
5 mg oxascand är ingenting
Drick istället
Citera
2019-11-14, 15:33
  #105
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
5 mg oxascand är ingenting
Drick istället

Har du ens läst trådstarten? TS får inte dricka på grund av hälsan och mediciner.
Citera
2019-11-14, 15:40
  #106
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo65
Hej.
Mitt första inlägg!
Jag har fått en mindre hjärtinfarkt och en massa mediciner. Fått rådet att undvika alkohol vilket är min go to drog mot min paniska flygrädsla. 50cl whisky innan och drinkar och öl ombord räddar mig.
Nu "måste" jag undvika alkohol pga mediciner och min hälsa. Ska flyga till Thailand i morgon.
Fick oxascand 5mg utskrivet mot rädslan, en tablett morgon middag och kväll.
Min fråga är om det är en lämplig dos för att bli "iskall"?
Vi pratar om panisk kallsvettig "släpputmigrädsla"
Någon med erfarenhet av liknande problem eller med doseringstips/råd, gör/gör inte typ?
Har egentligen ingen erfarenhet av benso mer än thailändsk valium och alkohol (slutade med att jag vaknade upp på hotellet med en arg fru för att jag tydligen inte fått boarda (megalucka))
Jag är 54år 187cm/117kg.
Jo jag vet att droger tar olika...

gör nåt åt flygrädslan istället. har otat i vad det beror på .. biter logik och fakta inte på dig ?!?
Citera
2019-11-14, 15:47
  #107
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo65
Hej.
Mitt första inlägg!
Jag har fått en mindre hjärtinfarkt och en massa mediciner. Fått rådet att undvika alkohol vilket är min go to drog mot min paniska flygrädsla. 50cl whisky innan och drinkar och öl ombord räddar mig.
Nu "måste" jag undvika alkohol pga mediciner och min hälsa. Ska flyga till Thailand i morgon.
Fick oxascand 5mg utskrivet mot rädslan, en tablett morgon middag och kväll.
Min fråga är om det är en lämplig dos för att bli "iskall"?
Vi pratar om panisk kallsvettig "släpputmigrädsla"
Någon med erfarenhet av liknande problem eller med doseringstips/råd, gör/gör inte typ?
Har egentligen ingen erfarenhet av benso mer än thailändsk valium och alkohol (slutade med att jag vaknade upp på hotellet med en arg fru för att jag tydligen inte fått boarda (megalucka))
Jag är 54år 187cm/117kg.
Jo jag vet att droger tar olika...

Det bör få dig lugn och säkert sömnig om du inte är van vid sån medicin, det kommer att gå bra!
Citera
2019-11-14, 15:51
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
gör nåt åt flygrädslan istället. har otat i vad det beror på .. biter logik och fakta inte på dig ?!?

Typiskt fb-svar. 🙂
Jag tackar dig för din tid, du kan kanske ge tips och råd om hur jag ska hantera det? Istället för att att som jag uppfattar det vara lite spydig 🙂
Typ gå till psykolog och KBT:a? "Jag är inte rädd, jag kan flyga"
Kom gärna med vettiga förslag, för jag är verkligen en liten mes när det kommer till att bli instängd i en plåtburk av aluminium.

Jag har inte fått direkta order om att jag inte ska dricka pga av medicinerna utan av hälsoskäl ska jag tillägga. Och jag har fått en varning från mitt hjärta att jag bör lägga om livsstil 🙂❤
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback