Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-25, 00:51
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
iofs inte benso men 2-3 stlinoct och ett par starköl.

se till att han vänner till hands bara, senast blev d 4 timmars minnelucka och försökte seriöst gå ut genom fönstret när planet landat.

visade också min vänner som satt nära skolan jag gick på och sa att vi vi var helt sjuka och jagade upp "dem" i ett träd, på den elfte dagen så skonade jag dom.

höll verkligen låda om man säger så.

Hade tydligen sagt att jag sög av vakten flör att komma in.

minnet försvann efter ca 30 minuters flygning och återkom på "välkomstmötet"

som tur är var det bara en kärna på 17 kamrater man kan lita på med på denna arbetsrelaterade resa.

Ett under att jag kom in i landet.

givetvis var tanken att sova men ni vet hur det är
LOL! fick den utskriven när jag hade sömnproblem, fick det på fredagen, vaknade upp söndag kväll o då hade jag ätit upp alla som ja fått, jag mindes ingenting lol, totalt livsfarligt
Citera
2017-08-25, 01:04
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Varför så många som blandar med alkohol? Bara dumt ku, särskilt om man inte har tolerans.

Har inte flygit på flera år. Hatar att flyga, är inte rädd för att nåt ska hända men det är en ovan situation för mig=får ångest. Om jag någonsin ska flyga igen (vilket jag vill då jag inte gillar Sveriges klimat) blir det nog rivotril eller ksalol. Har stesolid på lägsta dos utskrivet men det skulle inte räcka tror jag.

Men skulle inte rekomendera att blanda med alkohol. Första gången jag blandade en typ 5mg oxascand med öl slutade det i blackout och kaos. Skulle inte vilja uppleva det på ett flygplan. Idag med tolerans skulle jag dock inte ens känna av en sån liten dos. Men som nybörjare behöver man inte slänga i sig massa stark benso med alkohol, räcker med nån enstaka oxascand då ju.

5 oxascand med lite öl o du fick blackout? shit...när jag flög tog ja ju 30 mg o 2 starköl, ´typ bara en halvtimmes minneslucka.
Citera
2017-08-25, 16:44
  #75
Medlem
Jag hade nog tagit diazepam och mirtazapin på det, vilket hade gjort att jag somnat ca. 40 min efter intag och sovit de närmsta 7-8 timmarna och hade kunnat sova i ett par timmar till om jag återdoserade då jag vaknade igen. Mirtazapin är ju egentligen ingen sömntablett men få tabletter sänker en som den givet att man inte tar den ofta, skönt och djupt sover man också. Jag tycker dock det är roligt att flyga och vill ogärna missa en sekund, om det inte är någon jävla långflygning då. Just start och landning tycker jag är roligast även om jag kan få ont i öronen då planet lyfter på samma sätt som när jag dyker djupt under vatten.
Citera
2017-08-25, 17:27
  #76
Medlem
flaskborstes avatar
Kanske inte helt bra att vara stukad på benso eller alkohol då man flyger SKULLE något hända så kan man behöva sina sinnen i en kris situation där det kan gälla sekunder.. Oftast är det start/landning som kan vara obehagligt men det går att komma över. Annars är det väl massiv turbulens som kan ställa till det under en långflygning..oftast klarar piloterna att flyga runt denna typ av områden..
Citera
2017-08-31, 00:10
  #77
Medlem
squamigeras avatar
alprazolam lär väl dom flesta sagt... jag tycker också det är den bästa för all ångest men ska jag flyga får jag fan ta mig några stora starka också så det blir lite boost. Lagom e bäst har man ju ändå lärt sig med alla tabbar man gjort efter alla år på pix dock blir det sociala med flygvärdinnorna alltid lite roligare än att man sitter som en stel jävla pinne och undrar om turbulensen bara va en luftficka eller några träd som vi precis råka snudda i väntan på krasch.
__________________
Senast redigerad av squamigera 2017-08-31 kl. 00:13.
Citera
2017-08-31, 00:49
  #78
Avstängd
Skulle också säga Alprazolam. En Xanor/Ksalol 1mg räcker gott och väl för att få bort flygskräcken.
Citera
2017-08-31, 04:34
  #79
Medlem
Silverstakes avatar
1 mg alprazolam per 4h resa brukade jag köra.
Citera
2017-08-31, 08:38
  #80
Medlem
squamigeras avatar
kör ca 3 mg och någon öl då helst... Men jag äter ju stess dagligen så kanske lite därför
Citera
2017-09-15, 13:23
  #81
Medlem
paralisants avatar
Jag skulle kombinera en kortidsverkande för insomingen typ Stilnoct och sen även slänga i mig en långtidsverkande benso, typ diazepam eller klonazepam. 30-40 mg diazepam eller minst 6 mg klonazepam. Då bör du sova igenom större delen av resan. Om du inte vill sova så släng i dig 10-talet stilnoct så kan du alltid garva dig igenom flygresan
Citera
2017-09-20, 18:47
  #82
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Personer utan tolerans skall definitivt inte blanda alkohol och benso för flygskräck. En person utan tolerans räcker med ca 1mg så håller du dig lugn, effekten går ju av efter ca 4-5h så är flygningen längre så får du ju slänga i dig en till efter 3-4h. Har du i fråga helt fobi mot att flyga så spelar det ingen roll hur mycket du tar, då kanske du istället ska gå i terapi..
Citera
2017-09-20, 21:22
  #83
Avstängd
Xanor är den medicinen som fungerar bäst mot rädsla
Citera
2017-09-29, 17:03
  #84
Medlem
Glock31s avatar
Säkert sagt innan men . .

The KING is : 2mg Xanor + 2-4mg Iktrovil . . . . . . . . . . . .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback