Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-15, 19:57
  #289
Medlem
Spännande trupp till träningsmatcherna! När det vankas EM i sommar ser jag gärna följande spelare:

Målvakter
Försvarare

Mittfältare

Anfallare

Reserver
Citera
2017-03-24, 16:54
  #290
Medlem
(Lite återkoppling till mitt förra inlägg)

Förutsatt att samtliga spelare är tillgängliga till EM känns de här platserna just nu osäkrast i truppen.

Vem tar den sista målvaktsplatsen?
Cajtoft och Erlandsson känns givna, men vem av Dahlberg och Linnér kommer med? Det här lägret och våren av Allsvenskan kommer bli avgörande.

Vilka förvarare kommer med?
De åtta spelarna jag tog med i min trupp känns ganska självklara (möjligen att Joakim Nilsson går före Dagerstål), men det finns ett frågetecken och det gäller Linus Wahlqvist. Om Håkan ser honom mittback kan det öppna upp Ssewankambo eller Joel Andersson i truppen, men då måste kanske Dagerstål offras. Den sista vänsterbacksplatsen är också lite oklar. Jag tog med Lundqvist som mittfältare, men om Håkan vill ha en mer naturlig ytter istället måste han eller Konate offras.

Vilka mittfältare?
På mittfältet är konkurrens hårdast. Om Håkan ser Tibbling som en yttermittfälare kan det öppna upp för Samuel Gustafson i truppen. Den sista ytterplatsen gav jag till Joel Asoro, men då han inte spelar någon a-lagsfotboll är det inte omöjligt att David Moberg Karlsson tar platsen. Niclas Eliasson, Ferhad Ayaz och Kristoffer Peterson är också alternativ.

I anfallet känns Strandberg, Engvall, Cibicki och Isak hyfsat givna.
Citera
2017-03-28, 20:53
  #291
Medlem
Även U19 kvalade precis in till sommarens EM genom att slå Italien samtidigt som Belgien torskade mot Irland.
Citera
2017-03-28, 22:07
  #292
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Även U19 kvalade precis in till sommarens EM genom att slå Italien samtidigt som Belgien torskade mot Irland.

blir väl utan Isak som lär spela u21?
Citera
2017-03-28, 22:42
  #293
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Även U19 kvalade precis in till sommarens EM genom att slå Italien samtidigt som Belgien torskade mot Irland.

Japp. Kändes smått omöjligt på förhand, men det löste sig. Sverige vinner alltså kvalgrupp med bl.a. Italien och Belgien. Första gången Sverige tar sig till turneringen. Riktigt kul!
Citera
2017-03-28, 22:46
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
blir väl utan Isak som lär spela u21?

Strandberg, Cibicki, Engvall, Larsson, Isak, Asoro.. Vi kan nog utgå ifrån att åtminstone en av Isak eller Asoro kommer dyka upp i U19. U19 har också Haksabanovic m.fl. så det blir nog bra för båda lagen.
__________________
Senast redigerad av frankkk 2017-03-28 kl. 22:49.
Citera
2017-04-09, 23:18
  #295
Medlem
Kristoffer Peterson är riktigt het i Holland. Har inte varit med i U21 på nästan två år, men borde väl ändå gå före både Joel Asoro (som ska spela U19-EM?) och David Moberg Karlsson?
Citera
2017-04-09, 23:30
  #296
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Kristoffer Peterson är riktigt het i Holland. Har inte varit med i U21 på nästan två år, men borde väl ändå gå före både Joel Asoro (som ska spela U19-EM?) och David Moberg Karlsson?

Asoro är anfallare och borde vara given, det finns ingen som kan matcha han i snabbhet och teknik. Han borde däremot ligga före Jordan L. Även Haksabanovich borde bli med om formen håller i sig.
Citera
2017-04-10, 13:31
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Asoro är anfallare och borde vara given, det finns ingen som kan matcha han i snabbhet och teknik. Han borde däremot ligga före Jordan L. Även Haksabanovich borde bli med om formen håller i sig.

Det jobbiga med vad jag sett av Asoro är att han verkar inte så stark i det fysiska än och har ett kort temperament.

Är det något som blivit bättre?
Citera
2017-04-10, 16:00
  #298
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Det jobbiga med vad jag sett av Asoro är att han verkar inte så stark i det fysiska än och har ett kort temperament.

Är det något som blivit bättre?

Jag känner inte igen den beskrivningen av Asoro. Han har en spelstil som gör att han inte behöver vara speciellt stark.
Citera
2017-04-10, 16:19
  #299
Medlem
mishimas avatar
Jag tror Håkan Eriksson gör som han gjorde inför 2015. Han kommer inte att ändra så mycket i truppen från de sista kvalmatcherna till mästerskapet. Det blir med något fåtal nästan exakt samma manskap.
Citera
2017-04-10, 19:27
  #300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Asoro är anfallare och borde vara given, det finns ingen som kan matcha han i snabbhet och teknik. Han borde däremot ligga före Jordan L. Även Haksabanovich borde bli med om formen håller i sig.
Håkan har använt Asoro som ytter i U21. Om Engvalls skada inte är för allvarlig så känns han, Strandberg, Isak och Cibicki ganska givna som anfallare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback