Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-17, 11:54
  #1
Medlem
Tja, haft min dator i runt 1-1,5 år och nu när man kommit hem från Dreamhack så har allt börjat lagga.
Det fungerade bra i Dreamhack, men nu ligger jag på runt 7-15 fps på allt förutom Hearthstone.
Men CS, WoW, Dota och andra diverse spel laggar konstant. Inget fryslagg, utan lagg hela tiden.

Jag har försökt byta spel till min andra hårddisk utan resultat. Jag gjorde en fabriksåterställning och problemet kvarstår. Temperaturerna ser bra ut. Nu vet jag inte vad jag ska göra!
Något som slagit i på vägen hem? Allt ser bra ut i datorn och jag har rengjort.

Lite specs.
Intel Core i5-4670K CPU@3,40GHz
16GB ram
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 760

Skulle uppskattas väldigt mycket om någon hade några förslag!
Mvh
Citera
2015-06-17, 11:59
  #2
Avstängd
NopeNopes avatar
nätagget kanske sjunger på sista versen?
Citera
2015-06-17, 12:04
  #3
Medlem
Hur ser det ut i windows-loggarna på applikationsdelen, säkerhetsdelen och systemdelen? några errors eller liknande?
Citera
2015-06-17, 12:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope
nätagget kanske sjunger på sista versen?
Måhända, Hur kontrollerar jag det?

Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
Hur ser det ut i windows-loggarna på applikationsdelen, säkerhetsdelen och systemdelen? några errors eller liknande?
Inga errors alls, allt ser ut som förut.
Citera
2015-06-17, 12:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexikanen
Måhända, Hur kontrollerar jag det?


Om jag minns rätt så kan man kika i BIOS så alla värden är som dem ska, ta dock inte mitt ord för det, är lite ringrostig..
Citera
2015-06-17, 12:15
  #6
Medlem
YP4XQs avatar
Ljud eller video drivisarna som spökar säkert.
Citera
2015-06-17, 12:23
  #7
Medlem
PyramidTes avatar
Du kanske skadat någonting vid transport?
Citera
2015-06-17, 13:19
  #8
Medlem
Hade liknande problem för några år sedan, allt grafikkrävande laggade extremt och efter ett tag fick jag bluescreen. Detta berodde på att grafikkortet gått sönder. Testa med att ta bort kortet och endast köra på det inbyggda i processorn. Då kan du konstatera om det är grafikkortet eller något annat som orsakar problemen.
Citera
2015-06-17, 14:15
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taggadkanin
Hade liknande problem för några år sedan, allt grafikkrävande laggade extremt och efter ett tag fick jag bluescreen. Detta berodde på att grafikkortet gått sönder. Testa med att ta bort kortet och endast köra på det inbyggda i processorn. Då kan du konstatera om det är grafikkortet eller något annat som orsakar problemen.

Är likadant utan grafikkortet. Kan det vara processorn måtro?
Citera
2015-06-17, 18:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexikanen
Är likadant utan grafikkortet. Kan det vara processorn måtro?

Det har jag svårt att tänka mig... Men ingenting är omöjligt.
Kontrollera att inte någon kabel hoppat ut under transport. Skulle annars gissa på som någon skrev tidigare att nätaggregatet är problemet..

Men det är svårt att konstatera direkt vad som är fel. Det lättaste hade varit att testa med andra delar och på så sätt se vad som är fel och sedan köpa nytt.. Så fråga en polare om du hade kunnat låna hans nätaggregat och testa om det är felet, annars får du gå vidare till nån annan del och testa den osv..

Men som sagt kontrollera att allt sitter som det ska, att kablar och ram-minnen osv sitter som det ska först och främst.
Citera
2015-06-17, 22:03
  #11
Medlem
annanmedlems avatar
Är fabriksåterställning en ominstallation av Windows?

Hur är risken att man får något skit genom att vara inkopplad på Dreamhack?
Citera
2015-06-18, 06:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Är fabriksåterställning en ominstallation av Windows?

Hur är risken att man får något skit genom att vara inkopplad på Dreamhack?
Har hänt att man lanat hos en polare före och den blivit seg när man kommit hem. Då har det fungerat men fabriksåterställning. Inte denna gången iallafall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback