Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Är det "Fyll i en Anmälan om autogiro och skicka in till oss. Den automatiska dragningen sker först när medgivandet är registrerat hos Bankgirocentralen. Det har skett när din avi/faktura är försedd med texten "Dras via autogiro". Pengarna dras från ditt konto och förs över till Wasa Kredit på förfallodagen. Hos Wasa Kredit sker ingen reducering av aviavgift när du väljer autogiro. Avgiften kvarstår enligt avtalet." som du menar?
De påstår inte att de har samma kostnad, de påstår att gäldenärer skrivit under ett avtal där aviavgift stipuleras och därför kommer de vilja ha avgiften oavsett betalmetod. Kreditbolagen har förmodligen lejonparten av sina inkomster från just avgifter i dagens lågränteläge så lycka till att få bort eller få sänkt den..
*host* se
https://www.wasakredit.se/privat/van...agor/autogiro/ där dom skriver citat "Vår kostnad är densamma även om du har autogiro. Det blir däremot enklare för dig som kund att ha autogiro." slut citat.
Så jo dom påstår att dom har samma kostnad i sin FAQ. Sen att jag skrivit på avtalet då är det standardfras att man ska betala enligt deras villkor så återigen frågar jag.
Har verkligen Wasa Kredit samma kostnad vid autogiro som vid faktura? Portokostnaden försvinner ju liksom kostnader för kuvert och papper som i detta sammanhang antagligen rör sig om 7 - 8:-.
Vad jag reagerar på är att man inte sänker denna avgift vid autogiro med säg 5:- utan envisas med att man har samma kostnader enligt deras FAQ vilket är ren lögn men avtal är avtal och då får dom skicka ut fakturor till mig för är dom ogina så är jag det med!