Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-12-01, 00:34
  #37
Medlem
Elementarts avatar
Verkar ha sålt betydligt sämre än förväntat i Japan, om inte spelet säljer tillräckligt bra så kommer vi säkert inte få se en Shenmue IV.
Citera
2019-12-01, 00:45
  #38
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Verkar ha sålt betydligt sämre än förväntat i Japan, om inte spelet säljer tillräckligt bra så kommer vi säkert inte få se en Shenmue IV.

Kan man jämföra det med Yakuza?
Citera
2019-12-01, 14:51
  #39
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Verkar ha sålt betydligt sämre än förväntat i Japan, om inte spelet säljer tillräckligt bra så kommer vi säkert inte få se en Shenmue IV.
Var det jag var rädd för. Hade tänkt plocka upp ettan och tvåan under black friday men börjat tveka. Trean är ju uppenbarligen inte slutet, och om trean inte säljer bra blir det ens ett till spel? Tycker verkligen spelen ser fantastiska ut själv, men känner mig tveksam om det är värt att investera min tid i något utan ett riktigt slut. Känns som att han med allt som hänt, och hur han pratade om shenmue 3 som ett mirakel borde försökt få till ett riktigt värdigt slut på spelet.

Med det sagt är det tidigt än. Förhoppningsvis säljer spelet mer. Sen är det väl så att dem som stöttat kickstarter inte köper spelet fysiskt utan får spelet som tack för stöttningen? Dem räknas ju inte in där. Å andra sidan kanske det inte är en sån jättestor grupp heller. Vet inte om man kan räkna med samma kickstarter stöttning en andra gång heller.

Får se hur man gör.
Citera
2019-12-23, 15:32
  #40
Medlem
Kongruensbojds avatar
Var nedsatt med 30% på japanska PlayStation Store. Har inte fått tummen ur än. Vill ha lite mera input från er som spelat.
Citera
2020-04-22, 17:58
  #41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Spelet verkar ändå ha sålt ok och man var medvetna om att det var en mer niche titel. Får hoppas det betyder att suzuki får avsluta storyn då. Köpte spelet nyligen för 299. Är lite mer än halvvägs in. Gillar det även om jag förstår en del av kritiken. Spelet är ju enbart för de som spelat de tidigare spelen och uppskattar storyn. För gameplay är ingen höjdare. Ok på sin höjd. Grafik och animationer är stela. En del irritationsmoment och dåliga designval. Tvåan hade ju flera QOL improvements som att fast travel och annat. Skippa dialog. Inget av det kan man göra riktigt på samma sätt i detta. Spelet känns också som mer av ett 299 spel så har man köpt spelet för 599 kan jag förstå att man kanske är besviken. Borde prissatts som ett indiespel. För det är så det känns.

Positivt är storyn. Musiken. Miljöerna. Upplevelsen i sig. Tycker också combat kan vara lite småkul trots lite dålig respons och stela animationer i attackerna. Minigames är ganska skoj även om jag är pissed att jag inte fick high score master trots att jag gjort alla. Och det är väl min största kritik mot spelet. En fruktansvärt tråkig trophy list.

Men allt negativt och positivt i detta spel bleknar helt av Shenua. Detta är den mest bedårande karaktär i ett spel någonsin. Rinoa och Aerith får ursäkta men det är något alldeles speciellt med Shenua. Något magiskt. Hennes röst. Hennes kläder. Hennes personlighet. Från jag först såg henne hoppa ned i strömmen för att rädda en get i tvåan så har jag varit kär.
Citera
2020-04-25, 18:55
  #42
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Klar med spelet igår. Blir 7/10 från mig. Måste dock säga att den största besvikelsen väntade i slutet. Efter den magiska avslutningen i Shenmue 2 som var ett av mina favoritslut genom alla spel jag spelat så var detta ganska trött. Kände inget speciellt över det. Det var bara slut liksom.


Med det sagt är jag glad att shenmue 3 blev av och att jag fick chansen att spela dessa spel. Hoppas såklart vi får se hur Shenhua och Ryos resa slutar men även om det inte blir av så är jag nöjd med spelen, och framförallt att få lära känna Shenhua.
Citera
2020-04-28, 15:56
  #43
Medlem
hortaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Klar med spelet igår. Blir 7/10 från mig. Måste dock säga att den största besvikelsen väntade i slutet. Efter den magiska avslutningen i Shenmue 2 som var ett av mina favoritslut genom alla spel jag spelat så var detta ganska trött. Kände inget speciellt över det. Det var bara slut liksom.


Med det sagt är jag glad att shenmue 3 blev av och att jag fick chansen att spela dessa spel. Hoppas såklart vi får se hur Shenhua och Ryos resa slutar men även om det inte blir av så är jag nöjd med spelen, och framförallt att få lära känna Shenhua.


Vad roligt att du har spelat det. Jag älskade Shenmue 1 och 2 på Dreamcast. Jag fick importera ettan på Japanska av någon anledning. Tror det dröjde innan det släpptes i Europa? Men jag kan ha fel.
Även jag har inte fått tummen ur att spela det än. Jag är rädd att jag har på mig nostalgi-glasögonen, och det inte kommer hålla efter vad jag minns det.

Var det ettan som hade det där roliga arkadläget där man skulle spöa så många som möjligt i ett lagerhus?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback