Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-04-03, 00:21
  #37
Medlem
Jag tror att det handlar om att du utstrålar någon slags känsla. När jag är känslosam på något sätt syns det väldigt tydligt tror jag på mitt ansikte även om jag försöker dölja det. Jag märker då att folk antingen kollar mycket eller kollar inte alls. När jag är helt neutral (som de flesta andra) så brukar folk inte glo så mycket. När man är neutral bryr man sig inte heller på samma sätt.
Citera
2017-06-20, 01:33
  #38
Medlem
Att stirra kan ses som hot/provokation/konfliktsökande, speciellt om personen som upplever sig stirrad lider av vanföreställningar eller paranoia. Därav kommentarer likt "vad fan glor du på etc". Jag tycker dock inte att det är legitimt att "fara ut" och konfrontera en person bara för att den stirrar. Det är inget brott. Men jag kan förstå att det kan upplevas som irriterande och olustigt, speciellt när en främling gör det.

Sen har vi dom som stirrar - oftast blattar - för att utöva makt och överlägsenhet gentemot en annan individ. För att skrämmas. Det är inget annat än ren härskarteknik, och en slags mobbning. Illa illa, används av allt för många idioter därute...
__________________
Senast redigerad av mystic_handyman 2017-06-20 kl. 01:39.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback