Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 14:38
  #1
Medlem
Skogsdjurets avatar
Tänk er att det fanns en magisk källa ute i skogen som vid varje fullmåne vaknade till liv.

Tänk er nu att dricka ur denna källa skulle ge er tillträde till en magisk verklighet, du skulle få tillträde till att uppleva gud, du skulle få uppleva mysterier en vanlig människa bara kan drömma om. Men det finns en hake. Om du dricker ur källan kommer du förvandlas till ett djur och du vet inte om du kan bli människa igen, någonsin...

Vad hade ni gjort? Hade ni druckit ur den magiska källan? Eller hade ni struntat i alltihopa?
Citera
2015-06-16, 14:42
  #2
Medlem
När du skriver "uppleva gud", menar du sexuellt då? I så fall skulle jag betala en vacker summa. Eventuellt tänka mig att förvandlas till något form av fyrfota-djur.
Citera
2015-06-16, 14:48
  #3
Avstängd
FullADHDs avatar
Gud är rasist gud är fascist gud gillar inte svartingar och gud gillar inte fattiga och inte fan gillar han dig, häng gud!

Han verkar otrevlig så jag står över.
Citera
2015-06-16, 15:03
  #4
Medlem
Rodbackens avatar
Vad kostar 5g torkad cubensissvamp och en ögonbindel?

EDIT: jag hade nog inte druckit om jag blev till ett djur. Att vara människa passar mig alldeles för bra än så länge.
Citera
2015-06-16, 15:15
  #5
Medlem
Pendeks avatar
Jag hade gärna varit ett djur. Då skulle jag vara friare. Helst en grizzlybjörn långt bort från mänsklig civilisation.
Citera
2015-06-16, 15:24
  #6
Avstängd
FullADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Jag hade gärna varit ett djur. Då skulle jag vara friare. Helst en grizzlybjörn långt bort från mänsklig civilisation.


Nu när du säger det, klampa omkring i Alaska och käka färsk fisk, det vore fint det!
Citera
2015-06-16, 19:03
  #7
Medlem
Richydembangs avatar
Jag hade kunnat ge mitt liv så länge jag fick träffa gud med all säkerhet, detta livet är meningslöst om man jämför med hans paradis. Så priset hade inte haft någon betydelse för mig, oavsett vad det hade varit hade mitt svar varit Yes. Men som det är just nu tror jag inte på gud så detta är enbart inom det scenariot du beskrev.
Citera
2015-06-16, 21:27
  #8
Medlem
Kleops avatar
Om jag fick behålla min hjärna skulle jag nästan frivilligt bli ett djur. Det är som det bästa av två världar. En människas intellekt och ett djurs kropp! Och man skulle uppleva denna magiska verklighet permanent, eller hur?
Citera
2015-06-16, 21:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsdjuret
Vad hade ni gjort? Hade ni druckit ur den magiska källan? Eller hade ni struntat i alltihopa?
Jag hade nog druckit ur källan i många svaga stunder.
Citera
2015-06-16, 22:46
  #10
Medlem
No.90-Kleists avatar
Skulle nu mot all Universums förmodan gud finnas så är han, av hur världen ser ut att döma, en sinnessjuk sadist. Honom skulle jag inte villa uppleva (vad det nu betyder) om jag så fick betalt för det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback