2015-06-16, 13:18
Medlem
Fexans avatar
Tjena FB!

Jag och brorsan tänkte fixa någon sorts aktivitet till pappas födelsedag och tänkte att här finns en hel del idérika personer att konsultera!

Snabb beskrivning om farsan: fyller 45, är kock (och påföljande överviktig), bor i Malmö, han tycker det mesta är roligt och tycker mest det är najs att man tänker på honom.

Jag är 21 och brorsan 18. Vi tänkte ta iväg honom på en liten tur någonstans i Skåne eller Köpenhamn och sedan åka hem till morsan och min flickvän som har lagat käk till hela gänget (deras förslag ).

Jag funderar över typ paintball, golf (korthål då han ej har grönt kort), fiska (typ aldrig fiskat förr) eller gokart. Jag är öppen för alla förslag och tar gärna feedback på det jag själv funderar över!
Citera
2015-06-16, 13:26
Medlem
C8H11Ns avatar
Öl/vin-provning låter ju som något för en matglad person i medelåldern. Kanske whiskey om han gillar det?
Citera
2015-06-16, 13:33
Medlem
Blygfisens avatar
Min far har varit kock och på hans 50-årsdag så bjöd jag honom på en kryssning och vi hade jätteroligt tillsammans.

Men något jag hade velat göra i din sits är att kombinera god mat som ni faktiskt gör själva tillsammans, ni ska bara förbereda så att grillen är klar, köttet finns på plats etc för att sedan avrunda med en härlig promenad i naturen för att sedan avsluta med något gott att dricka i en lite för varm bastu

Är han kock så vet han precis vad maten har för betydelse för hälsan, men en vänlig påminnelse kan göra susen för att få tillbaka motivationen till en sundare livsstil

Undvik de klassiska presenterna såsom Klocka och slips, såvida han inte verkligen gillar det.

Jag tror på gemensam matlagning, promenad och bastu. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in