Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-25, 21:21
  #37
Medlem
Luunatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Köpte Dishonored 2 nu under Black Friday-rean. Kostade 349 kronor på PC.

Var då?
Citera
2016-11-25, 23:45
  #38
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luunatic
Var då?

Jag måste ha skrivit fel, det skulle vara 379 kr på cdon.
Citera
2016-11-26, 00:48
  #39
Medlem
boonies avatar
Hur står sig spelet sig jämnfört med 1an? Tyckte 1an var mycket bra så hoppas 2an är bättre, lr är det mer same same?
Citera
2016-11-29, 12:02
  #40
Medlem
Nochillss avatar
Jag tyckte att ettan tappade en del i intuitiv gameplay mot slutet även om det är ett väldigt välgjort spel.
Citera
2016-11-29, 12:24
  #41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Hur står sig spelet sig jämnfört med 1an? Tyckte 1an var mycket bra så hoppas 2an är bättre, lr är det mer same same?
Precis som i princip alla uppföljare är det ju mer av samma. Spelet är dock mycket snyggare och bättre på egentligen alla plan enligt mig. Enda jag inte gillade var far reach. En ny variant av blink från första spelet som jag tyckte fungerade bra mycket bättre. Har 1 genomspelning på non lethal med Emily och ska nu försöka köra 100 % stealth med Corvo utan att upptäckas. Gillar nya staden sarcano. Riktigt läcker hamnstad. Finns massor av olika vägar och möjligheter för att klara uppdragen. Tycker absolut man ska köpa tvåan om man gillade ettan. Ska man gnälla på något var storyn inte speciellt intressant.

Edit just inlett med corvo när jag skrev detta. Med corvo får man tillbaka blink tydligen bara emily som har far reach. Då kan man ta bort det klagomålet
__________________
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2016-11-29 kl. 12:28.
Citera
2016-11-29, 16:59
  #42
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Precis som i princip alla uppföljare är det ju mer av samma. Spelet är dock mycket snyggare och bättre på egentligen alla plan enligt mig. Enda jag inte gillade var far reach. En ny variant av blink från första spelet som jag tyckte fungerade bra mycket bättre. Har 1 genomspelning på non lethal med Emily och ska nu försöka köra 100 % stealth med Corvo utan att upptäckas. Gillar nya staden sarcano. Riktigt läcker hamnstad. Finns massor av olika vägar och möjligheter för att klara uppdragen. Tycker absolut man ska köpa tvåan om man gillade ettan. Ska man gnälla på något var storyn inte speciellt intressant.

Edit just inlett med corvo när jag skrev detta. Med corvo får man tillbaka blink tydligen bara emily som har far reach. Då kan man ta bort det klagomålet

Låter bra tack!
Citera
2016-12-18, 01:00
  #43
Medlem
Elementarts avatar
I CDONs julkalender så kan man idag (18 december) köpa Dishonored 2 till XBOX ONE eller PS4 för 388 kronor.
Citera
2016-12-25, 18:02
  #44
Medlem
FugitiveDucks avatar
Det här var ingen större hit, i mina ögon. Svintråkiga banor, trista uppdrag och en story man inte bryr sig ett skit om. Saknar också den här "fan, nu måste jag spela om skiten med en ny spelstil"-känslan. Skaffade platinum-trophyn till ettan, men det lär jag inte göra här.
Citera
2017-11-21, 06:47
  #45
Medlem
PrinceMeandors avatar
Måste ändå säga att jag föredrar denna över 1an. Bandesignen är schysst och både stealth och combat känns genomtänkt. Efter min första genomspelning med stealth fokus var jag rejält sugen på en Rambo-playthough och det var minst lika kul som att smyga.


Någon av er som spelat "Death of the Outsider"? Är det värt att köpa?
Citera
2021-03-18, 16:23
  #46
Medlem
dooeys avatar
Uppar denna tråden ist. för att skapa en ny. Älskar Dishonored! Samtliga extra episoder och 2:an som tråden handlar om är såklart ett klart mästerverk enligt mig. Miljöerna, ljuden och musiken alltså.. sjukt nice mystisk känsla genom hela spelet. Massa exploration, dolda rum etc. Nä helvete vilket bra spel det här är.
Citera
2021-03-18, 18:22
  #47
Medlem
guderis avatar
Kom tyvärr aldrig in i första spelet av någon anledning, har även efterföljande spel i mitt steambibliotek men har aldrig fått infallet att testa dom.
Citera
2022-10-21, 05:11
  #48
Moderator
Arne.Ankas avatar
dishonored 2 och även death of the outsiders, kom det några dlc till dessa?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback