Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-15, 18:09
  #1
Medlem
Ferdawoons avatar
Så, inte nog med att det släppts ett releasedatum för Fallout 4, de har släppt ett nytt spel på Apple appstore: Fallout Shelter av Bethesda Softworks LLC.

Det verkar vara ett väldigt lättviktsspel för tillfället. Du ska bygga ditt eget vault och ta emot fler och fler "vault dwellers" samtidigt som du balanserar vatten- och elförsörjningen, utvecklar stimpacks och RadAway, fortbildar dina dwellers genom att låta de lyfta skrot och skydda ditt vault mot raiders etc. Än så länge finns bara bågra enstaka sorters rum som går att bygga men jag antar att det finns god potential för vidareutveckling!

Är det någon mer som börjat lira?
__________________
Senast redigerad av Ferdawoon 2015-06-15 kl. 18:16.
Citera
2015-06-15, 18:13
  #2
Medlem
Ferdawoons avatar
Jag har lite funderingar kring hur det funkar då wikin än så länge bara har några få sidor.
Det står i helpen i spelet att flera rum av samma typ och level går att kombinera till ett större rum, samt att dessa kombinerade rum skulle vara mer effektiva än enstaka rum av samma rank, men hur mycket effektivare? Är det värt att riva ner och bygga om lite? Som det verkar så är det mest att resursproducerande rum inte behöver lika många dwellers som jobbar där för att få bra produktion men, det kan vara jag som inte har koll med.
Samt, går det bara att kombinera på ett horisontellt plan eller går det öven vertikalt? Har än så länge bara testat horisontellt men inte vågat testa själv hur det egentligen funkar..
__________________
Senast redigerad av Ferdawoon 2015-06-15 kl. 18:19.
Citera
2015-06-15, 18:14
  #3
Medlem
salxars avatar
Finns inte till Android, i alla fall inte än. Laaaame.
Citera
2015-06-15, 18:25
  #4
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Jag har lite funderingar kring hur det funkar då wikin än så länge bara har några få sidor.
Det står i helpen i spelet att flera rum av samma typ och level går att kombinera till ett större rum, samt att dessa kombinerade rum skulle vara mer effektiva än enstaka rum av samma rank, men hur mycket effektivare? Är det värt att riva ner och bygga om lite? Som det verkar så är det mest att resursproducerande rum inte behöver lika många dwellers som jobbar där för att få bra produktion men, det kan vara jag som inte har koll med.
Samt, går det bara att kombinera på ett horisontellt plan eller går det öven vertikalt? Har än så länge bara testat horisontellt men inte vågat testa själv hur det egentligen funkar..

Jag upplever att det är värt att riva och bygga om om det inte är alltför mycket man river (ett lvl 3 rum t ex), men har inte tittat på exakta siffror än. Funkar bara att merga rum horisontellt.
Citera
2015-06-15, 18:33
  #5
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Jag upplever att det är värt att riva och bygga om om det inte är alltför mycket man river (ett lvl 3 rum t ex), men har inte tittat på exakta siffror än. Funkar bara att merga rum horisontellt.
Det jag främst tänker på är att jag har ett lvl3 sovrum, sedan två kombinerade foodcourts på lvl3 och sedan har jag lagt till ett nytt sovrum. Jag måste alltså riva både foodcourten och ett av sovrummen för att kunna byta plats och få två kombinerade rum.. Aja, det får bli nör jag samlat på mig lite mer caps. Går ju alltid att bara börja om, men.. Haft tur med de lunchlådor jag fått via quests så vill ge det lite mer tid innan jag ger upp!
Citera
2015-06-15, 18:42
  #6
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Det jag främst tänker på är att jag har ett lvl3 sovrum, sedan två kombinerade foodcourts på lvl3 och sedan har jag lagt till ett nytt sovrum. Jag måste alltså riva både foodcourten och ett av sovrummen för att kunna byta plats och få två kombinerade rum.. Aja, det får bli nör jag samlat på mig lite mer caps. Går ju alltid att bara börja om, men.. Haft tur med de lunchlådor jag fått via quests så vill ge det lite mer tid innan jag ger upp!

Mmm, jag valde att börja om efter några timmar när jag insåg att man inte kunde flytta rum på något smidigare sätt än att riva och bygga nytt. Blev av med en handfull bra heroes, en massa gear, och har dessutom jävligt otur med radroaches/raiders i mitt nya valv
Citera
2015-06-15, 18:45
  #7
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Mmm, jag valde att börja om efter några timmar när jag insåg att man inte kunde flytta rum på något smidigare sätt än att riva och bygga nytt. Blev av med en handfull bra heroes, en massa gear, och har dessutom jävligt otur med radroaches/raiders i mitt nya valv
Det verkar som om det bara går att kombinera i tre steg med. Testade att göra en Diner i fyra steg men då blev det en trea och en etta.. Skulle kanske kunna ha med hissarna att göra då jag bara hade en hiss i andra änden men, tror inte det.

Jo är sugen på att blrja om men.. Det gpr ju alltid att bygga mera ich har redan en massa småungar som ränner runt. Vet någon ifall barnen ärver sina föräkdrars stas på något sätt? Finns det någon poäng att låta två med högt av samma stat skaffa barn i hopp om att barnet ocnså får högt av denna stat?
Citera
2015-06-15, 18:46
  #8
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Det verkar som om det bara går att kombinera i tre steg med. Testade att göra en Diner i fyra steg men då blev det en trea och en etta.. Skulle kanske kunna ha med hissarna att göra då jag bara hade en hiss i andra änden men, tror inte det.

Jo är sugen på att blrja om men.. Det gpr ju alltid att bygga mera ich har redan en massa småungar som ränner runt. Vet någon ifall barnen ärver sina föräkdrars stas på något sätt? Finns det någon poäng att låta två med högt av samma stat skaffa barn i hopp om att barnet ocnså får högt av denna stat?

Nää det står i tutorialen att det bara går i tre steg
Citera
2015-06-16, 14:18
  #9
Medlem
Quwaesad177s avatar
Gah, ios bleh.
Avsvurit mig Apple produkter men helt ärligt..
Det här spelet får mig att vilja köpa en ipad bara för spelet, krävs ju ingen internet uppkoppling!
Bara det är ju fantastiskt, kan man ju spela det om så att säga nåt falloutaktig skulle hända på riktigt bara man har tillgång till el tex via en generator, på det slår det ju CoC med hästlängder.
Iphone har för liten skärm för att det skulle vara värt det.
Men ah, android kommer väl till sist, antagligen.
Vill veta vilka det funkar till, behöver nog köpa en ny android platta för det här, dock värt det en miljon gånger om.
Om inte får jag skaffa en ipad, usch men igen definitivt värt det.

Vill så mycket spela nuuu på en gång, beth säg snabbt hur det blir med android o om det händer!

Vilka nummer döper ni era vaults till förresten?
__________________
Senast redigerad av Quwaesad177 2015-06-16 kl. 14:20.
Citera
2015-06-16, 14:26
  #10
Medlem
Blev lite sugen på att spela. Älskar ju Fallout och jag letar just nu efter något lite mer lättsmält strategispel till telefonen. Min fråga är dock, går det bra att spela utan att köpa saker i spelet? Hatar nämligen Free to play spel som är "free to play" och man måste betala massor med skit ju längre in man kommer i spelet.
Citera
2015-06-16, 14:26
  #11
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Gah, ios bleh.
Avsvurit mig Apple produkter men helt ärligt..
Det här spelet får mig att vilja köpa en ipad bara för spelet, krävs ju ingen internet uppkoppling!
Bara det är ju fantastiskt, kan man ju spela det om så att säga nåt falloutaktig skulle hända på riktigt bara man har tillgång till el tex via en generator, på det slår det ju CoC med hästlängder.
Iphone har för liten skärm för att det skulle vara värt det.
Men ah, android kommer väl till sist, antagligen.
Vill veta vilka det funkar till, behöver nog köpa en ny android platta för det här, dock värt det en miljon gånger om.
Om inte får jag skaffa en ipad, usch men igen definitivt värt det.

Vill så mycket spela nuuu på en gång, beth säg snabbt hur det blir med android o om det händer!

Vilka nummer döper ni era vaults till förresten?
Ja det kommer till android, men inte sagt när.
Citera
2015-06-16, 14:46
  #12
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Blev lite sugen på att spela. Älskar ju Fallout och jag letar just nu efter något lite mer lättsmält strategispel till telefonen. Min fråga är dock, går det bra att spela utan att köpa saker i spelet? Hatar nämligen Free to play spel som är "free to play" och man måste betala massor med skit ju längre in man kommer i spelet.
Jo, det går o spela utan en massa microtransaktioner.
Går att köpa lunchboxes med loot i dom men man vinner sådana ändå.
Det är det enda, allt annat är gratis.
Tänker likadant själv, men det här spelet verkar värt det även om det fanns mer sånt skit.
Skönt att det inte är så dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Ja det kommer till android, men inte sagt när.
Jo, det är ju då det..
Väntandet blir en plåga , men blir värt det .
Spelet verkar så jäkla bra, perfa för att döda tid till november.
__________________
Senast redigerad av Quwaesad177 2015-06-16 kl. 14:51.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback